Ernstig ongeval Provincialeweg - Driemond 23-06-2009

Auteur Topic: Ernstig ongeval Provincialeweg - Driemond 23-06-2009  (gelezen 13378 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

Gast

  • Gast
Reactie #20 Gepost op: 24 juni 2009, 09:38:58
De auto was waarschijnlijk niet van hem zelf (zie voorgaande reactie).

Leg eens uit? En als dat al zo was, wat heeft dat überhaupt met het ongeluk te maken? Een foutieve inhaalmanoeuvre op basis van een verkeerde inschatting kan altijd gemaakt worden, of je nu een Audi TT of een Saab onder je kont hebt, geleend of eigendom. Dus, leg maar eens uit, speculeren op basis van eigen gedachtenkronkels heb je geen reet aan namelijk.


JelZo

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,258
  • Brandweerman / Brandweerduiker
    • JelZo Fotografie
Reactie #21 Gepost op: 24 juni 2009, 10:12:25
Persoonlijk vind ik het nooit zo erg wanneer kamikazepiloten zichzelf dood rijden - daar vragen ze om met hun onverantwoorde rijgedrag. Alleen vervelend voor de hulpverleners die de rommel moeten opruimen - en soms voor die arme bomen waar ze tegenaan rijden. Maar het is diep triest wanneer onschuldigen het slachtoffer worden van een gestoorde bestuurder. Ik hoop en bid dat alle gezinsleden het overleven - en er uiteindelijk niets aan overhouden.

Ik vind het wel erg, ongeacht wie het is. Denk je nou echt dat de bestuurder met opzet de frontale aanrijding heeft veroorzaakt? Tuurlijk heeft hij zelf gekozen om op dat punt in te halen (en daarmee het inhaalverbod te negeren), maar daarvoor zou ik niet zeggen dat het 'niet erg is als hij zichzelf doodrijd'. Daarnaast wek je de indruk dat de schade aan de boom erger is dan zijn/haar eigen leed.

Laatst reed bij ons in de regio een motorrijder met hoge snelheid tegen een boom. Hij was op slag dood. Ik vind het een kwalijke zaak dat jij het niet erg vind dat hij zichzelf dood heeft gereden. Hij mag dan onverantwoorde risico's hebben genomen, maar hij laat wel een gezin achter zonder vader/broer/zoon.

Uiteraard vind ik het ook erg wat er gebeurd is, maar ik veroordeel de veroorzaker niet direct.


Foto Miché

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 330
  • Foto Miché
    • Foto Miché   Brandweer fotografie 112 fotografie Persfotografie
Reactie #22 Gepost op: 24 juni 2009, 10:29:58
meer fotos op www.gooisnieuws.nl

twitter : @fotomiche , @regio14nl


Firegirl112

  • Hoofdbrandwacht
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 158
Reactie #23 Gepost op: 24 juni 2009, 10:52:07
Sjonge, hoe haal je het in je hoofd om op dat punt in te halen. Ben daar plaatselijk bekend en vind het verschrikkelijk dat door zo een stomme actie een heel gezin gewond geraakt is. Hopelijk komt iedereen er weer bovenop, ook de veroorzaker. Ik hoop wel dat hij de volgende keer beter nadenkt voordat er zo een actie uitgehaald wordt.


guest4965

  • Gast
Reactie #24 Gepost op: 24 juni 2009, 11:14:48
Vier gewonden bij ongeluk Driemond

DRIEMOND Bij een ongeluk op de N236 van Amsterdam naar Hilversum zijn dinsdagavond ter hoogte van Driemond vier leden van een gezin zwaargewond geraakt.

Het ongeluk gebeurde toen een 20-jarige man bij een inhaalmanoeuvre frontaal botste op een tegemoetkomende auto. Daar zaten de vier leden van het gezin in.

De slachtoffers zijn er ernstig aan toe. Een 28-jarige man ligt in kritieke toestand in het ziekenhuis. Hij ligt in coma. Een 26-jarige vrouw is er ook ernstig aan toe. Zij verkeert in levensgevaar. Twee kinderen, van 1 en 7 jaar zijn ook zwaargewond, maar verkeren niet in levensgevaar. De man die het ongeluk veroorzaakte heeft nagenoeg geen letstel opgelopen.

Dodenweg
De N236 wordt door alle ongelukken een dodenweg genoemd. De provincie heeft in het voorjaar van 2008 daarom ook bepaald dat de weg tussen Amsterdam en Bussum de komende jaren daadkrachtig moet worden aangepakt.

Gevaarlijke bochten worden eruit gehaald en er komt een parallelweg. Ook wordt de rijbaan twee meter breder en komt er een inhaalverbod.

www.rtvnh.nl/nieuws/index.asp?newsid=99396&tijdlijn=1


Rotterdammertje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 347
Reactie #25 Gepost op: 24 juni 2009, 11:19:41
Leg eens uit? En als dat al zo was, wat heeft dat überhaupt met het ongeluk te maken? Een foutieve inhaalmanoeuvre op basis van een verkeerde inschatting kan altijd gemaakt worden, of je nu een Audi TT of een Saab onder je kont hebt, geleend of eigendom. Dus, leg maar eens uit, speculeren op basis van eigen gedachtenkronkels heb je geen reet aan namelijk.

20 jaar en een Audi TT, dan boer je goed als het je eigendom is. En speculeren... het is wetenschappelijk aangetoont dat jongeren hun vaardigheden onderschatten. En dit is geen foute inschatting, er was een dubbele (!!!) doorgetrokken streep dus inhalen mag helemaal niet. Dus noem ik dit gewoon roekeloos rijgedrag. Ik ben het inderdaad met je eens dat het niet de schuld van de auto is, maar van de bestuurder. Maar snelle auto's nodigen uit tot roekeloos rijden, en de vraag is dan kun je dit weerstaan? En de ongevalscijfers liegen er niet om.


Vuurbaas

  • Bevelvoerder/ HV+Kraan/Inzetleider OGS
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 145
Reactie #26 Gepost op: 24 juni 2009, 12:07:58
beste leden, de twee inzttenden van de Audi hebben voorafgaand aan het ongeval al achtelijk rijgedrag laten zien en op dit punt dus een achteloze en zeer laakbare inhaalactie gedaan waarbij 4 onschuldige mensen uit 1 gezin vreselijk de dupe zijn.
beide heren uit de audi hebben de nodige iiritatie veroorzaakt door de hulpverleners dwars te zitten en niet mee te willen werken, laat staan dat ze zich ook maar 1 moment hebben afgevraagd wat ze aan hebben gericht.

I rest my case  :'(

Bovendien lijkt het mij niet nodig voor de aanwezigen hier om altijd maar het geweten te moeten willen spelen. Vaak is het zo als het is. Dit waren een stel &^$&^%&^%^&^%lijers !!!!!
Verbaas je niet, Verwonder je slechts !


Glenn2

  • Gast
Reactie #27 Gepost op: 24 juni 2009, 12:10:48
beste leden, de twee inzttenden van de Audi hebben voorafgaand aan het ongeval al achtelijk rijgedrag laten zien en op dit punt dus een achteloze en zeer laakbare inhaalactie gedaan waarbij 4 onschuldige mensen uit 1 gezin vreselijk de dupe zijn.
beide heren uit de audi hebben de nodige iiritatie veroorzaakt door de hulpverleners dwars te zitten en niet mee te willen werken, laat staan dat ze zich ook maar 1 moment hebben afgevraagd wat ze aan hebben gericht.

I rest my case  :'(

Bovendien lijkt het mij niet nodig voor de aanwezigen hier om altijd maar het geweten te moeten willen spelen. Vaak is het zo als het is. Dit waren een stel &^$&^%&^%^&^%lijers !!!!!
Jij was er bij? In welke hoedanigheid?


Vuurbaas

  • Bevelvoerder/ HV+Kraan/Inzetleider OGS
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 145
Reactie #28 Gepost op: 24 juni 2009, 12:48:32
Nee, van collega's die er wel bij waren ( BRW ), maar dat is voor mij objectief genoeg !
Verbaas je niet, Verwonder je slechts !


SRich

  • Proces Operator
  • Verbannen gebruiker
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 733
Reactie #29 Gepost op: 24 juni 2009, 15:33:07
Dit wordt zeker een artikel 5, en mischien 6.....

Maar OT. Die gast zou van mij nooit meer van zijn leven mogen rijden.... En hij zal alle schade moeten betalen.
Zo leer je iemand wel zulke dingen af

Verder leef ik mee met het gezin
Doe normaal dan doe je al gek genoeg :P