Feiten en meningen omtrent AVD Verkeer

Auteur Topic: Feiten en meningen omtrent AVD Verkeer  (gelezen 90537 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

JanJ

  • Gast
Reactie #20 Gepost op: 11 juni 2009, 11:21:58
Nee, je moet er als een teletubbie bij gaan lopen  ;D
Die broek is een handhavingsbroek, vandaar dat we die dragen.
Op kantoor zeggen ze ook dat het gewoon mag.
Verkeersregelaars vallen niet onder de beveiligers groep, eigenlijk nergen onder.


Mattijs

  • Verkeersregelaar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 985
Reactie #21 Gepost op: 11 juni 2009, 11:22:33
Al rijden we op de Piaggio’s in gewone kleding.

Even wat foto's  O0

Onze Hans, zal binnenkort even een foto van z'n trots (Mercedes Vito) maken:



Inzet IM:



Natuurlijk zijn er altijd tegenstanders van AVD Verkeer BV te vinden, ik heb het er erg naar mijn zin.
Ik zie veel klunsige verkeersregelaars op straat staan en het dan gek vinden dat er een hoop agressie is.
Wij staan proffesioneel op de weg en dat kunnen sommige mensen niet hebben, laat ze lekker naar hun eige kijken!

Bij het zien van de foto van Hans, was de eerste gedachte die door mijn hoofd schoot, "de politie draagt die jassen toch al jaren niet meer?"  
Ik deel dus zeker de mening van een aantal, dat de kleding keuze ongelukkig is gekozen. De platte pet vind ik persoonlijk het meest storend. Als je geen ambtenaar in functie bent, kleed je dan ook niet zo gelijkend.
Ik deel ook de mening van JanJ, dat sommige verkeersregelaars er verre van professioneel uitzien, met alle gevolgen die dat weer met zich mee kan brengen. Goed materiaal is het halve werk, waaronder dus goed zichtbare kleding in weer en wind en bijvoorbeeld maglites met een verkeerskegel voor hande hebben.

Dan nog een opmerking uit nieuwschierigheid over de fend-off positie van de Landwind in de foto 'inzet IM'. Staat deze niet juist verkeerd om? Ik dacht dat fend-off was bedoeld om met de auto aan te geven welke kant het verkeer het obstakel/ongeluk zou moeten passeren.
basis EHBO / BHV AED/reanimatie/BOA OV


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #22 Gepost op: 11 juni 2009, 11:35:27
Nee, je moet er als een teletubbie bij gaan lopen  ;D
Die broek is een handhavingsbroek, vandaar dat we die dragen.
Op kantoor zeggen ze ook dat het gewoon mag.

Oh, als ze het op kantoor zeggen is het goed. Waar bemoeit Justitie zich dan nog mee?  ::)

En het gaat ook niet alleen om die broek, het is de broek met blauwe bies, in combinatie met de platte pet. De jas maakt het compleet. Het lijkt er nu inderdaad gewoon op dat men het politieuniform zo dicht mogelijk wil benaderen.


JanJ

  • Gast
Reactie #23 Gepost op: 11 juni 2009, 11:43:24
Tuurlijk willen we het politieuniform benaderen, we doen deels hetzelfde werk.
Als we een aanwijzing geven moeten mensen wel luisteren, en dat doen ze niet als ik alleen een hesje aan heb ;-)


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #24 Gepost op: 11 juni 2009, 12:01:03
Wie is hier de sterke hand...


http://beveiliging-vacatures.paginamarkt.nl/foto/2008/12/24/verkeer%20regelen%20034.jpg

http://www.nrc.nl/multimedia/archive/00120/politie_120991e.jpg


Tuurlijk willen we het politieuniform benaderen, we doen deels hetzelfde werk.
Als we een aanwijzing geven moeten mensen wel luisteren, en dat doen ze niet als ik alleen een hesje aan heb ;-)

Volgens mij moet je niet eens willen om op de politie te lijken daarvoor zijn er te veel verschillen ipv van overeenkomsten in het werkpakket...

Tuurlijk willen we het politieuniform benaderen, we doen deels hetzelfde werk.
Als we een aanwijzing geven moeten mensen wel luisteren, en dat doen ze niet als ik alleen een hesje aan heb ;-)

Als je je overwicht uit het feit moet halen dat het publiek je ziet als agent dan is er heel wat mis... :-X :-X


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #25 Gepost op: 11 juni 2009, 12:08:03
*raapt stukjes klomp, met een mond vol tanden etc.*  ;D


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #26 Gepost op: 11 juni 2009, 12:14:42
Dit vind ik wat arbo verantwoordere kleding voor een verkeersregelaar:

http://www.infrasite.nl/images/bedrijven/2363/presentations/241/2.jpg


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #27 Gepost op: 11 juni 2009, 12:15:56


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #28 Gepost op: 11 juni 2009, 12:20:51
Blijkbaar is de wetgever het eens met de meeste mensen op het forum... AVD zit gewoon kompleet fout en zal zijn kleding moeten gaan wijzigen als ze nog willen gaan optreden als verkeersregelaar...  ;) :)

http://www.verkeersplan.com/kleding_verkeersregelaar.htm

Kleding van verkeersregelaars
Nieuwe kleding voor verkeersregelaars!
In de Regeling Verkeersregelaars 2009 wordt duidelijk omschreven aan welke voorwaarden de kleding van de verkeersregelaar moet voldoen. De kleurstelling en de locatie van de retro-reflecterende materialen wordt geheel vastgelegd.

De verkeersregelaar kan kiezen voor het dragen van een jas of een hes (vest). Voor zowel de jas als de hes geldt dat de bovenzijde (boven de armsgaten) in fluoriserend geel en de onderzijde in fluoriserend oranje is uitgevoerd. De reflecterende markeringen zijn altijd 5 centimeter breed en mogen niet worden onderbroken (door bijvoorbeeld een rits of opening).

De voorzijde van de hes voor de verkeersregelaar is voorzien van een V-hals en ziet er als volgt uit. De reflecterende banden aan de zijkant lopen door naar de achterzijde. Links op de borst mag een logo met als maximale afmetingen 11x11 centimeter geplaatst worden.

http://www.verkeersplan.com/images/hes_verkeersregelaar_voorzijde.gif[/img]

De achterzijde van de hes voor de verkeersregelaar ziet er als volgt uit. De reflecterende banden aan de zijkant lopen door naar de voorzijde. De achterzijde mag niet zijn voorzien van een logo.

http://www.verkeersplan.com/images/hes_verkeersregelaar_achterzijde.gif[/img]

De jas van de verkeersregelaar bestaat feitelijk uit dezelfde opbouw als de hes. De mouwen van de jas zijn in dezelfde fluoriserende kleur geel en zijn voorzien van tenminste twee reflecterende banden. Ook hier mag links op de borst een logo van maximaal 11x11 centimeter zijn geplaatst. Een kraag in de jas is eveneens toegestaan.

http://www.verkeersplan.com/images/jas_verkeersregelaar.gif[/img]

Overgangsperiode
Aangezien een groot aantal bedrijven en organisaties beschikken over kleding die voldoet aan de voormalige Regeling Verkeersregelaars, is een overgangsperiode ingesteld van vijf jaar (ergo: tot 1 maart 2014). Binnen deze periode heeft iedere verkeersregelaar de gelegenheid om de nieuwe kleding aan te schaffen en mag nog met de 'oude' kleding opgetreden worden.

De 'oude' kleding betreft een oranje jas of hes met daarop in retro-reflecterende letters (minimaal 8 centimeter hoog) de tekst Verkeersregelaar. Een aantal goede en foute voorbeelden zijn hieronder weergegeven.

http://www.verkeersplan.com/images/goed.jpg
GOED

http://www.verkeersplan.com/images/fout_01.jpg
FOUT

http://www.verkeersplan.com/images/fout_02.jpg
FOUT

http://www.verkeersplan.com/images/fout_03.jpg
FOUT


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #29 Gepost op: 11 juni 2009, 12:25:20
Uit de regeling Verkeersregelaars:

(...)

§ 5. Uitrusting
Artikel 14
Tijdens de uitoefening van hun taak dragen verkeersregelaars, alsmede personen die optreden tijdens praktijklessen of praktijkexamens in het kader van een opleiding tot verkeersregelaar, voor de duur van hun werkzaamheden, respectievelijk van deze praktijklessen of het praktijkexamen, een jas of hes, die voldoet aan de omschrijving in bijlage 2.

(...)

Bijlage 2
De hes van de verkeersregelaar bestaat uit een fluorescerend gele bovenkant en een fluorescerend oranje onderkant. Het scheidingsvlak van deze kleuren bevindt zich ter hoogte van de onderkant van de armsgaten. Op dit scheidingsvlak is met retro-reflecterend grijs materiaal een rondom doorlopende streep van 50 mm breedte aangebracht. Een soortgelijke rondom doorlopende streep is ook horizontaal aangebracht op 50 mm boven de onderkant van het oranje deel van de hes. Tussen deze horizontale strepen zijn, op 50 mm uit het midden van de armsgaten, twee soortgelijke verticale strepen aangebracht, zodat een oranje rechthoek ontstaat. In deze rechthoek is met hetzelfde grijze materiaal van 50 mm breedte een driehoek aangebracht. Deze driehoek is zo groot mogelijk. De zijden en hoeken van deze driehoek raken de grijze strepen van de rechthoek niet. Tussen de rechthoeken aan de voor- en achterkant van de hes zijn op de delen onder de armsgaten, op gelijke afstand tussen de horizontale zijden van de rechthoek, twee doorlopende horizontale grijze strepen aangebracht.

De voor- en achterkant van de hes zijn gelijk, met dien verstande dat de hes aan de voorzijde een V-hals heeft. Als de hes aan de voorkant een opening heeft, dan zijn de grijze strepen en de driehoek niet zichtbaar onderbroken (door bijvoorbeeld een ritssluiting). De hes mag ook zonder opening aan de voorkant zijn uitgevoerd en wordt in dat geval dus over het hoofd aangetrokken. Op de jas/hes kan links op de borst een logo met de bedrijfsnaam geplaatst worden ter grootte van maximaal 11×11cm. Dit logo mag geen onderdelen van het retroreflecterende patroon afdekken.

De kleuren van de verkeersregelaarskleding bevinden zich binnen de hoekpunten van het betreffende gebied in het CIE-kleurendiagram. De coördinaten van deze hoekpunten voor de verschillende kleuren zijn weergegeven in tabel 2. De minimale luminantiefactor van het fluorescerend oranje bedraagt 0,40 cd/m2, voor het fluorescerend geel 0,70 cd/m2 en het retroreflecterend grijs 0,10 cd/m2. De minimale retroreflectiecoëfficiënten in cd/(lx.m2) zijn weergegeven in tabel 1.

(...)

De jas van de verkeersregelaar heeft als romp de hierboven beschreven hes en heeft mouwen in dezelfde fluorescerend gele kleur als de bovenkant van de hes. Deze mouwen hebben rondom elk minimaal twee retroreflecterende grijze banden van 50 mm breedte, waarvan er zich één op 50 mm boven de onderkant van de mouw bevindt. In de hals van de jas mag een kraag zijn gezet.

De jas die gebruikt wordt door verkeersregelaars die in functie zijn als weginspecteur in dienst van Rijkswaterstaat, is voorts voorzien van een horizontale blauwe band op de borst van 5 cm hoog, op het scheidingsvlak van geel en oranje, aan zowel onder- als bovenzijde begrensd door retroreflecterende banden van 5 cm hoog.

http://www.verkeersplan.com/images/voorzijde_jas_verkeersregelaar_origineel.jpg

http://www.verkeersplan.com/images/achterzijde_jas_verkeersregelaar_origineel.jpg

http://www.verkeersplan.com/images/voorzijde_hes_verkeersregelaar_origineel.jpg