Landmachtdagen 2009 Amersfoort (Utrecht) 6 & 7 juni

Auteur Topic: Landmachtdagen 2009 Amersfoort (Utrecht) 6 & 7 juni  (gelezen 2615 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Gepost op: 4 april 2009, 16:06:31
Ja, het is weer zover. De landmachtdagen komen er weer aan en wel in Amersfoort. Het staat weer garant voor een hoop spektakel.  :)

Hét jaarlijkse landmachtevenement, de Landmachtdagen, vindt plaats op zaterdag 6 en zondag 7 juni 2009 op de Bernhardkazerne te Amersfoort en het daarnaast gelegen oefenterrein de Vlasakkers. Ook dit jaar zal de beproefde succesformule van static shows, demonstraties en veel activiteiten waarbij bezoekers de handen zelf uit de mouwen kunnen steken, worden toegepast.
Landmachtdagen 2009 - Ontdek de kracht van ons team!

Tijdens de Landmachtdagen kan het publiek kennis maken met vrijwel alle onderdelen van het Commando Landstrijdkrachten (CLAS), waaronder uiteraard ook het organiserende commando het Operationeel Ondersteuningscommando Land (OOCL). Het OOCL bestaat officieel sinds 1 januari 2009 en is ontstaan door het samengaan van 1 Logistieke Brigade en 101 Gevechtssteunbrigade. Daarnaast kunnen bezoekers zien dat de landmacht een veelzijdige werkgever is die een belangrijke bijdrage levert aan het Nederlandse vredes- en veiligheidsbeleid.

120.000 bezoekers

Met een bezoekersaantal bijna 120.000 over 3 dagen waren de Landmachtdagen 2008 op de Generaal-majoor De Ruyter van Steveninckkazerne in Oirschot een bijzonder groot succes. Met name de spectaculaire demonstratie van de Luchtmobiele militairen, die vanuit helikopters werden gedropt en de demo van een grootschalige aanval door gemechaniseerde eenheden en infanteristen op een ingegraven vijand ontlokten enthousiaste reacties bij het massaal toegestroomde publiek.

Een militair schminkt een jonge bezoeker in de Nederlandse camouflagekleuren.

Andere hoogtepunten waren het door de genie nagebouwde Kamp Holland, compleet met Hesco’s, wachttorens en gepantserde containers. Bezoekers konden er metselen, mijnen uitgraven en IED’s ontmantelen. Ook de groot opgezette presentatie van de pantserinfanterie kon op veel positieve reacties rekenen. Niet in de laatste plaats vanwege de mogelijkheid om met verschillende automatische wapens, waaronder de MAG en het standaardwapen C7, losse flodders af te vuren.

Kom met het openbaar vervoer!

www.landmacht.nl




Heleen Lotus

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,245
Reactie #1 Gepost op: 6 april 2009, 06:48:11
Ik ga in ieder geval even in amersfoort kijken, is lekker dichtbij.


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #2 Gepost op: 8 april 2009, 18:25:18
Ik ga in ieder geval even in amersfoort kijken, is lekker dichtbij.


Ik ga beide dagen. Valt precies in mijn vrije weekend. Inderdaad om de hoek. Nu hopen ook mooi weer, net als de jaren ervoor.  8)


Martijn Slotboom

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,279
  • Laten we het gezellig houden op het forum
Reactie #3 Gepost op: 17 mei 2009, 11:25:56
Ik ben er ook de 6e en de 7e , blijf overnachten in amersfoort


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #4 Gepost op: 7 juni 2009, 23:25:47
Hmm, hij was niet gelinkt aan de evenementenkalender. Jammer....  ::)

Hier een kleine impressie van de dagen...  :)













Heleen Lotus

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,245
Reactie #5 Gepost op: 8 juni 2009, 00:17:21
Mooie foto's gerard.
Die foto met het brandje is zeker gister middag (zaterdag) gemaak, dit heb ik ook gezien die middag bij de show.


CMKmaat

  • What does this button do?
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,151
  • Geen spoed wel politie? Naambellen! Bel 0900-TUIG
Reactie #6 Gepost op: 8 juni 2009, 01:20:33
Bij alle demo's fikte er een stukkie hei weg.
Dat krijge je nu eenmaal als je een stukkie trotiel detoneerd op een redelijk droge omgeving.
Die (bedrijfs)brandweer stond er niet voor niets en wachte iedere keer netjes tot de demo afgelopen was voordat ze zich over het narokende stukkie hei bekommerde.

Maar ben het eens met Babs.
Hele mooie foto's.

(Jouw lens haalt het dichterbij dan de mijne)
Wij zorgen dag en nacht voor de fysieke beveiliging van de te beschermen belangen van de defensieonderdelen binnen het koninkrijk der Nederlanden.


Heleen Lotus

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,245
Reactie #7 Gepost op: 8 juni 2009, 04:37:34
Bij alle demo's fikte er een stukkie hei weg.
Dat krijge je nu eenmaal als je een stukkie trotiel detoneerd op een redelijk droge omgeving.
Die (bedrijfs)brandweer stond er niet voor niets en wachte iedere keer netjes tot de demo afgelopen was voordat ze zich over het narokende stukkie hei bekommerde.

Maar ben het eens met Babs.
Hele mooie foto's.

(Jouw lens haalt het dichterbij dan de mijne)

Uhhhh, Babs??  ???
Volgens mij heet ik toch anders  ;D  ;D


CMKmaat

  • What does this button do?
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,151
  • Geen spoed wel politie? Naambellen! Bel 0900-TUIG
Reactie #8 Gepost op: 8 juni 2009, 04:38:59
Uhhhh, Babs??  ???
Volgens mij heet ik toch anders  ;D  ;D

uhmn ...  :D oops ...  :-[
Wij zorgen dag en nacht voor de fysieke beveiliging van de te beschermen belangen van de defensieonderdelen binnen het koninkrijk der Nederlanden.


MR3

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 108
Reactie #9 Gepost op: 14 juni 2009, 15:21:01
Mijn foto's zijn hier  te vinden. Ze zijn gemaakt met een Sony Cybershot DSC-H3.