Feiten en meningen omtrent AVD Verkeer

Auteur Topic: Feiten en meningen omtrent AVD Verkeer  (gelezen 89424 keer)

0 gebruikers (en 8 gasten bekijken dit topic.

Ron-Almere

  • Gast
Reactie #80 Gepost op: 12 juni 2009, 20:28:00
Even geduld hebben Palm, hij komt binnenkort uit. Maar ik heb via het "wis" al mogen horen dat er dingen zijn veranderd.
Maar ik vermoed dat particuliere Boa's geen geweldsmiddelen toegewezen krijgen.


Kusje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
Reactie #81 Gepost op: 12 juni 2009, 20:34:35
Dat het WIS ook bij de politie is............ Voor diegene die het niet weten wat het WIS is:
Wandelgangen Informatie Systeem.


Maar mag iedereen met "smurfenspray" rondlopen???
Mag het ook gebruikt worden???
Valt dit niet onder een wapenwet of iets dergelijks??

Pff je zal maar zeggen tegen z'n pipo dat die een wannebee-agent is o.i.d. en je onderspuit met dat spul..........
ik ging er vanuit dat deze "professioneels" zich wel mondeling konden redden of dat als het escaleerde zij de "verstandigste" zouden zijn, maar nee, ze spuiten je blauw.............  valt dat niet onder mishandeling???

Dit bedrijf roept steeds meer vragen op bij mij.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #82 Gepost op: 12 juni 2009, 20:51:07

Maar mag iedereen met "smurfenspray" rondlopen???
Mag het ook gebruikt worden???
Valt dit niet onder een wapenwet of iets dergelijks??



X-marker:
X-marker is een zelfverdedigingsspray,(Qua uiterlijk zou hij verward kunnen worden door het wettelijk verboden traangas of pepperspray maar x-marker is niet verboden door de Nederlandse wetgeving).
Dit houdt in dat hij alleen in noodsituaties gebruikt mag worden.
Dit betekent grofweg wanneer lijf, eerbaarheid of goederen in gevaar zijn of zullen gaan komen. Een kanttekening is dat dit alleen mag als er echt geen andere optie is om deze "aanval" af te wenden.
Dus, als men weg kan komen moet men het ook doen.
Als men zeker weet het bovenstaande van toepassing is mag x-marker gebruikt gaan worden.

Aldus beveiligingswinkel.nl

Wet Wapens en Munitie:

Art. 2  cat. II onder 6

6º. voorwerpen, bestemd voor het treffen van personen met giftige, verstikkende, weerloosmakende, traanverwekkende en soortgelijke stoffen, met uitzondering van medische hulpmiddelen en van schietwapens in de vorm van revolvers en pistolen, bestemd voor het afschieten van munitie met weerloosmakende of traanverwekkende stof;


Voorbeeldjes zijn pepperspray, traangas, etc. X-Marker is dit niet en valt dus niet onder de WWM
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Ron-Almere

  • Gast
Reactie #83 Gepost op: 12 juni 2009, 21:23:28
@Fanny leest u even mee?
"De ontwikkeling van het nieuwe boa beleid inclusief de nieuwe domeinlijst vordert gestaag. Het is echter niet gelukt om - zoals aangegeven - in maart een concept domeinlijst aan alle boa werkgevers, direct toezichthouders en toezichthouders te sturen. De planning is dat eind april, begin mei dit alsnog gebeurt. Het boa veld kan dan op- en aanmerkingen kenbaar maken en krijgt een beeld van het voorgenomen nieuwe beleid.

De invoering van het nieuwe beleid zal op zijn vroegst september 2009 zijn. Dit heeft te maken met de aanpassing van het besluit Buitengewoon Opsporingsambtenaar. Het wetgevingstraject kent een aantal vaste termijnen waardoor invoering per 1 juli niet meer mogelijk is."


q300r_bc2

  • Gast
Reactie #84 Gepost op: 12 juni 2009, 21:31:25
@Fanny leest u even mee?
"De ontwikkeling van het nieuwe boa beleid inclusief de nieuwe domeinlijst vordert gestaag. Het is echter niet gelukt om - zoals aangegeven - in maart een concept domeinlijst aan alle boa werkgevers, direct toezichthouders en toezichthouders te sturen. De planning is dat eind april, begin mei dit alsnog gebeurt. Het boa veld kan dan op- en aanmerkingen kenbaar maken en krijgt een beeld van het voorgenomen nieuwe beleid.

De invoering van het nieuwe beleid zal op zijn vroegst september 2009 zijn. Dit heeft te maken met de aanpassing van het besluit Buitengewoon Opsporingsambtenaar. Het wetgevingstraject kent een aantal vaste termijnen waardoor invoering per 1 juli niet meer mogelijk is."

Bron: http://www.servicecentrumhandhaving.nl/Nieuws/archief-2009/domeinlijst-en-nieuw-boa-beleid.aspx :)




Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #86 Gepost op: 12 juni 2009, 23:58:15
Je kan de boa lijst al met het oudpapier meegeven want daarvoor zijn er boadomeinen gekomen. En in die domeinen staat precies wie welke bevoegdheden hebben en wie er bewapenning mogen dragen.

http://74.125.77.132/search?q=cache:5IwCmjljLU4J:www.servicecentrumhandhaving.nl/images/Workshop%2520boa%2520beleid%2520boa%252013-11-082_tcm39-147480.pdf+boa+domeinen&cd=4&hl=nl&ct=clnk&gl=nl

6. Voorstel 1
Minder boa functies: samenvoeging functies en categorale
aanwijzingen in domeinen
1. Openbare ruimte
(licht: apv + parkeer + licht milieu
zwaar: apv + parkeer + gemeenteboa + woon & bouw toezicht +
tunnelwachter + controleur openbare ruimte +
brandweercommandant)
2. Onderwijs (leerplichtambtenaar)
3. Fysieke leefomgeving, openbare gezondheid, dierenwelzijn &
arbeidsinspectie (milieu: apv + flora & faunabeheerder +
milieuopsporingsambtenaar + controleur vaarwegen + Inspectie
dierenbescherming
4. Politie en OM
5. Openbaar vervoer
6. Financiën (sociaal rechercheur)
7. Gezondheidszorg
8. Telecom


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #87 Gepost op: 13 juni 2009, 00:04:19
Als men probeert pepperspray te imiteren, dus de burger probeert te intimideren, dan zou wel verboden zijn volgens WWM...

http://www.st-ab.nl/wetten/0980_Wet_wapens_en_munitie_Wwm.htm

(...)

Artikel 2

    1. Wapens in de zin van deze wet zijn de hieronder vermelde of overeenkomstig dit artikellid aangewezen voorwerpen, onderverdeeld in de volgende categorieën.

(...)

Categorie IV

(...)

7°. Voorwerpen waarvan, gelet op hun aard of de omstandigheden waaronder zij worden aangetroffen, redelijkerwijs kan worden aangenomen dat zij voor geen ander doel zijn bestemd dan om letsel aan personen toe te brengen of te dreigen en die niet onder een van de andere categorieën vallen.


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,430
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #88 Gepost op: 13 juni 2009, 00:10:19
Ik denk al: laat ik eens mijn mond houden en kijken of er iemand al wat heeft opgestoken van mijn epistels.  O0

Blijft dus wel de vraag: mag smurfenspray überhaupt gebruikt worden in Nederland als het op dezelfde aard en wijze verpakt en gebruikt word als pepperspray? Heeft de minister van Justitie daarvoor een ontheffing verleent?

Overigens is het artikel 2 lid 7 het kapstok artikel onder de kapstokken als u begrijpt wat ik bedoel.


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #89 Gepost op: 13 juni 2009, 00:14:11
Ik denk al: laat ik eens mijn mond houden en kijken of er iemand al wat heeft opgestoken van mijn epistels.  O0

Blijft dus wel de vraag: mag smurfenspray überhaupt gebruikt worden in Nederland als het op dezelfde aard en wijze verpakt en gebruikt word als pepperspray? Heeft de minister van Justitie daarvoor een ontheffing verleent?

Overigens is het artikel 2 lid 7 het kapstok artikel onder de kapstokken als u begrijpt wat ik bedoel.



Ik mag tegenwoordig niet eens een Spaans speelgoedpistool invoeren... Je moet eens weten waar ik rond de 12 jaar allemaal oorlogje mee gespeeld heb... tegenwoordig zou ik gelijk het AT achter me aan krijgen...  ;) :-X