Ach, in ZaWa zijn de meeste onopvallende wagens erg goed te herkennen. Dus dat begrip is er wel mijnerzijds.
Wat ik als burger niet begrijp is waarom de politie kenbaar zou moeten maken dat ze politie is bij het overtreden van de regels. Als burger kan je er toch niets aan doen, het gebeurd, dus waarom zou je het willen weten? Om je frustratie weg te nemen? Als frustratie wegnemen in de taakomschrijving van de politie zou komen vrees ik dat het huidige vacaturetekort in de noodhulp alleen maar groter wordt. Ik zie al verkeersbegeleiders met borden "sorry, dit was een onopvallende politieauto".
Ja, ik zit regelmatig op de weg en zie soms ook auto's zeer aso rijden. Ja, ik erger me er ook aan, maar als ze uit het zicht zijn ben ik het alweer vergeten. Het stelt me alleen maar gerust dat zo'n aso ook een burgerpolitievoertuig kan zijn. Heeftie tenminste een reden om het te doen.
Of je moet naar een situatie als in Engeland/Amerika willen waar elk voertuig standaard tot stoppen wordt gebracht met OGS. Daar komt geheid ook weer kritiek op.