gebruik blauw-blauw

Auteur Topic: gebruik blauw-blauw  (gelezen 12980 keer)

0 gebruikers (en 8 gasten bekijken dit topic.

weetje_hgl

  • geen hulpverlenings achtergrond, puur interresse.
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 456
  • Aub, gebruik geen vaktaal, denk aan mij...;-)
Reactie #20 Gepost op: 17 juni 2009, 21:40:58
Als je het mooie stuk proza nou eens vanuit de andere kant, dus vanuit het publiek naar de hulpverleners zou lezen, en iets van 1% van de punten die genoemd worden, aangepakt zou worden, zou dat denk je een groot verschil maken?

Ik denk van wel....



Citaat
U neemt waarschijnlijk een uur middagpauze en ettelijke koffiepauzes, maar u beschuldigt mij van luiheid, als ik ’n keer ga zitten.
U bent trots op uw goede manieren, maar u vindt het heel normaal om mijn maaltijd met uw problemen te onderbreken.

Zorg voor vervanging tijdens de pauze, niemand kan heel z'n dienst continue 100% waakzaam en dienstbaar zijn!

Citaat
U stoort zich eraan dat ik mij met te hoge snelheid naar een plaats des onheil spoed, maar u beklaagt zich erover, als het meer dan 10 seconden duurt voordat ik bij uw probleem ben.

Mee eens, doorrijden zodra er een spoedmelding is, prima, maar voor het reguliere patrouillewerk, geen (verkeers en/of gedrags)regels overtreden ...oké?

Citaat
Jawel, geachte belastingbetaler.

Dat ben ik, die waardevolle politieagent.
geen hulpverlenings achtergrond, puur interresse.


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #21 Gepost op: 17 juni 2009, 21:49:29
Als je het mooie stuk proza nou eens vanuit de andere kant, dus vanuit het publiek naar de hulpverleners zou lezen, en iets van 1% van de punten die genoemd worden, aangepakt zou worden, zou dat denk je een groot verschil maken?

Ik denk van wel....



Zorg voor vervanging tijdens de pauze, niemand kan heel z'n dienst continue 100% waakzaam en dienstbaar zijn!

Mee eens, doorrijden zodra er een spoedmelding is, prima, maar voor het reguliere patrouillewerk, geen (verkeers en/of gedrags)regels overtreden ...oké?
 




Ongelovelijk... lees je hetgeen ik getypt heb echt niet, of haal je de dingen eruit waar jij je aan stoort ?

Vervanging binnen de politie ? Man er is amper personeel om de diensten rond te krijgen !

Reguliere patrouillewerk, geen verkeers/gedrags regels overtreden... PRIMA lijkt mij echt goed, zodra de burger zich ook aan alle regeltjes houdt zodat de politie niet hoeft te handhaven dan doen we dat... Ik heb net een heel epistel eruit gegooid dat voor de handhaving alleen al binnen en buiten de bebouwde kom de snelheidsregels worden overtreden... daar begint het al mee... als ik iemand door rood zie rijden... dan ontkom ik er in de stad bijna niet aan om ook door rood te rijden om de overtreder te doen staande houden... want als ie alleen een bonnetje met de post thuis krijgt volgt er een bezwaarschrift voor het niet staande houden....

Ik wil best een hoop uitleggen maar als je dan weigert om vervolgens te lezen en met dat soort onnozele opmerkingen komt die schieten bij mij dan even verkeerd hoor !!  :o :o :(
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


weetje_hgl

  • geen hulpverlenings achtergrond, puur interresse.
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 456
  • Aub, gebruik geen vaktaal, denk aan mij...;-)
Reactie #22 Gepost op: 17 juni 2009, 22:10:53
Ongelovelijk... lees je hetgeen ik getypt heb echt niet, of haal je de dingen eruit waar jij je aan stoort ?

Vervanging binnen de politie ? Man er is amper personeel om de diensten rond te krijgen !

Reguliere patrouillewerk, geen verkeers/gedrags regels overtreden... PRIMA lijkt mij echt goed, zodra de burger zich ook aan alle regeltjes houdt zodat de politie niet hoeft te handhaven dan doen we dat... Ik heb net een heel epistel eruit gegooid dat voor de handhaving alleen al binnen en buiten de bebouwde kom de snelheidsregels worden overtreden... daar begint het al mee... als ik iemand door rood zie rijden... dan ontkom ik er in de stad bijna niet aan om ook door rood te rijden om de overtreder te doen staande houden... want als ie alleen een bonnetje met de post thuis krijgt volgt er een bezwaarschrift voor het niet staande houden....

Ik wil best een hoop uitleggen maar als je dan weigert om vervolgens te lezen en met dat soort onnozele opmerkingen komt die schieten bij mij dan even verkeerd hoor !!  :o :o :(

Grizz, ik heb heel je tekst echt goed gelezen, en snap het ook erg goed...

Maar dat er amper personeel is om de diensten rond te krijgen, waar ligt dat aan?
Niet aan de goed-willende hulpverlener, maar, volgens mij, aan de overheid.
Dus als er dan te weinig of niet genoeg personeel is om de noodhulp continue te laten draaien, zorg er dan voor dat de zaken die "scoren" bij de gezaghebbers in dit land, wat minder worden opgepakt, en de "echt" belangrijke zaken wel worden gecontinueerd...

Inzet op leefbaar/waakzaam/hulp aan burger en geen, of minder inzet op de gebieden "scoren", "aantallen", "targets" en "doelen"...

Citaat
Reguliere patrouillewerk, geen verkeers/gedrags regels overtreden... PRIMA lijkt mij echt goed, zodra de burger zich ook aan alle regeltjes houdt zodat de politie niet hoeft te handhaven dan doen we dat...


Denk niet dat dat gaat gebeuren, dus helaas...
Maar de motivatie om te letten op eigen gedragingen is er dus ook niet, vrees ik...

Citaat
Ik wil best een hoop uitleggen maar als je dan weigert om vervolgens te lezen en met dat soort onnozele opmerkingen komt die schieten bij mij dan even verkeerd hoor !!  :o :o :(

Ik heb, zoals ik hier boven al schreef, je bericht goed gelezen, en snap het allemaal, maar ik hoop dat je mijn opmerkingen wat serieuzer neemt dan weg te doen als onnozel.... Daar wordt ik een beetje  :'( van......!
geen hulpverlenings achtergrond, puur interresse.


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #23 Gepost op: 17 juni 2009, 22:17:51
Dus als er dan te weinig of niet genoeg personeel is om de noodhulp continue te laten draaien, zorg er dan voor dat de zaken die "scoren" bij de gezaghebbers in dit land, wat minder worden opgepakt, en de "echt" belangrijke zaken wel worden gecontinueerd...

Inzet op leefbaar/waakzaam/hulp aan burger en geen, of minder inzet op de gebieden "scoren", "aantallen", "targets" en "doelen"...
 
Denk je echt dat die keuze aan de diender op straat is? Dat ie niet wordt afgerekend op resultaten die hogerhand belangrijk vindt?

Denk niet dat dat gaat gebeuren, dus helaas...
Maar de motivatie om te letten op eigen gedragingen is er dus ook niet, vrees ik...

Weet niet waar je dat uit afleidt, maar die motivatie is er echt wel. Zeker tegenwoordig. Echt niet bij iedereen even sterk, maar integriteit staat echt hoog op de prioriteitenlijst bij de politie. En het aanspreken van collega's op gedrag wordt gelukkig ook steeds normaler. Maar het ging er meer om dat je niet kunt zeggen "politie, geen regels overtreden tenzij je spoed hebt". Want dan kun je wel ophouden met heeeeel veel politiewerk. De ontheffing van het RVV is niet voor niks gegeven. En het is ook niet voor niks dat er geen ontheffing van artikel 5 WVW is. En ik zeg echt niet dat artikel 5 nooit in het geding is bij het rijgedrag van een diender.

greetz,  Enrique


Mattijs

  • Verkeersregelaar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 985
Reactie #24 Gepost op: 17 juni 2009, 22:39:15
Als je het mooie stuk proza nou eens vanuit de andere kant, dus vanuit het publiek naar de hulpverleners zou lezen, en iets van 1% van de punten die genoemd worden, aangepakt zou worden, zou dat denk je een groot verschil maken?

Ik denk van wel....

Kijk ben ik toch niet geheel alleen in mijn standpunt.

Nogmaals Grizz, het is geen aanval op de politieagent. Ik heb doorgaans veel respect voor het werk wat zij doen. Het staat mij echter ook vrij om mijn mening te verkondigen zonder inderdaad gelijk als onnozel te worden afgeschilderd. Dan waag ik het ook om te zeggen dat je momenteel een houding aan neemt, die me geheel niet aanstaat, nl " ik ben agent DUS ik heb gelijk".
Nogmaals geen aanval, gewoon een mening. Dat we verschillen van mening prima, dat jij andere info hebt als ik, duidelijk. Nogmaals, ik geef hier alleen weer wat sommige acties voor gevoelseffect hebben op mij en anderen waarmee ik wel eens spreek.


Je stuk over inhalende serveillance was verhelderend, zo had ik het nog niet bekeken. Echter blijft mijn standpunt voor bijvoorbeeld DJI dus nog steeds overeind. Bij je stuk over prio 1 en 2 meldingen, hoe vaak rijdt je dan daadwerkelijk zonder OGS? Dat is nameiljk waar het mij om gaat. Communiceren met de overige weggebruikers.

Overigens, je deugd wel degelijk !!!
basis EHBO / BHV AED/reanimatie/BOA OV


weetje_hgl

  • geen hulpverlenings achtergrond, puur interresse.
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 456
  • Aub, gebruik geen vaktaal, denk aan mij...;-)
Reactie #25 Gepost op: 17 juni 2009, 22:42:34
Denk je echt dat die keuze aan de diender op straat is? Dat ie niet wordt afgerekend op resultaten die hogerhand belangrijk vindt?

Nee, die keuze zal allicht niet bij de diender op straat liggen, maar diegene die er wel over beslissen, moeten duidelijker aangeven wat ze nodig hebben.... (en dat kan alleen bij steun vanuit de achterban, dus als de diender op straat aangeeft dat hij voor z'n boterham en bekertje melk graag 30 minuten niet ingezet wil worden, moet de leidinggevende daar wat aan doen...
(in de juiste vorm...)

Citaat
Weet niet waar je dat uit afleidt, maar die motivatie is er echt wel.

Dat haalde ik uit het stukje van Grizz... misschien zag ik het verkeerd, excuses dan....


Edit:
Citaat
Mattijs:
Kijk ben ik toch niet geheel alleen in mijn standpunt.

Inderdaad!
geen hulpverlenings achtergrond, puur interresse.


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #26 Gepost op: 17 juni 2009, 23:14:47
Kijk ben ik toch niet geheel alleen in mijn standpunt.

Nogmaals Grizz, het is geen aanval op de politieagent. Ik heb doorgaans veel respect voor het werk wat zij doen. Het staat mij echter ook vrij om mijn mening te verkondigen zonder inderdaad gelijk als onnozel te worden afgeschilderd. Dan waag ik het ook om te zeggen dat je momenteel een houding aan neemt, die me geheel niet aanstaat, nl " ik ben agent DUS ik heb gelijk".
Nogmaals geen aanval, gewoon een mening. Dat we verschillen van mening prima, dat jij andere info hebt als ik, duidelijk. Nogmaals, ik geef hier alleen weer wat sommige acties voor gevoelseffect hebben op mij en anderen waarmee ik wel eens spreek.


Je stuk over inhalende serveillance was verhelderend, zo had ik het nog niet bekeken. Echter blijft mijn standpunt voor bijvoorbeeld DJI dus nog steeds overeind. Bij je stuk over prio 1 en 2 meldingen, hoe vaak rijdt je dan daadwerkelijk zonder OGS? Dat is nameiljk waar het mij om gaat. Communiceren met de overige weggebruikers.

Overigens, je deugd wel degelijk !!!

Ik ben agent dus ik heb gelijk....inderdaad helemaal goed... :o ::) ;D ;D

Daarom zit ik op een discussie-forum... om dat uit te stralen.... lol Echter een hoop dingen die je zegt raken kant noch wal, zeker niet vanuit mijn perspektief... tuurlijk is het leuk om een half uurtje rust te hebben... echter tijdens de noodhulp heb je geen pauze... t zal niet de eerste en ook niet de laatste keer zijn dat ik tijdens een middagdienst niet eet, behalve in de auto dan...

Verder heb ik ergens als een verhaal gehouden over transparant en integer... ik denk dat je dat stukje gemist hebt... Ik weet dus niet wat voor beeld jij hebt van de politie maar t grootste gedeelte gedraagt zich keurig in het verkeer alleen de burger ergert zich over het algemeen zich aan het erg kleine percentage overtredingen wat men ziet... Dat vind ik jammer maar ik ga dat niet willen veranderen, juist omdat ik weet (en dan praat ik voor mezelf) dat het dan onwerkbaar wordt. Ja ik hou mij keurig aan de regels en binnen de bebouwde kom gebeurd het meer dat ik 40 dan de aangegeven 50 rij... echter dan is het ook weer niet goed... want dan zijn we weer die sukkels die niet doorrijden...

Nogmaals draai eens een dienst mee met een diender uit je omgeving, neem die moeite eens en je zult zien dat het nog wel knap meevalt met die overtredingen en missstanden... dat de burger net die overtredingen ziet als waarom zij wel en wij niet... tja... nogmaals een timmerman gebruikt ook een hamer en een zaag als gereedschap.... voor de politie agent is zijn vervoersmiddel ook een gereedschap...die gebruikt hij op een manier waarop hij op dat moment goed dunkt... ga jij je aannemer of timmerman ook vertellen hoe hij zijn hamer en zaag moet vasthouden ?

Nogmaals ik heb natuurlijk gelijk en daarom duld ik geen tegenspraak !  8) 8) 8) 8) 8) 8) ;D ;D ;D ;D

onzin natuurlijk... ik ben hier om te discussieren en het e.e.a. te belichten... aan de andere kant... volgens mij staat er ergens in een wetboek... het is aan elke burger de wet te kennen... :o Geloof ik heb de wijsheid ook niet in pacht... maar je moet niet de gereedschappen van de politie proberen af te pakken of in te perken... iets wat je ziet wat je niet door de beugel vindt kunnen, daar kun je de politie over bellen of een klacht over indienen en 9 van de 10 keer krijg je dan uitleg over het hoe en waarom...

Dat heb ik ook al meerdere malen gehad en gedaan... oa een vraag waarom ik op de snelweg met 160 met o&g signalen de afrit pak en vervolgens voor het verkeerslicht alles uit zet en ga wachten.... briefje naar de klager over het hoe en waarom... Dat men zich daar aan stoort kan mij op dat moment niet zo heel veel boeien, ik heb wel wat anders aan mijn hoofd, achteraf iets uitleggen kan natuurlijk altijd.
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


CPrime

  • Agent / Medewerker GGP - Eenheid Amsterdam
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 218
Reactie #27 Gepost op: 17 juni 2009, 23:28:18
Ik wil het even zo simpel mogelijk neerzetten:

- Politie heeft vrijstelling van verkeersregels voor het werk, zonder gebruik van OGS.
- Inschatting/keuze van gebruikmaking van vrijstelling is aan politie zelf, niet aan de burger die niets van de situatie en omstandigehden af weet.
- Politie maakt gebruik van burgervoertuigen om NIET op te vallen. Bij achtervolging is het alleen voor de verdachte van belang om te weten dat het de politie is die hem/haar achtervolgt. Alleen dan is het gebruik van matrix en dergelijke nodig.
- Frustatie door hufterig gedrag door andere weggebruikers is begrijpelijk. Daarop reageren door rare manouvres en dergelijke is artikel 5 wegenverkeerswet: o.a. gevaar (kunnen) veroorzaken. Op hufterig verkeersgedrag reageren is een taak van de politie, niet de burger.
Dierenambulance Amsterdam - Chauffeur, Dierenhulpverlener (bijrijder), centralist, lid bootteam, Coördinator Calamiteiten- en Rampenteam. EHBO  -BLS &


Uitgerust!

  • Veiligheids functionaris overheid, vrijwilliger BRW
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 589
  • Pluk de dag!
Reactie #28 Gepost op: 17 juni 2009, 23:29:25
Ik ben agent dus ik heb gelijk....inderdaad helemaal goed... :o ::) ;D ;D

Nogmaals ik heb natuurlijk gelijk en daarom duld ik geen tegenspraak !  8) 8) 8) 8) 8) 8) ;D ;D ;D ;D


ambseed+leugen=feit  

Er zijn agenten die de macht die ze hebben niet waardig zijn. Er zijn ook agenten die er heel goed mee om kunnen gaan.
Vind zelf maar uit in welk rijtje jij thuis hoort
“Loop niet voor me, want ik volg niet.  Loop niet achter me, want ik leid niet.  Loop gewoon naast me en wees mijn vriend.”


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #29 Gepost op: 17 juni 2009, 23:29:44
Ja Mr Nobody lezen kan je niet. De DKDB heeft die borden wel om die reden omlaten bouwen! Als die gasten voluit gaan en er knipperd iemand met grootlicht of maakt andere vreemde bewegingen dan gaat het bordje omhoog en knipperd de tekst "politie" nou ik kan je uit eigen ervaring zeggen een ieder heeft er vrede mee en de grotelichten gaan meteen uit. En als andere dienst dat ook hebben waarom jullie niet. Waarom zal je beginnende argressie niet meteen in de kiem smoren? Vind jij je zelfs soms zo onaantastbaar boven de wet staan? nou ik niet!

een hele goede vraag tosa.... leg m is bij de tweede kamer... of bij BIZA.... daar wordt 100 miljoen bij de politie bezuinigd... dan weet je meteen waarom er zo karig wordt uitgerust... ;D
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....