Werkzaamheden binnen de brandweer buiten de uitrukken om

Auteur Topic: Werkzaamheden binnen de brandweer buiten de uitrukken om  (gelezen 2289 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Bos

• Manschap
  • Junior gebruiker
  • **
  • Vrijwillig manschap en chauffeur in opleiding.
hallo allemaal,

ik zou graag willen weten welke werkzaamheden er allemaal zijn binnen de brandweer buiten de uitrukken om dit zal dan gelden voor de beroeps brandweer.
en mischien kunnen jullie mij dan ook vertellen welke rangen er bij welke werkzaamheden/functies horen?

ik hoop dat jullie mij kunnen helpen daarmee

groetjes Bos

Groeten, Mitch Bos

Brandweer-ZH18-402

• Senior gebruiker
  • Manschap
    • Brandweer Zwijndrechtse Waard
Reactie #1 Gepost op: 19 juni 2009, 19:08:37
Er zijn diversen werkzaamheden te verichten bij de brandweer, naast het repressieve (uitruk) gedeelte.
Misschien dat jij je vraag wat specifieker kunt stellen, zodat we een beter antwoord kunnen geven? ::)
Weer of geen weer... altijd brandweer

Shave

• Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
Reactie #2 Gepost op: 8 juli 2009, 00:26:01
De vraag staat er vrij duidelijk. Werkzaamheden buiten de uitrukken om.

Globaal zijn dit vaak werkzaamheden aan ademlucht, voertuigen, slangen etc. Daarnaast, maar dat is bij ons dan zo, worden er brandkranencontroles uitgevoerd en werkzaamheden op het gebied van preparatie zoals aanvalsplannen of brandkranenboeken bij houden.

Jaap Goos

• Gast
Reactie #3 Gepost op: 8 juli 2009, 13:57:57
dat is alles wat jullie doen in Den Bosch?..... :-X ;) ;D

Danny722

• Manschap A
  • Senior gebruiker
Reactie #4 Gepost op: 8 juli 2009, 15:00:01
Preventie; kijken of bedrijven en instellingen brandveilig zijn, wat Shave al zegt; preparatie, brandkranencontrole etc. Verder natuurlijk het administratieve werk, opleiden en oefenen, Zeist beschikt over een TD die ook veel voertuigen van buiten het korps repareert/aanpast. Eigenlijk gewoon een bedrijf waar af en toe wat mensen wegrennen om in een rode auto te springen :)
VRU - Post Den Dolder / Post Zeist Grote interesse brandweerkunde en natuurbrandbestrijding

Shave

• Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
Reactie #5 Gepost op: 8 juli 2009, 22:00:33
dat is alles wat jullie doen in Den Bosch?..... :-X ;) ;D

Is het niet genoeg zeg  ;)

Shave

• Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
Reactie #6 Gepost op: 8 juli 2009, 22:02:05
Preventie; kijken of bedrijven en instellingen brandveilig zijn, wat Shave al zegt; preparatie, brandkranencontrole etc. Verder natuurlijk het administratieve werk, opleiden en oefenen, Zeist beschikt over een TD die ook veel voertuigen van buiten het korps repareert/aanpast. Eigenlijk gewoon een bedrijf waar af en toe wat mensen wegrennen om in een rode auto te springen :)

Preventie is bij ons een aparte afdeling. TD is hier dagdienst en stuurt de monteurs uit de ploegen aan.

Uiteraard hoort oefenen er ook bij ;)

gerritsen

• Forum gebruiker
  • Brandweer
Reactie #7 Gepost op: 9 juli 2009, 13:01:49
hallo allemaal,

ik zou graag willen weten welke werkzaamheden er allemaal zijn binnen de brandweer buiten de uitrukken om dit zal dan gelden voor de beroeps brandweer.
en mischien kunnen jullie mij dan ook vertellen welke rangen er bij welke werkzaamheden/functies horen?

ik hoop dat jullie mij kunnen helpen daarmee

groetjes Bos

Niet alleen voor beroeps hoor ik ben ,buiten het uitrukken om bij de vrijwilligers ook nog lid van de onderdeel commisie brandweer ,lid van het regionaal platform [regionaal OC] ;) oja ook nog oefenleider
vanaf 1-1-2014 ex vrijwillige brandweerman