Feiten en meningen omtrent AVD Verkeer

Auteur Topic: Feiten en meningen omtrent AVD Verkeer  (gelezen 89421 keer)

0 gebruikers (en 7 gasten bekijken dit topic.

Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #90 Gepost op: 13 juni 2009, 00:18:01
(...)

Overigens is het artikel 2 lid 7 het kapstok artikel onder de kapstokken als u begrijpt wat ik bedoel.



Ze dragen het vast niet om bij de 1000e verkeuring de wagen vol te spuiten met serpetine... http://www.feestartikelen-groothandel.nl/images/843.jpg


Als je zoiets draagt wil je een bepaalde nonverbale boodschap naar de burger overbrengen: val mij niet aan want dan spuit ik terug met mijn pepperspray, ik heb geweldsmiddellen.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #91 Gepost op: 13 juni 2009, 00:23:42
Voorwerpen waarvan, gelet op hun aard of de omstandigheden waaronder zij worden aangetroffen, redelijkerwijs kan worden aangenomen dat zij voor geen ander doel zijn bestemd dan om letsel aan personen toe te brengen of te dreigen en die niet onder een van de andere categorieën vallen.

 

Er zijn ook diverse (horeca)beveiligers die met de spray in de rondte lopen evenals benzinepomphouders....
Zoals ik in mijn stuk al aangaf ... Is het alleen een middel wat bij noodweer gebruikt kan worden
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #92 Gepost op: 13 juni 2009, 00:25:38
Onder dreigen word het dreigen met een wapen verstaan ... De Xmarker is dus geen wapen dus gaat de hele WWM niet op ...

Er zijn ook diverse (horeca)beveiligers die met de spray in de rondte lopen evenals benzinepomphouders....
Zoals ik in mijn stuk al aangaf ... Is het alleen een middel wat bij noodweer gebruikt kan worden

Als ik vanavond uit ga naar mijn favoriete kroeg met mijn klauwhamer tussen mijn riem... mag dat dan ook?  ::)

Of met een stuk rubber er net zo uit laat zien als een mes... is dat niet het zelfde als een x-marker er net zo uit laten zien als pepperspray?


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #93 Gepost op: 13 juni 2009, 00:27:11
Als ik vanavond uit ga naar mijn favoriete kroeg met mijn klauwhamer tussen mijn riem... mag dat dan ook?  ::)

Nee, want dan kan redelijkerwijs worden aangenomen dat je niet veel goeds in de zin hebt..  ;D


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #94 Gepost op: 13 juni 2009, 00:28:12
Als ik vanavond uit ga naar mijn favoriete kroeg met mijn klauwhamer tussen mijn riem... mag dat dan ook?  ::)

Of met een stuk rubber er net zo uit laat zien als een mes... is dat niet het zelfde als een x-marker er net zo uit laten zien als pepperspray?

Ik had iet wat vroeg op de post knop gedrukt ... Krijg / heb ook geen tijd op te editten ....

Een klauwhamer is een gelegenheidswapen waarmee je letsel kunt toedienen of mee kunt dreigen om letsel mee toe te brengen ...
Een klots (onschadelijke) blauwe verf is geen wapen en kun je geen letsel mee toe dienen, het is geen weerloosmakende of traanverwekende stof dus niet strafbaar.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #95 Gepost op: 13 juni 2009, 00:30:42
Ik had iet wat vroeg op de post knop gedrukt ... Krijg / heb ook geen tijd op te editten ....

Een klauwhamer is een gelegenheidswapen waarmee je letsel kunt toedienen of mee kunt dreigen om letsel mee toe te brengen ...
Een klots (onschadelijke) blauwe verf is geen wapen en kun je geen letsel mee toe dienen, het is geen weerloosmakende of traanverwekende stof ....



Met een speelgoed pistool kan ik ook niemand doodschieten alleen ik kan het wel gebruiken om te dreigen. Een x-marker die er uitziet als pepperspay kan ook gebruikt worden om te dreigen. Veel mensen hebben uit de media al vernomen wat pepperspray doet en ik denk niet dat veel mensen zeggen, go ahead....  ;)


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,430
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #96 Gepost op: 13 juni 2009, 00:31:33

Onder dreigen word het dreigen met een wapen verstaan ...
Er zijn ook diverse (horeca)beveiligers die met de spray in de rondte lopen evenals benzinepomphouders....
Zoals ik in mijn stuk al aangaf ... Is het alleen een middel wat bij noodweer gebruikt kan worden

Buzzzz!!!! Fout, u gaat niet door voor de koelkast!

Let even op de volgende zinsnede:

Voorwerpen waarvan, gelet op hun aard of de omstandigheden waaronder zij worden aangetroffen, redelijkerwijs kan worden aangenomen dat zij voor geen ander doel zijn bestemd dan om letsel aan personen toe te brengen of te dreigen en die niet onder een van de andere categorieën vallen.


Daar valt dus de hamer onder waarmee je iemand zijn hoofd inslaat, de straatklinker waarmee je de ME bekogeld of de zwarte Suzuki Swift waarmee je wat mensen overhoop rijdt.

Die markers vodoen dus in weze volledig aan dat artikel. En een wapen wat alleen maar gebruikt kan worden in noodweersituaties, sorry edele: die bestaan niet.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #97 Gepost op: 13 juni 2009, 00:34:54
Ik had iet wat vroeg op de post knop gedrukt ... Krijg / heb ook geen tijd op te editten ....
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #98 Gepost op: 13 juni 2009, 00:45:33
Ik bedacht me net, dat we al eens een bladzijde of 8 volgebabbeld hadden over die Xmarker!

http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php/topic,10935.30.html
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #99 Gepost op: 13 juni 2009, 00:52:53
Het gaat er nu om of een BOA van een particulier bedrijf een (we gaan hier nog steeds van uit dat het geen echte pepperspray is... ::) x-marker op dezelfde manier mag dragen als een politie agent zijn pepperspray draagt.

Mag een BOA dan ook deze dragen: http://www.amazon.com/dp/B0017N5HQ6/ref=asc_df_B0017N5HQ6823341?smid=A12Z73RZ9UJBDY&tag=shopzilla_rev_1233-20&linkCode=asn in een holster?

Het gaat in deze discussie niet over de legitimiteit van x-marker (misschien wel last van overdadig zweet dus een busje deo ;D) maar om het feit dat het pepperspray impliceert op de manier zoals de BOA het in deze casus draagt. Volgens mij wordt pepperspray toch echt gezien als een wapen?  :)