kenteken schorsen

Auteur Topic: kenteken schorsen  (gelezen 11474 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Gast48368

  • Gast
Reactie #10 Gepost op: 21 juni 2009, 15:28:10
Mij is vorig jaar door de verzekeringsmaatschappij verteld dat de auto niet op een parkeerplaats mag staan als deze opgeschort/niet verzekerd is. Die omschrijving van jou is lekker vaag, komt uit een wetboek zeker....... ;) ;D


security88

  • Hoofdbeveiliger, manager en centralist
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 177
  • EHBO-er, BHV-er, Hoofdbeveiliger en ex-NRK
Reactie #11 Gepost op: 21 juni 2009, 17:04:46
en daar was ik weer, ik lees een hele hoop antwoorden die ik zelf ook al wist, oa over de parkeerplaatsen ed... maar nu nogmaals de vraag, mag een auto met geschorst kenteken en verzekering op de oprit van een koophuis staan en dus zichtbaar zijn vanaf de openbare weg??
Leef in het hier en nu, alles kan zomaar anders zijn!


Kusje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
Reactie #12 Gepost op: 21 juni 2009, 17:11:17
volgens mij is je vraag al een paar keer beantwoord........


Gast48368

  • Gast
Reactie #13 Gepost op: 21 juni 2009, 18:49:58
en daar was ik weer, ik lees een hele hoop antwoorden die ik zelf ook al wist, oa over de parkeerplaatsen ed... maar nu nogmaals de vraag, mag een auto met geschorst kenteken en verzekering op de oprit van een koophuis staan en dus zichtbaar zijn vanaf de openbare weg??

Ja. Maar ik vraag me af wat voor gevolgen dat heeft als er bijv brand uit breekt bij je pa en je auto in vlammen opgaat terwijl de auto niet verzekerd is? Wellicht is het slim om je verzekering eens te vragen hoe en wat en/of die van je Pa.  ;)


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #14 Gepost op: 21 juni 2009, 19:03:45
Goed ik zal m duidelijker proberen te maken. Het voertuig met het geschorste kenteken mag niet op de openbare weg danwel (eigen)terrein, dat het karakter heeft van openbare weg heeft, staan. Met het karakter wordt bedoeld, niet afgesloten opritten, erven etc etc. HEt voertuig moet dus staan op een terrein welke geen openbaar karakter heeft, maw het moet minimaal een omheining omheen staan, zodat het duidelijk is dat het een afgesloten terrein is.

Dus een oprit, bij je woning, waar iedereen zo op kan lopen, heeft een openbaar karakter al is het je eigen grond en daar mag je auto met een geschorst kenteken dus niet staan... zo iets duidelijker ? 8)
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


Gast48368

  • Gast
Reactie #15 Gepost op: 21 juni 2009, 19:14:58
Heeeeeeeelemaal !  O0 Maar zo is het mij niet verteld door de verzekering.  :-X


Uitgerust!

  • Veiligheids functionaris overheid, vrijwilliger BRW
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 589
  • Pluk de dag!
Reactie #16 Gepost op: 21 juni 2009, 19:22:29
Goed ik zal m duidelijker proberen te maken. Het voertuig met het geschorste kenteken mag niet op de openbare weg danwel (eigen)terrein, dat het karakter heeft van openbare weg heeft, staan. Met het karakter wordt bedoeld, niet afgesloten opritten, erven etc etc. HEt voertuig moet dus staan op een terrein welke geen openbaar karakter heeft, maw het moet minimaal een omheining omheen staan, zodat het duidelijk is dat het een afgesloten terrein is.

Dus een oprit, bij je woning, waar iedereen zo op kan lopen, heeft een openbaar karakter al is het je eigen grond en daar mag je auto met een geschorst kenteken dus niet staan... zo iets duidelijker ? 8)

Klopt toch niet helemaal :P, een erfafscheiding mag ook visueel zijn dus bv duidelijk andere bestraating dan de stoep of weg.
De regel die Gizz aanhaald doelt meer op locatie's waarbij het onduidelijk is of je nou op de openbaren weg rijdt of op een eigen weg (sommige industrie-tereinen bv of een benzinestation)
“Loop niet voor me, want ik volg niet.  Loop niet achter me, want ik leid niet.  Loop gewoon naast me en wees mijn vriend.”


Gast

  • Gast
Reactie #17 Gepost op: 21 juni 2009, 19:33:24
Een oprit van je eigen woning, of een bedrijfspand, of een bedrijventerrein waarbij een hekwerk het terrein omsluit hebben allen geen openbaar karakter, daar mag je je geschorste voertuig gewoon op neerzetten. Openbaar karakter betekent nog niet ook daadwerkelijk openbaar terrein.

Ik heb geschorste voertuigen op zowel een parkeerterrein van een omheind bedrijven terrein, oprit van een woning met klushal erbij en oprit van een privéwoning gehad.