gebruik blauw-blauw

Auteur Topic: gebruik blauw-blauw  (gelezen 13075 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

grizz

• Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • Niets is onmogelijk
Reactie #40 Gepost op: 17 juni 2009, 23:54:50
Politie is Politie en of er nou verkeers handhavings team op de deur staat of surveillance .

Tjsa... ik wil best discussieren... maar kennelijk hou je van one-liners...

Kom dan iig nog met argumenten waar ik wat mee kan... nogmaals ik wil best discussieren en dat mag best op het scherpst van de snede...   Ik ben niet iemand die snel op zijn zieltje is getrapt... anders had ik dit werk niet gedaan. Echter ik ben wel trots op mijn vak, iets wat elke diender is, en durf dit dan ook met hand en tand te verdedigen... alleen... je moet wel met argumenten komen en niet van dit soort onzin... als jij het zo ziet prima... dan ga ik niet eens de moeite doen tot het veranderen van je opinie...
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....

Uitgerust!

• Veiligheids functionaris overheid, vrijwilliger BRW
  • Senior gebruiker
  • Pluk de dag!
Reactie #41 Gepost op: 18 juni 2009, 00:00:24
Zielige gedoe van de politie?

Politiemedewerkers zijn over het algemeen mensen die daadwerkelijk verbetering willen brengen door het uitvoeren van hun werk. Daarvoor worden lange dagen gemaakt en situaties getrotseerd waar mening burger geen raad mee weet en zelfs voor weg rent. En zoals een ieder onderussen wel weet zien zij dat niet terug op het salarisstrookje. En toch blijft die toewijding. Dat is waar de politie respect voor vraagt.

Voor de zogenaamde afrekencultuur en het beleid moet je echter bij de politiek en de leiding zijn, diegene die dat soort dingetjes aan de politie oplegt.

Kijk dat is een mooi voorbeeld ;), Niet allen politiemedewerkers doen dat maar volgens mij geldt dat voor alle hulpverleners en in hoofdzaak voor digene die het vrijwillig doen.

En ja voor de afrekencultuur moet ik bij de politiek en beleidsmakers zijn.
“Loop niet voor me, want ik volg niet.  Loop niet achter me, want ik leid niet.  Loop gewoon naast me en wees mijn vriend.”

CPrime

• Agent / Medewerker GGP - Eenheid Amsterdam
  • Forum gebruiker
Reactie #42 Gepost op: 18 juni 2009, 00:04:39
Citaat
Kijk dat is een mooi voorbeeld , Niet allen politiemedewerkers doen dat maar volgens mij geldt dat voor alle hulpverleners en in hoofdzaak voor digene die het vrijwillig doen.
Mee eens. Maar nu is dit een discussie over de politie en kom ik voor de politie op omdat zij degene zijn die op nogal agressieve en subjectieve wijze bejegend word in deze discussie.  ;)
Dierenambulance Amsterdam - Chauffeur, Dierenhulpverlener (bijrijder), centralist, lid bootteam, Coördinator Calamiteiten- en Rampenteam. EHBO  -BLS &

Mattijs

• Verkeersregelaar
  • Senior gebruiker
Reactie #43 Gepost op: 18 juni 2009, 00:06:38
Helaas dat er inderdaad wat onderwerpen worden bijgehaald die niet tot mijn doel van de discussie horen.

Ik begrijp inderdaad dat het lastig is om met de O uit OGS aan te geven dat een ambtenaar een dringende taak aan t uitvoeren is. Jammer, want ik blijf van mening dat dit frustraties uit het verkeer kan wegnemen. Zoiets als de DKDB blijkbaar heeft, bordje met politie is wel ongeveer wat ik voor ogen had als middel. Begrip is hierin echt een toverwoord.

Grizz, je mening is duidelijk, dank voor je bijdrage. Als er nog andere (politie) ambtenaren zijn die hun mening willen geven, graag.

Ik hoop dat er on-topic nog eens wat meningen voorbij blijven komen, zowel van functionarissen als van burgers.
basis EHBO / BHV AED/reanimatie/BOA OV

grizz

• Senior gebruiker
  • Niets is onmogelijk
Reactie #44 Gepost op: 18 juni 2009, 00:10:54
Helaas dat er inderdaad wat onderwerpen worden bijgehaald die niet tot mijn doen van de discussie horen.

Ik begrijp inderdaad dat het lastig is om met de O uit OGS aan te geven dat een ambtenaar een dringende taak aan t uitvoeren is. Jammer, want ik blijf van mening dat dit frustraties uit het verkeer kan wegnemen. Zoiets als de DKDB blijkbaar heeft, bodrje met politie is wel ongeveer wat ik voor ogen had als middel. Begrip is hierin echt een toverwoord.

Grizz, je mening is duidelijk, dank voor je bijdrage. Als er nog andere (politie) ambtenaren zijn die hun mening willen geven, graag.

Ik hoop dat er on-topic nog eens wat meningen voorbij blijven komen, zowel van functionarissen als van burgers.

Geloof me mattijs... begrip is er wel degelijk, echter tot op een bepaalde hoogte. Verder lijkt het mij heerlijk als ik een burgervoertuig onder mijn bips heb die goed is uitgerust......als daar een bordje in zit met alleen knipperend politie naar achteren zal ik de eerste zijn die m gebruikt...echter... ik zie dat niet zo snel gebeuren... 1 geldkwestie... 2 men ziet nog niet eens de noodzaak van een politie specifiek voertuig voor de nederlandse noodhulp...

Even wel... bedankt voor het openen van de discussie O0

Uitgerust!

• Veiligheids functionaris overheid, vrijwilliger BRW
  • Senior gebruiker
  • Pluk de dag!
Reactie #45 Gepost op: 18 juni 2009, 00:12:38
Mee eens. Maar nu is dit een discussie over de politie en kom ik voor de politie op omdat zij degene zijn die op nogal agressieve en subjectieve wijze bejegend word in deze discussie.  ;)

Volgens mij begon het met de burger....................................

Mocht ik een politiefunctionaris tegen het zeren poot hebben geschopt    SORRY
“Loop niet voor me, want ik volg niet.  Loop niet achter me, want ik leid niet.  Loop gewoon naast me en wees mijn vriend.”

grizz

• Senior gebruiker
  • Niets is onmogelijk
Reactie #46 Gepost op: 18 juni 2009, 00:14:30
Volgens mij begon het met de burger....................................

Mocht ik een politiefunctionaris tegen het zeren poot hebben geschopt    SORRY

lol sorry is nergens nodig voor, in mijn ogen dan Tosa,  een discussie mag wat mij betreft best er hard aan toe gaan... en op tenen trappen is dan soms best leuk om reakties te ontlokken...

Maar zoals Mattijs al zei... begrip is het sleutelwoord... :)

CPrime

• Agent / Medewerker GGP - Eenheid Amsterdam
  • Forum gebruiker
Reactie #47 Gepost op: 18 juni 2009, 00:15:54
Mijn mening:

De politie heeft zijn taak en de burgerij heeft zijn verwachting dat de politie die ook daadwerkelijk uitvoert.
Om de uitvoering mogelijk te maken heeft de politie vrijstellingen van bijvoorbeeld de verkeersregels, maar ook van de wet wapens en munitie waardoor vuurwapens gedragen kunnen worden.
Dit is allemaal een kwestie logisch nadenken lijkt mij, want zonder de verleende vrijstellingen is de politietaak onuitvoerbaar en heeft de criminaliteit en de o.a. de verkeersovertreders de vrije hand en dat willen wij natuurlijk helemaal niet.
Dierenambulance Amsterdam - Chauffeur, Dierenhulpverlener (bijrijder), centralist, lid bootteam, Coördinator Calamiteiten- en Rampenteam. EHBO  -BLS &

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #48 Gepost op: 18 juni 2009, 02:11:11
Om nog even op het onderwerp terug te komen ....

Speciale ondersteuningseenheden danwel andere onopvallende voertuigen rijden zo min mogelijk herkenbaar. Er is namelijk gebleken dat de gevaarszetting (mensen gaan allemaal zitten kijken wat er gebeurd, rijden achter de auto's aan etc) vele malen groter is bij een onopvallend voertuig met blauwblauw dan wanneer dit zelfde voertuig zonder blauwblauw met dezelfde snelheid rijd.

Weet niet of mensen regelmatig bijv. AT's tegen komen? Zij zien dan ook dat AT's alleen op plekken waar dit nodig is met blauwblauw en herrie aan rijden wat vervolgens weer uitgaat  ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

Glenn2

• Gast
Reactie #49 Gepost op: 18 juni 2009, 10:18:53
Ach, in ZaWa zijn de meeste onopvallende wagens erg goed te herkennen. Dus dat begrip is er wel mijnerzijds.

Wat ik als burger niet begrijp is waarom de politie kenbaar zou moeten maken dat ze politie is bij het overtreden van de regels. Als burger kan je er toch niets aan doen, het gebeurd, dus waarom zou je het willen weten? Om je frustratie weg te nemen? Als frustratie wegnemen in de taakomschrijving van de politie zou komen vrees ik dat het huidige vacaturetekort in de noodhulp alleen maar groter wordt. Ik zie al verkeersbegeleiders met borden "sorry, dit was een onopvallende politieauto".

Ja, ik zit regelmatig op de weg en zie soms ook auto's zeer aso rijden. Ja, ik erger me er ook aan, maar als ze uit het zicht zijn ben ik het alweer vergeten. Het stelt me alleen maar gerust dat zo'n aso ook een burgerpolitievoertuig kan zijn. Heeftie tenminste een reden om het te doen.

Of je moet naar een situatie als in Engeland/Amerika willen waar elk voertuig standaard tot stoppen wordt gebracht met OGS. Daar komt geheid ook weer kritiek op.