Expert,
Je weet dat ik je bijdragen erg waardeer, en ook dat ik vind dat jij ook zaken lekker scherp houd.., Mijn tekst "Of ik lees het erg verkeerd." was bedoeld dat ik jou wel goed had begrepen.. En de beperking van het forum is nu eenmaal dat we allemaal met onze te kortkomingen en belevingswerelden een betekenis hechten aan een tekst die we lezen..
Ik respect iedereens mening en als ik iets niet begrijp of volkomen mee oneens zal ik dat schrijven, hellaas ontbreekt mij het tallent om dat zo precies schriftelijk te verwoorden, dat ik iedereen belevingswereld kan raken.. Als ik jou of een ieder daarmee kwets bied ik daarmee mijn verontschuldiing aan en zal ik proberen nog zorgvuldiger te zijn..
Ik reageer metname op de volgende punten, die van uit mijn belevingswereld, wel erg boud zijn.
Dat je op een dergelijk evenement een uitslaapruimte organiseert is natuurlijk prachtig, maar als je er eventjes over nadenkt is het natuurlijk ronduit belachelijk! "
Ik begrijp dat het van uit jouw belevingswereld en definities dat belachelijk klink.. Echter als je scene's kent, kon het wel eens een van de handigste oplossingen zijn.. Klaarblijkelijk voor ziet het in een behoefte en voorkom je dat SEH's in de omgeving van het evenement overladen worden met patienten..
Dat je genoeg anesthesiologen kunt vinden voor een dergelijk evenement betwijfel ik zeer, maar als jij het het zegt. Overigens lijkt het mij helemaal niet leuk en mensen die dit soort situaties opzoeken, scheppen er kennelijk een soort genoegen in om onderdeel te zijn van zo'n evenement. Waarschijnlijk zijn ze zelf op zoek naar bevestiging.
Als ik dit lees, beledig je met deze tekst een paar van jouw vakgenoten en mijn collega's, die hun kennis en vrije tijd opofferen, om incidenten op zo'n evenement zo adequaat mogelijk op te lossen.. Ik denk dat deze vakbroeders van jou, echt geen bevestiging nodig hebben.. Maar misschien begrijp ik de tekst niet zo goed...
Iedereen heeft recht op een mening. Ik ken de gevaren van gebruik van GHB heel goed, en het Trimbos instituut doet heel veel goed werk.. In de scene's waar ik werk, word hellaas veel GHB gebruikt en komt gecombineerd gebruik met andere uitgaansdrugs zoals XTC heel veel voor..
Het lijkt gek dat mensen GHB en XTC gelijktijdig gebruiken.. (Downer en Upper) . En toch in gesprekken met ervaringsdeskundigen en professionals in de verslavingszorg, lijken er toch redenen te zijn, waarom in sommige scenes dit een combinatie is die gebruikers wensen..
Voor hulpverleners is het van belang te weten waarom mensen dit soort zaken gebruiken.
Redenen van "gebrek van zelfvertrouwen", "groepsdruk", "drempel verlagend bezig zijn" betekend ook dat je benaderingswijze van een dergelijke gebruiker betekend ook een ingang hebt, om een start te maken, om dit soort onwenselijk gebruik van middelen te staken..
Zo'n "
uitslaapkamer" is bij uitstek de middel om met mensen als ze "
wakker" worden, een onbevooroordeeld informatief gesprekje te hebben.. ik hoop dat ik duidelijk maak dat het woord "uitslaapkamer" en "wakker", misschien ook een andere verschijnings en belevingsvormen zijn, dat het puur medische betekenis..