Wat moet de KNRM hier nou weer mee
Gewoon de Reddingsbrigade vragen voor dit soort klussen... gelukkig gebeurd dit in steeds meer regio's...ipv dat de KNRM met pak em beet een Valentijn klasse in de branding aan het klootviolen is voor een surfer
En trouwens als je surfers wil gaan helpen lijkt me dit ding ook niet zo ideaal... dan kan je beter een klein ribje pakken. Dit is beter als 'snel interventie vaartuig' te gebruiken door reddingsbrigades... om bijv. 'in' een mui te leggen op een drukke dag.
Ik krijg toch steeds meer het idee dat de KNRM 'geilt' op de RNLI lifeguards (om het maar even in straattaal te zeggen).
Het lijkt me beter om gewoon duidelijkheid te scheppen in elkaars taken en gebieden... en als we elkaar nodig hebben er ook om vragen... Bijv. de Reddingsbrigade doet alles op het strand en de branding (zwemmers, surfers e.d.) en de KNRM pakt alles wat verder op zee is (schepen etc.) en ook zo nodig in de branding wanneer de RB ass. nodig heeft (zoekacties e.d.). Zo vullen we elkaar mooi aan en hoeven we geen 'landje pik' te doen.