Persoonlijk vind ik het nooit zo erg wanneer kamikazepiloten zichzelf dood rijden - daar vragen ze om met hun onverantwoorde rijgedrag. Alleen vervelend voor de hulpverleners die de rommel moeten opruimen - en soms voor die arme bomen waar ze tegenaan rijden. Maar het is diep triest wanneer onschuldigen het slachtoffer worden van een gestoorde bestuurder. Ik hoop en bid dat alle gezinsleden het overleven - en er uiteindelijk niets aan overhouden.
Ik vind het wel erg, ongeacht wie het is. Denk je nou echt dat de bestuurder met opzet de frontale aanrijding heeft veroorzaakt? Tuurlijk heeft hij zelf gekozen om op dat punt in te halen (en daarmee het inhaalverbod te negeren), maar daarvoor zou ik niet zeggen dat het 'niet erg is als hij zichzelf doodrijd'. Daarnaast wek je de indruk dat de schade aan de boom erger is dan zijn/haar eigen leed.
Laatst reed bij ons in de regio een motorrijder met hoge snelheid tegen een boom. Hij was op slag dood. Ik vind het een kwalijke zaak dat jij het niet erg vind dat hij zichzelf dood heeft gereden. Hij mag dan onverantwoorde risico's hebben genomen, maar hij laat wel een gezin achter zonder vader/broer/zoon.
Uiteraard vind ik het ook erg wat er gebeurd is, maar ik veroordeel de veroorzaker niet direct.