GRIP 2 Zeer grote brand (pindafabriek) Nijverheidsweg - Sint Maartensdijk 13-06-2009

Auteur Topic: GRIP 2 Zeer grote brand (pindafabriek) Nijverheidsweg - Sint Maartensdijk 13-06-2009  (gelezen 41389 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

JvG

  • Vrijwillige brw terneuzen / bevelvoerder
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 30
  • Quod me Nutrit, me Destruit
Milieubelasting bij brandweeroptreden:

http://www.brandweerkennisnet.nl/publish/pages/276/milieubelastingbijbrandweeroptreden.pdf
Flinke lap tekst, maar de conclusie is voorlopig voldoende....  :-[
Al zul je altijd een afweging moeten maken tussen 'milieuvriendelijk'  optreden en 'rampen' bestrijden


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Milieubelasting bij brandweeroptreden:

http://www.brandweerkennisnet.nl/publish/pages/276/milieubelastingbijbrandweeroptreden.pdf

Voorwoord

Voor u ligt het afstudeeronderzoek dat ik geschreven heb ter afsluiting van mijn studie
Milieukunde aan de Universiteit Utrecht. Dit is het resultaat van een onderzoek bij het
Nederlands Instituut voor Brandweer en Rampenbestrijding (Nibra), in de periode tussen
oktober 2002 en maart 2003.

(...)

Conclusie
De brandweer in Nederland als geheel heeft niet de verantwoordelijkheid genomen om
kennis te nemen van de Leidraad, de Leidraad te verbeteren of stappen te zetten om inzicht
te krijgen in de milieubelasting bij repressief optreden. Op grond hiervan kan geconcludeerd
worden dat de brandweer niet aan haar zorgplicht voor het milieu voldoet.

Aanbevelingen
Om ervoor te zorgen dat de brandweer in de toekomst aan haar zorgplicht voor het milieu
voldoet, worden de volgende aanbevelingen gedaan:
1. Er zal nader onderzoek gedaan moeten worden naar de milieuverontreiniging bij
brandbestrijding.
2. Er moet een methodiek opgesteld worden waarmee vastgesteld kan worden
welke inzetstrategie vanuit milieuoogpunt het beste bij incidenten kan worden
ingezet.
3. De kennis omtrent milieuverontreiniging bij brandbestrijding en een methodiek
ter bepaling daarvan moeten bij de brandweer gepromoot worden.
4. Er moet voor gezorgd worden dat de kennis omtrent milieuverontreiniging bij
brandbestrijding in de praktijk wordt toegepast.
5. De kennis omtrent milieuverontreiniging bij brandbestrijding en de effecten
hiervan moeten actueel worden gehouden.

(...)


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Wordt er in Zeeland nog voor restdekking gezorgd of is daar met de samenstelling van de peletons al rekening met gehouden?


Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
p2kflex
21:47:37 13-06-09GROUP-1P2 opkomen kazerne contact ac
1300029BRW Zeeland (OvD Stadsgewestelijke brandweer Vlissingen-Middelburg)
1301542Stadsgewestelijke brandweer Vlissingen-Middelburg (Middelburg - Stromenweg) (Chauffeursploeg B)
1303560Stadsgewestelijke brandweer Vlissingen-Middelburg (Middelburg - Stromenweg) (HA 4560)


1300001-MR

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,198
Wordt er in Zeeland nog voor restdekking gezorgd of is daar met de samenstelling van de peletons al rekening met gehouden?
Daar is in beperkte mate rekening mee gehouden. Tholen heeft nog 1 TS voor het gehele eiland. Verder zijn er op Schouwen nog Ts''sen beschikbaar, vandaar dat men bijvoorbeeld Kapelle en Halsteren alarmeert.


JvG

  • Vrijwillige brw terneuzen / bevelvoerder
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 30
  • Quod me Nutrit, me Destruit
Wordt er in Zeeland nog voor restdekking gezorgd of is daar met de samenstelling van de peletons al rekening met gehouden?
En AC vroeg ons ook beschikbaar te zijn voor de regio ivm de 'grote leegloop'.


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Daar is in beperkte mate rekening mee gehouden. Tholen heeft nog 1 TS voor het gehele eiland. Verder zijn er op Schouwen nog Ts''sen beschikbaar, vandaar dat men bijvoorbeeld Kapelle en Halsteren alarmeert.

Ik neem aan dat de TS op tholen ergens op een strategisch punt staat?  :)


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Ik las ergens in dit topic dat een SB voor de westerschelde tunnel ook hier naar toe was. Bij en vliegveld is het zo dat als de brandweer weg is ook het vliegveld dicht is. Is de westerschelde tunnel ook dicht?  ::) ??? :)


Piles

  • Geïnteresseerde
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,157
Ik las ergens in dit topic dat een SB voor de westerschelde tunnel ook hier naar toe was. Bij en vliegveld is het zo dat als de brandweer weg is ook het vliegveld dicht is. Is de westerschelde tunnel ook dicht?  ::) ??? :)
2x SB weg ;)
En nee, zo te zien is die gewoon open. De vraag was alleen of dat wel zo maar kan...


JvG

  • Vrijwillige brw terneuzen / bevelvoerder
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 30
  • Quod me Nutrit, me Destruit
Ik las ergens in dit topic dat een SB voor de westerschelde tunnel ook hier naar toe was. Bij en vliegveld is het zo dat als de brandweer weg is ook het vliegveld dicht is. Is de westerschelde tunnel ook dicht?  ::) ??? :)
Ik hoop het niet, want ik wil zo nog naar huis...
Maar serieus; zoals gezegd heeft AC ons gevraagd beschikbaar te zijn. vanaf hier (Borssele) zit je zo in de tunnel...