C2000 indeling alle voertuigen in 1 gespreksgroep?

Auteur Topic: C2000 indeling alle voertuigen in 1 gespreksgroep?  (gelezen 5630 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Joffry Ambu-Vpk

  • Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,455
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #10 Gepost op: 27 juni 2009, 20:36:13
Een goede oplossing om de herrie en ornust die uit de porto komt te verminderen is de volgende: volumeknop naar 0 draaien.
Zachter zetten helpt altijd, en indien nodig en indien dit gelegen komt kun je luisteren naar de andere spoedmeldingen die over dit C2000 kanaal gaan.
Elke ambu in 1 groep zetten lijkt aardig maar overzicht voor de ambulancewerkers is er dan niet meer, we blijven graag op de hoogte denk ik zo.
Ik hoef echt niet alle meldingen te horen maar toch wel fijn als ambu 2 ingrijpt wanneer diein de buurt rijdt van een melding terwijl ambu 1 een behoorlijk eind moet rijden, en nee, niet iedere centralist houdt de AVLS goed in de gaten.
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod


Paul

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 438
  • www.ambupleeg.web-log.nl
    • ambupleeg
Reactie #11 Gepost op: 27 juni 2009, 23:47:57
tsja, ergens ben ik het best met je eens maar moeten wij dan het probleem oplossen wat de centralist creeërt?  Beetje de wereld op zijn kop, naar mijn mening.
Uiteindelijk gaat het om patiëntenzorg en in dat kader ben ik het met je eens.
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan


Rescue Ranger

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,587
  • Lekker ragge op strand, zee en de snelweg
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #12 Gepost op: 28 juni 2009, 10:07:57
Hunter,

Zoals ik jouw verhaal lees heb ik maar 1 te gebruiken gespreksgroep als je koppelt. Je wil dus zeggen dat als ik op 1 incident de 13-115 (GGD Amsterdam) op AKE-INMELD12, de 12-129 (GGD Kennemerland) op AKE-INCI-01 en een LL1 op AKE-HELI koppel en alle eenheden zijn in bijvoorbeeld Zandvoort en ik koppel al deze gespreksgroepen aan elkaar dat me op de mast in Zandvoort maar 1 gespreksgroep kost? Helaas, ik heb dan op de mast in Zandvoort wel degelijk 3 actieve gespreksgroepen voor dit incident.

Een goede oplossing om de herrie en ornust die uit de porto komt te verminderen is de volgende: volumeknop naar 0 draaien.
Zachter zetten helpt altijd, en indien nodig en indien dit gelegen komt kun je luisteren naar de andere spoedmeldingen die over dit C2000 kanaal gaan.
Elke ambu in 1 groep zetten lijkt aardig maar overzicht voor de ambulancewerkers is er dan niet meer, we blijven graag op de hoogte denk ik zo.
Ik hoef echt niet alle meldingen te horen maar toch wel fijn als ambu 2 ingrijpt wanneer diein de buurt rijdt van een melding terwijl ambu 1 een behoorlijk eind moet rijden, en nee, niet iedere centralist houdt de AVLS goed in de gaten.

Heel veel info wordt tegenwoordig in het MDT gezet. Dit scheelt al heel veel communicatie en dus "onrust" zoals met name de  ambulance verpleegkundigen dat ervaren. Dus geen ritnummers meer, geen uitgebreidde omschrijvingen meer, geen persoongegevens meer over deze communicatie wegen.

Bart (die 2 juli een dienstje in Kennemerland doet dus dan kan ik mooi vergelijken)

Wat voor dienst? Ik heb avond, 15:00 uur tot 23:15 uur.

RR (multi select kan ook nog!)
Elke hulpverlening start met communicatie.


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #13 Gepost op: 28 juni 2009, 11:51:24
Zoals ik jouw verhaal lees heb ik maar 1 te gebruiken gespreksgroep als je koppelt. Je wil dus zeggen dat als ik op 1 incident de 13-115 (GGD Amsterdam) op AKE-INMELD12, de 12-129 (GGD Kennemerland) op AKE-INCI-01 en een LL1 op AKE-HELI koppel en alle eenheden zijn in bijvoorbeeld Zandvoort en ik koppel al deze gespreksgroepen aan elkaar dat me op de mast in Zandvoort maar 1 gespreksgroep kost? Helaas, ik heb dan op de mast in Zandvoort wel degelijk 3 actieve gespreksgroepen voor dit incident.

RR (multi select kan ook nog!)

De laatste woorden zeggen alles. Bij multi select worden meerdere gespreksgroepen geselecteerd en zullen alle eenheden op die groepen de centralist horen. Dat is wat anders dan koppelen. Zou toch wel vreemd zijn dat dat oude analoge EDACS systeem efficienter omging met koppelen dan het modernere TETRA. Als je drie groepen koppelt, laten we zeggen GG01, GG02 en GG03 dan zal het netwerk via het controlekanaal een broadcast doen: "GG01, GG02, GG03 zitten in patchgroep P01". Vervolgens zullen alle apparaten, afgestemd op 1 van die 3 groepen luisteren naar P01 en zal er maar 1 groep aktief zijn. Als er toch meerdere groepen aktief zijn dan klopt er iets niet hoor :)