Sanquin / Bloedbank / NTS / MET-R

Auteur Topic: Sanquin / Bloedbank / NTS / MET-R  (gelezen 227770 keer)

0 gebruikers (en 12 gasten bekijken dit topic.

Defflynn

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 71
Reactie #130 Gepost op: 5 januari 2011, 17:38:23
Met dit voertuig worden ok assistenten en app. vanuit het LUMC vervoerd naar een zkh. waar een donorprocedure is gestart.
Hierdoor hoeft een zkh. geen personeel te reserveren en heeft men alleen een ok nodig zodat een procedure sneller kan beginnen
Met andere voertuigen worden dan later evt. chirurgen en hart,-en longteam's gebracht.

He PVV ^^ , wel zo handig te vermelden dat het hier om de ZUT bus gaat en niet de auto's van METR.

@PeterEde : De inzetten van het ZUT heeft te maken met het feit dat niet elk ZH een ok-team binnen een bepaalde tijd kan neerzetten. Op deze manier hoeft het uitname ZH alleen maar een ok ter beschikking te stellen. De rest is dan al geregeld. Het komt inderdaad voor dat de plaatselijke anesthesioloog bij de procedure aanwezig is. Dit komt door de afspraken die onderling met de ziekenhuizen gemaakt zijn. Zo zijn er ook bepaalde ziekenhuizen die helemaal geen ZUT willen. In dat geval gaat alleen de transplantatiechirurg(en) erheen.


PeterEde

  • AVP / OvD-G
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,240
Reactie #131 Gepost op: 5 januari 2011, 19:26:12
Nagenoeg ieder ziekenhuis met een (grotere) SEH en / of IC (waar de donors vandaan komen) beschikken ook over een OK. In die ziekenhuizen is een OK-team aanwezig, dan wel binnen een beperkte tijd aanwezig na oproep. Het is voor de hand liggend dat dit team dus eerder aanwezig is / kan zijn dan het ZUT. Zoals aangegeven ligt de nadruk bij het meenemen van een nagenoeg compleet team bij de bijzondere regels en procedures omtrent de orgaanuitname.
Op het moment dat voor een ziekenhuis alleen een transplantatiechirurg nodig is, dan zal de rest van het team (mn de operatie-assistenten) op de hoogte zijn van de regels en procedures, dan wel dat voor de uit te nemen organen mindere strenge / bijzondere richtlijnen gelden.
Geloof niet alles wat je denkt.


Gast

  • Gast
Reactie #132 Gepost op: 9 januari 2011, 13:36:35
Afgelopen nacht gekiekt, "mijn" piketvoertuig tussen de standby-voertuigen van Sanquin na een ritje:



Sanquin:  Citroen Berlingo
METr: Fiat Doblo


Gast

  • Gast
Reactie #133 Gepost op: 10 januari 2011, 20:29:25
Afgelopen nacht, dit keer met een andere piketauto, de Vito 022, naar Sanquin toe gereden.



Blauwie

  • ZUID-HOLLAND ZUID
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,494
  • IC verpleegkundige i.o. | vrijwillige brandweer
Reactie #134 Gepost op: 14 januari 2011, 08:53:16




Dienst: Medical Emergency Transport Reuser
Kenteken: 45-BN-SR
Merk: Renault
Soort voertuig: Voertuig t.b.v. medisch spoedtransport

Hierbij een filmpje van de METR op de kruising Schiedamsedijk / Erasmusbrug:

!!PRIMEUR!! MET019 (Medisch Spoed Transport METR) Prio 1 TS23-1 OMS Maastoren Rotterdam
Brandweer Papendrecht


MarcoV

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,483
Reactie #135 Gepost op: 14 januari 2011, 09:04:32


Dienst: Sanquin
Soort voertuig: trekker mobiele bloedbank
Merk & type: Volvo FH420
Kenteken: BX-ST-56
Byzonderheden: Meer info


Defflynn

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 71
Reactie #136 Gepost op: 14 januari 2011, 11:50:30
Wat was de reden dat die METR auto daar in eerste instantie was?
Mijn eerste reactie was namelijk : Een auto dat medisch transport verricht met blauw/blauw een kruispunt afsluit als een wannabe politie terwijl er volop verkeersregelaars zijn. Beetje hoog wannabe gehalte en totaal onnodig?

Op de achtergrond zie je wel ambu en BW staan en dat er een hoop afgesloten is. Ben er wel benieuwd naar.


Blauwie

  • ZUID-HOLLAND ZUID
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,494
  • IC verpleegkundige i.o. | vrijwillige brandweer
Reactie #137 Gepost op: 14 januari 2011, 11:57:35
Wat was de reden dat die METR auto daar in eerste instantie was?
Mijn eerste reactie was namelijk : Een auto dat medisch transport verricht met blauw/blauw een kruispunt afsluit als een wannabe politie terwijl er volop verkeersregelaars zijn. Beetje hoog wannabe gehalte en totaal onnodig?

Op de achtergrond zie je wel ambu en BW staan en dat er een hoop afgesloten is. Ben er wel benieuwd naar.


Dit was gisteren op de Schiedamsedijk in Rotterdam waarbij een stuk van een slooppand was ingestort. Die mensen in het geel zijn van stadstoezicht en zijn geen verkeersregelaars.

Die auto van de METR kwam denk ik toevallig langs en ging helpen bij het afzetten van de weg en op het filmpje de doorgang voor de TS vrijmaken.
Brandweer Papendrecht


Vroemvroem

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 586
Reactie #138 Gepost op: 14 januari 2011, 12:19:15
Wat was de reden dat die METR auto daar in eerste instantie was?
Mijn eerste reactie was namelijk : Een auto dat medisch transport verricht met blauw/blauw een kruispunt afsluit als een wannabe politie terwijl er volop verkeersregelaars zijn. Beetje hoog wannabe gehalte en totaal onnodig?

Op de achtergrond zie je wel ambu en BW staan en dat er een hoop afgesloten is. Ben er wel benieuwd naar.


METR-chauffeur zag de instorting gebeuren en handelde door een afzetting te creëren. Nadat de 112-hulpverlening ter plaatse was, is er vanuit de politie het verzoek gekomen om nog even het verkeer te blijven regelen.

Volop verkeersregelaars? Sowieso is dat een vaag begrip, want wat is volop? Op dat moment waren alle handjes welkom en METR bied die handjes. Dit was niets meer dan een perfecte samenwerking tussen de hulpdiensten!


Vroemvroem

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 586
Reactie #139 Gepost op: 14 januari 2011, 12:21:50
Dit was gisteren op de Schiedamsedijk in Rotterdam waarbij een stuk van een slooppand was ingestort. Die mensen in het geel zijn van stadstoezicht en zijn geen verkeersregelaars.

Die auto van de METR kwam denk ik toevallig langs en ging helpen bij het afzetten van de weg en op het filmpje de doorgang voor de TS vrijmaken.

Stadswachten zijn wel bevoegd verkeersregelaars, zit in hun BOA-opleiding