Even terugkijkend naar de vraag en de argumenten voor de ene optie en voor de andere.
In onze regio zit elke ambulance in zijn eigen gespreksgroep, geen onnodig spraakverkeer te horen en als het "ding" begint te praten dan is het voor mij bedoeld.
Wat mij betreft een rustige situatie. Inderdaad je hoort niet meer wat er in de regio gebeurd maar zeg nu eerlijk als je niet nodig bent moet je het dan wel allemaal willen weten. Volgt er een inzet met meerdere ambu's, mmt of iets dergelijks dan wordt er door de melkdkamer gekoppeld in een incidentgroep, bij grootschalligere incidenten kan een centralist gebruik maken van meerdere zgn incidentgroepen, echter zou van te voren vast moeten liggen hoe je dan die verdeling maakt.
Uiteindelijk is het aan de centralist om het zorgproces zo goed mogelijk te starten en te begeleiden, dwz hij kijkt wat de dichtsbijzijnde auto is, wie aan wie gekoppeld moet worden en dergelijke, dat is niet mijn verantwoording dat is de zijne, als dit volgens de bemanningen niet goed gebeurd moet je daarvoer in gesprek gaan volgens mij en moet je het niet naar jezelf toe trekken, ieder zijn verantwoordelijkheid en taak.
Mijn ervaring met elke ambu in één gespreksgroep is prima, zie je dat je niet gekoppeld bent (kun je toch vrij makkelijk zien) dan kun je er toch even om vragen, een paar muisklikken en het is geregeld, zijn we niet te nieuwsgierig?