GRIP 2 Los geraakte bovenleiding TIS 1.3 - Sassenheim 16-06-2009

Auteur Topic: GRIP 2 Los geraakte bovenleiding TIS 1.3 - Sassenheim 16-06-2009  (gelezen 4141 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

q300r_bc2

  • Gast


BvE

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 676
  • 112, daar red je levens mee!
Reactie #21 Gepost op: 16 juni 2009, 20:11:58


Meer foto's op www.112hm.nl


rjvaneyk

  • Noodhulpteam Hollands Midden
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 579
Reactie #22 Gepost op: 16 juni 2009, 20:39:05
Gewonden door losgeschoten bovenleiding
Uitgegeven: 16 juni 2009 18:58
Laatst gewijzigd: 16 juni 2009 20:29

SASSENHEIM - Zes treinpassagiers zijn dinsdagavond bij Sassenheim lichtgewond geraakt nadat een losgeschoten bovenleiding een ruit van de intercity van Leiden naar Amsterdam raakte.
 Losgeschoten bovenleiding intercityslideshow De passagiers raakten gewond door rondvliegend glas. Dat meldt het Korps landelijke politiediensten (KLPD). Het treinverkeer tussen Leiden en Hoofddorp is gestremd.

Volgens een woordvoerder van spoorbeheerder ProRail schoot de bovenleiding los, toen de trein er onderdoor reed. Waardoor de bovenleiding losraakte, is nog niet bekend.

''Het kan bijvoorbeeld zijn dat de stroomafnemer bovenop de trein de leiding lostrok of dat er een zwakke plek in de leiding zat. Het mag niet gebeuren en we onderzoeken de toedracht'', aldus de woordvoerder.

De bovenleiding is tussen Warmond en Sassenheim over een lengte van 300 meter losgeraakt.

© ANP


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #23 Gepost op: 17 juni 2009, 07:16:42
Piket CCB - Bureau Conflict- en Crisisbeheersing -> dat is toch de ME? Ik kan me niet voorstellen dat deze een kapotte bovenleiding kan repareren...

Dat is niet de ME. Wel valt de ME onder het Bureau CCB, maar in geval van GRIP-situaties wordt het piketpersoon van CCB kennisgegeven (dat is een landelijk protocol). Dat betekent dus niet direkt dat de ME komt opdraven :)