Nieuwe foto's nieuwe kansen
Na het zien van de volgende foto's blijf ik nog steeds bij mijn inzet: middelbrand met inzet van dompelpomp. De volgende inzet lijkt mij dan logisch:
1e ts zoals gezegd 1e straal hd afleggen op zolder, blijkt om onverklaarbare reden niet te houden waardoor branduitbreiding naar beneden optreedt. 2e straal hd door 3&4 hierop inzetten. Vanaf toegang naar zolder alsnog met hd blijven spuiten.
2e ts helpt mee opbouwen van toevoer naar 1e ts. Hierna 2e ts opstellen nabij boerderij en 1 straal ld afleggen tussen boerderij en schuur ivm branduitbreiding. Overige personeel waardevolle spullen naar buiten brengen uit boerderij.
Dompelpomp afleggen vanaf openwater en 2e ts voeden. Blussen via hoogwerker lijkt me op dit moment niet zinvol. Straal komt niet goed onder het dak en zou alleen maar problemen opleveren voor de mensen binnen.
Via raamopening is vuurgloed waarneembaar. Rookontwikkeling kan ik niet waarnemen. In ieder geval zou dit vuur als de bliksem geblust moeten worden. Uitbreiding is dan alleen nog mogelijk via het riet.
Indien noodzakelijk kan vanaf de 2e ts nog 2 ld stralen worden ingezet aan de zijkanten van de boerderij. Echter ik zou dit eventueel gereed maken maar nog niet inzetten. Pas als hd
echt niet helpt dan omschakelen op lagedruk. Kan het me haast niet voorstellen. De enige dreiging door brandvoortplanting komt volgens mij door het riet. Die binnenbrand moet zo uit te maken zijn en is qua omvang niet bijzonder groot.