Peter, even een reactie op je vraag om gelijk te beginnen met lage druk. Ik zou zelfs bij het zien van het eerste plaatje al middelbrand maken, er mag immers geen tijd verloren gaan. Ik heb al aangegeven dat je vermoedelijk aan het vechten bent voor een verloren zaak, zeker gezien de hoeveelheid rook en de kracht waarmee het naar buiten wordt geperst. Het is voor mij ook duidelijk dat er veel water nodig zal zijn, kan je mijn insziens beter gelijk starten met een gedoceerde lage druk inzet. Gedoceerd net zolang totdat de watervoorziening voor de eerste TAS gewaarborgd is. Anders blijf je aan het reorganiseren.
Middelbrand met ondersteuning van een redvoertuig en het grootwatertransport is volgens mij voldoende.
En als de OvD vindt dat het een grote brand is, vind ik het ook goed. Begrijp mij niet verkeerd, maar op een gegeven moment is het mijn probleem niet meer, maar die van de OvD. Klinkt kort door de bocht, maar zo bedoel ik het absoluut niet. Op een gegeven moment moet je jezelf als BvD ook kunnen bezighouden met datgene wat je toebedeeld krijg, in dit geval zou dat kunnen betekenen dat ik uitbreiding moet voorkomen, misschien ben ik wel degene die moet gaan redden wat er te redden valt of misschien ben ik wel de gene waar van verwacht wordt dat ik hem blus met mijn mensen.
Rene geef eens een indicatie van de opbrengst van die brandkraan is het een rond 100 of kunnen we een rond 400 daar aantreffen? Is volgens mij wel heel bepalend voor de eerste overwegingen.
Groetjes Jaap