GRIP 1 Zeer grote brand handel hang- en sluitwerk - Amsterdam 15-06-2009

Auteur Topic: GRIP 1 Zeer grote brand handel hang- en sluitwerk - Amsterdam 15-06-2009  (gelezen 9499 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

MachiaveIIi

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 230
bron: nu.nl




Is het toeval dat er op deze foto een betonmixer staat afgebeeld? Ik kan mij van Duitse grote branden herinneren dat er speciale werkafspraken waren tussen betoncentrales voor bijstand bij grote branden. Ik heb nog nooit gehoord van een dergelijk samenwerkingsverband in Nederland. Maar wie iemand die het precies weet?


Rickjahh

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 74
  • Manschap A
Is het toeval dat er op deze foto een betonmixer staat afgebeeld? Ik kan mij van Duitse grote branden herinneren dat er speciale werkafspraken waren tussen betoncentrales voor bijstand bij grote branden. Ik heb nog nooit gehoord van een dergelijk samenwerkingsverband in Nederland. Maar wie iemand die het precies weet?
Hoe bedoel je dat dan, worden die mixers dan volgestort met water en wordt dat water door de brandweer weer opgepompt via zuigslangen o.i.d.?


IkWilbert

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,495
  • BHV'er
p2kflex
11:19:05 15-06-09GROUP-1BR 1 BINNENBRAND INDUSTRIE (+Inc.net: 2+) (GRIP: 1) (NB Brand: zeer grote bra CRUQUIUSWEG 78 ASD [ 556C ]
GRIP 10101019BRW Amsterdam - Victor (Lichtkrant)
GRIP 10102998BRW Amsterdam - Amstelland (Monitorcode)


CPrime

  • Agent / Medewerker GGP - Eenheid Amsterdam
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 218
Tegenover het in brand staande pand zit een betonbedrijf. De betonmixer is hoogstwaarschijnlijk van dat bedrijf. Er is op het betreffende industrieterrein maar één weg, die zal wel afgesloten zijn.

Aanvulling:

Albeton algemene beton maatschappij B.V.
  Cruquiusweg 71
Dierenambulance Amsterdam - Chauffeur, Dierenhulpverlener (bijrijder), centralist, lid bootteam, Coördinator Calamiteiten- en Rampenteam. EHBO  -BLS &


V16.01

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 499
Hoe bedoel je dat dan, worden die mixers dan volgestort met water en wordt dat water door de brandweer weer opgepompt via zuigslangen o.i.d.?

Ik weet wel dat ze in duitsland bij de THW speciale koppelstukken hebben om de slangen van de brandweer op betonspuiten aan te sluiten...
Of dat hier ook zo is weet ik eerlijk gezegd niet.
Voormalig lid SIGMA Twente Rode Kruis Haaksbergen EHBO-er Fc Twente Plv. Coördinator EHBO Fc Twente


SRich

  • Proces Operator
  • Verbannen gebruiker
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 733
Het is dus een slijterijopslag (misleidende TT)

Verder is het onder controle ?
Doe normaal dan doe je al gek genoeg :P


prinzes

  • Gast
de politie heli is inmiddels weg, die hoor ik niet meer, rook ontwikkeling, is wit, denk dat het oder controle is


Wouter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,542
De bouwkranen hebben het ook weer over vrouwen, bier, koffie, vrachtwagens, avondeten en slappe grappen, kortom back to normal.

Ik denk dus ook dat is zo goed als meester is.


guest4965

  • Gast
ik ben net ter plaatse. af en toe komt er nog een donkere rookpluim uit, maar brand is niet meer echt hevig, rookt een beetje. alles is groot afgezet, vanwege de rook. de sfeer is rustig, zover ik kan zien.


Bart S

  • Gast
Momenteel een extra nieuwsuitzending op AT5 vanwege deze brand. Zij melden dat het inmiddels brand-meester is. Er wordt wel geadviseerd om de ramen en deuren dicht te houden. De brandweer weet niet precies wat zich in de loodsen bevindt volgens de woordvoerder, en ze gaan ook niet naar binnen. De verbinding met de verslaggever ter plaatse valt nu weg...