GRIP 2 Zeer grote brand (pindafabriek) Nijverheidsweg - Sint Maartensdijk 13-06-2009

Auteur Topic: GRIP 2 Zeer grote brand (pindafabriek) Nijverheidsweg - Sint Maartensdijk 13-06-2009  (gelezen 40431 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

IkWilbert

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,495
  • BHV'er
p2kflex
19:18:09 13-06-09GROUP-1P 1 4761 NIJVERHEIDSWEG 10 SINT MAARTENSDIJK Industrie bi (NB: middel-brand) (NB.: grote-brand) (GRIP: 2)
GRIP 21300001BRW Zeeland (Monitorcode)
GRIP 21300031BRW Zeeland (OvD Zuid Beverland)
GRIP 21300212BRW Borssele (Borssele & Westerscheldetunnel) (Chauffeursgroep SB 4761)
GRIP 21303761BRW Borssele (Borssele & Westerscheldetunnel) (SB 4761)


IkWilbert

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,495
  • BHV'er
p2kflex
19:20:10 13-06-09GROUP-1P 1 5661 NIJVERHEIDSWEG 10 SINT MAARTENSDIJK Industrie bi (NB: middel-brand) (NB.: grote-brand) (GRIP: 1,2)
GRIP 11300001BRW Zeeland (Monitorcode)
GRIP 11300034BRW Zeeland (OvD Midden Zeeuws Vlaanderen)
GRIP 11301912BRW Terneuzen (Lichtkrant)
GRIP 11301937BRW Terneuzen (Bemanning CAFS-SB ploeg 2 - Compressed Air Foam System)
GRIP 11303361BRW Terneuzen (Compressed Air Foam System 5661)


Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
p2kflex
18:35:59 13-06-09GROUP-1PRIO 1 7252 NIJVERHEIDSWEG SINT MAARTENSDIJ BINBR INDUSTRIE
1200322BRW Bergen op Zoom (BvD)
1200329BRW Bergen op Zoom (Beroepsploeg)
1201374BRW Bergen op Zoom (HW 7252)
1201379BRW Bergen op Zoom (Besturing Kazerne)
1201923BRW Bergen op Zoom (Lichtkrant)
1201999BRW Midden- en West brabant (Monitorcode)
p2kflex
19:02:24 13-06-09GROUP-1PRIO 1 NIJVERHEIDSWEG SINT MAARTENSDIJ BINBR INDUSTRIE
1200329BRW Bergen op Zoom (Beroepsploeg)
1201923BRW Bergen op Zoom (Lichtkrant)
1201999BRW Midden- en West brabant (Monitorcode)

Met hoeveel beroeps zitten ze in Bergen op Zoom, ik heb nog geen herbezetting gezien ?


Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
p2kflex
19:20:10 13-06-09GROUP-1P 1 5661 NIJVERHEIDSWEG 10 SINT MAARTENSDIJK Industrie bi (NB: middel-brand) (NB.: grote-brand) (GRIP: 1,2)
GRIP 11300001BRW Zeeland (Monitorcode)
GRIP 11300034BRW Zeeland (OvD Midden Zeeuws Vlaanderen)
GRIP 11301912BRW Terneuzen (Lichtkrant)
GRIP 11301937BRW Terneuzen (Bemanning CAFS-SB ploeg 2 - Compressed Air Foam System)
GRIP 11303361BRW Terneuzen (Compressed Air Foam System 5661)
p2kflex
19:18:09 13-06-09GROUP-1P 1 4761 NIJVERHEIDSWEG 10 SINT MAARTENSDIJK Industrie bi (NB: middel-brand) (NB.: grote-brand) (GRIP: 2)
GRIP 21300001BRW Zeeland (Monitorcode)
GRIP 21300031BRW Zeeland (OvD Zuid Beverland)
GRIP 21300212BRW Borssele (Borssele & Westerscheldetunnel) (Chauffeursgroep SB 4761)
GRIP 21303761BRW Borssele (Borssele & Westerscheldetunnel) (SB 4761)

Dit zijn toch specifieke voertuigen voor de WST?


Timmos

  • Persfotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,326
    • Tim-Koster.nl
Dit zijn toch specifieke voertuigen voor de WST?

Daar zijn ze officieel voor aangeschaft meen ik.. Misschien dat het kanon nu handig uitkomt om van afstand te blussen?


Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
Er zal zo wel gemeten kunnen gaan worden


Firechief P

  • Manschap A / oefenleider / bevelvoerder
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,923
  • waarom gebeurt alles als ik er niet ben?
    • www.pjdekok.nl
Daar zijn ze officieel voor aangeschaft meen ik.. Misschien dat het kanon nu handig uitkomt om van afstand te blussen?

Maar stel dat ze officieel zijn aangeschaft voor de incidentbestrijding in de WST, wat betekent het voor de beschikbaarheid van de WST in het geval dat beide (!) voertuigen ergens anders worden ingezet?

Zou nu geen brand in de tunnel willen krijgen.... :-\


Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
U begrijpt het ;), natuurlijk snap ik ook de inzet wel van de voertuigen maar als er specifiek een bepaald niveau gewaarborgd moet worden lijkt het me niet dat wanneer het uitkomt het veiligheidsniveau dan maar tijdelijk "iets" lager mag zijn.


Piles

  • Geďnteresseerde
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,157
U begrijpt het ;), natuurlijk snap ik ook de inzet wel van de voertuigen maar als er specifiek een bepaald niveau gewaarborgd moet worden lijkt het me niet dat wanneer het uitkomt het veiligheidsniveau dan maar tijdelijk "iets" lager mag zijn.
Hangt er vanaf wat de eis is toch? Misschien zijn die voertuigen wel aangeschaft omdat het handiger is als er iets aan de hand is in de tunnel (om het maar even zo te zeggen)? Niet persé omdat het noodzakelijk is. Of zeg ik nu iets heel geks :P


Timmos

  • Persfotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,326
    • Tim-Koster.nl
Maar stel dat ze officieel zijn aangeschaft voor de incidentbestrijding in de WST, wat betekent het voor de beschikbaarheid van de WST in het geval dat beide (!) voertuigen ergens anders worden ingezet?

Zou nu geen brand in de tunnel willen krijgen.... :-\

Heel officieel weet ik het niet, Terneuzen rukt er ook mee uit naar buitenbranden/ongevallen/binnenbranden/heli landingen.. Maar ''stel'' en ze zitten inderdaad nu aan de overkant (CAFS Terneuzen is ook daadwerkelijk vertrokken).. Daar durf ik geen antwoord op te geven.. Hoor net dat het om een chemisch bedrijf zou kunnen gaan en dat schuim daar gewenst zou zijn.. Maar daar laat ik me verder niet over uit, ik heb geen idee wat die chemische goedjes + schuim doen ;)