Balk voert alleen oranje (zijn verder blauwe kappen zonder lampen, vind ik ook ongepast), geluid zit er niet op of is in ieder geval niet aangesloten.
Of het aangesloten is of niet, of het alleen blauwe kappen zijn of niet, je wekt als bedrijf een bepaalde indruk bij de weggebruiker die naar mijn mening onwenselijk is. Helaas is men daar bij AVD wel erg goed in...
En ja, Van Amerongen in Arnhem was (en is volgens mij nog steeds) goed in het imiteren van politievoertuigen en het rijden met blauwe signalering. Punt daarbij is/was dacht ik dat zij de waterongevallenafdeling hadden (duikers) die de brandweer assisteren (dan wel assisteerden) en dat ze in samenwerking met de politie ook wat taken hadden/hebben bij het Gelredome, en daarom vrijstelling/ontheffing/toestemming/ofzoiets hadden. Voor zover ik weet is het met blauw blauw van Van Amerongen overigens afgelopen. Nieuwe voertuigen hebben reeds oranje, en volgens mij is het bij het afscheid van de nog met blauw toegeruste bestaande voertuigen daarna ook gebeurd met blauw. Zoals het hoort.