kenteken schorsen

Auteur Topic: kenteken schorsen  (gelezen 11469 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

security88

  • Hoofdbeveiliger, manager en centralist
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 177
  • EHBO-er, BHV-er, Hoofdbeveiliger en ex-NRK
Gepost op: 19 juni 2009, 17:45:47
hallo mede forummers,

zoals ik al eerder in een topich hier heb neergezet heb ik ruim 4 maanden geleden een auto ongeluk gehad waarbij mijn auto total loss verklaard is, en ondertussen ook vernietigd. nu kan ik waarschijnlijk zeer binnenkort een nieuwe auto kopen, maar nog niet aan het werk en heb het geld ook niet om die auto te laten rijden enz. nou is mijn vraag, als ik het kenteken laat schorsen, de verzekering opschort enz. dan mag die auto zich niet meer op de openbare weg bevinden. maar hoe zit dit met de zichtbaarheid vanaf de openbare weg?? mijn vader heeft namelijk zijn oprit ( van een koophuis ) beschikbaar gesteld, maar deze is wel zichtbaar vanaf de openbare weg.. dus even to the point: mag je een auto die geschorst is, kunnen zien vanaf de openbare weg? of mag de auto in zijn geheel niet zichtbaar zijn? misschien volstaat het ook om de kentekenplaten te verwijderen?? ik hoor het (hoop ik) wel!! mailen of PM-en mag ook;)

greetzz!!


Leef in het hier en nu, alles kan zomaar anders zijn!


MarcoIF

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 350
    • RotterDamse Vos
Reactie #1 Gepost op: 19 juni 2009, 22:05:45
Als de auto op eigen terrein staat mag dat dacht ik gewoon hoor.
Je auto mag best zichtbaar staan zolang hij maar op eigen terrein blijft.

Misschien staat je antwoord wel op www.rdw.nl ?
Groetjes, Marco


Ehv-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 676
Reactie #2 Gepost op: 19 juni 2009, 22:18:50
"Als de geldigheid van het voor uw voertuig afgegeven kenteken is geschorst, mag u met dit voertuig geen gebruik maken van de openbare weg. Dat geldt zowel in Nederland als in het buitenland. Uw voertuig mag ook niet langs de openbare weg geparkeerd staan."

bron: www.rdw.nl

wat ik hieruit haal is dat je alles mag, zolang de wieltjes de openbare weg maar niet raken. voor de zekerheid toch maar even RDW bellen.


Mattijs

  • Verkeersregelaar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 985
Reactie #3 Gepost op: 19 juni 2009, 22:20:42
mocht de auto toch naar een garage o.i.d. moeten, kun je een dagkenteken aanvragen of bijvoorbeeld gewoon op een autoambulance vervoeren natuurlijk. (wel in BIZA striping natuurlijk  ;D)
basis EHBO / BHV AED/reanimatie/BOA OV


Ehv-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 676
Reactie #4 Gepost op: 19 juni 2009, 22:23:01
wel met blauw en een 2 toon he ;) ;)


Uitgerust!

  • Veiligheids functionaris overheid, vrijwilliger BRW
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 589
  • Pluk de dag!
Reactie #5 Gepost op: 20 juni 2009, 09:31:23
Een voertuig dat geschorst is heeft vrijstelling van de apk en verzekeringsplicht. Het geschorste voertuig mag dan niet op de openbarenweg staan. Het is wel toegestaan om met het voertuig rechtstreeks (kortste route) naar een apk keurstation te rijden om het voetuig ter keuring aan te bieden, het is dan wel zo dat het voertuig verzekerd moet zijn (logisch). Hiervoor is geen apart kenteken nodig.



http://www.rdw.nl/nl/voertuigeigenaar/auto/schorsen/schorsen_en_apk.htm
“Loop niet voor me, want ik volg niet.  Loop niet achter me, want ik leid niet.  Loop gewoon naast me en wees mijn vriend.”


CPrime

  • Agent / Medewerker GGP - Eenheid Amsterdam
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 218
Reactie #6 Gepost op: 20 juni 2009, 11:08:59
De auto mag gewoon op de oprit staan. Openbare weg is openbare weg en prive terrein is prive terrein. Een geschorste auto mag zich niet op de openabre weg bevinden, dat heeft met aansprakelijkheid en dergeljke te maken. Vanaf de openbare weg zien is iets totaal anders en heeft er niet  mee te maken.
Dierenambulance Amsterdam - Chauffeur, Dierenhulpverlener (bijrijder), centralist, lid bootteam, Coördinator Calamiteiten- en Rampenteam. EHBO  -BLS &


weetje_hgl

  • geen hulpverlenings achtergrond, puur interresse.
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 456
  • Aub, gebruik geen vaktaal, denk aan mij...;-)
Reactie #7 Gepost op: 20 juni 2009, 11:45:28
Ik zou voor de zekerheid even het kadaster kaartje van de oprit bekijken, (of het 100% zeker eigen weg is....)

Zo ja, kopie van die kaart in het voertuig leggen, samen met de kopie stukken ivm schorsing, en eventueel een (telefoon)nummer waar men (de politie?) je kan bereiken bij vragen...
geen hulpverlenings achtergrond, puur interresse.


Gast48368

  • Gast
Reactie #8 Gepost op: 20 juni 2009, 23:57:14
De auto mag ook niet op een openbare parkeerplaats staan, alleen op eigen terrein.


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #9 Gepost op: 21 juni 2009, 01:38:09
De auto mag ook niet op een openbare parkeerplaats staan, alleen op eigen terrein.


eigen terrein is een groot begrip, het voertuig mag niet op de openbare weg staan, danwel terrein wat het karakter heeft van openbare weg...
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....