Ernstig ongeval Provincialeweg - Driemond 23-06-2009

Auteur Topic: Ernstig ongeval Provincialeweg - Driemond 23-06-2009  (gelezen 13000 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #30 Gepost op: 24 juni 2009, 17:10:03
beste leden, de twee inzttenden van de Audi hebben voorafgaand aan het ongeval al achtelijk rijgedrag laten zien en op dit punt dus een achteloze en zeer laakbare inhaalactie gedaan waarbij 4 onschuldige mensen uit 1 gezin vreselijk de dupe zijn.
beide heren uit de audi hebben de nodige iiritatie veroorzaakt door de hulpverleners dwars te zitten en niet mee te willen werken, laat staan dat ze zich ook maar 1 moment hebben afgevraagd wat ze aan hebben gericht.

I rest my case  :'(

Bovendien lijkt het mij niet nodig voor de aanwezigen hier om altijd maar het geweten te moeten willen spelen. Vaak is het zo als het is. Dit waren een stel &^$&^%&^%^&^%lijers !!!!!
Ik heb niets gehoord of gelezen over 2 inzittenden in de audi?


Nee, van collega's die er wel bij waren ( BRW ), maar dat is voor mij objectief genoeg !
de uitkomst van onderzoek van de heren van de FTVO  is objectief..... de hulpverleners zijn nooit objectief....  ;) Ik ben er ook niet bijgeweest, maar heb weer allerlei andere verhalen gehoord ;)
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


Theo Daling

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 241
Reactie #31 Gepost op: 24 juni 2009, 17:14:15
Ik vind het wel erg, ongeacht wie het is. Denk je nou echt dat de bestuurder met opzet de frontale aanrijding heeft veroorzaakt? Tuurlijk heeft hij zelf gekozen om op dat punt in te halen (en daarmee het inhaalverbod te negeren)


1 Inhalen bij een dubbele doorgetrokken streep je weet zelf dat dat niet mag.(weet zeker dat dat daar niet voor niks  een dubbele doorgetrokken streep)

2 in halen in / vlakbij / voor een bocht als ik de foto's goed heb bekeken.

Dan durf jij te beweren dat hij het niet met opzet / bewust heeft gedaan.

De beide punten die ik aangeef heeft de 20 jarige bestuurder in mijn ogen met opzet en bewust overtreden.

Zulke bestuurders nooit weer een rijbewijs en alles laten betalen.


SRich

  • Proces Operator
  • Verbannen gebruiker
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 733
Reactie #32 Gepost op: 24 juni 2009, 19:32:13
1 Inhalen bij een dubbele doorgetrokken streep je weet zelf dat dat niet mag.(weet zeker dat dat daar niet voor niks is een dubbele doorgetrokken streep)

2 in halen in / vlakbij / voor een bocht als ik de foto's goed heb bekeken.

Dan durf jij te beweren dat hij het niet met opzet / bewust heeft gedaan.

De beide punten die ik aangeef heeft de 20 jarige bestuurder in mijn ogen met opzet en bewust overtreden.

Zulke bestuurders nooit weer een rijbewijs en alles laten betalen.

Eens  O0
Doe normaal dan doe je al gek genoeg :P


DvG

  • Gast
Reactie #33 Gepost op: 24 juni 2009, 21:26:05
Mee eens dat de bestuurder er niet zo maar van af kan komen, echter deze jongen is 20 jaar en wie heeft niet iets doms gedaan op die leeftijd. Deze blunder zal hij de rest van zijn leven met zich meedragen en zeker als hij weer achter het stuur stapt. Tevens denk ik niet dat dit forum bedoeld is om mensen te veroordelen maar om kennis en ervaringen te delen.


Vuurbaas

  • Bevelvoerder/ HV+Kraan/Inzetleider OGS
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 145
Reactie #34 Gepost op: 25 juni 2009, 14:24:38
:)Ongelukveroorzaker N236 aangehouden
De automobilist die woensdagavond een zwaar ongeval veroorzaakte op de provincialeweg N 236 tussen Amsterdam en Bussum is aangehouden
 
De twintigjarige man botste ter hoogte van Driemond in Zuidoost tijdens het inhalen van een ander voertuig vol tegen een auto met daarin een gezin met twee kinderen. Dat was op een stuk waar inhalen verboden was. De vader en moeder van het gezin liggen nog altijd met zeer ernstige verwondingen in een ziekenhuis. De dochter van zeven jaar heeft haar been gebroken en de zoon van 1,5 heeft aan het ongeluk wat blauwe plekken overgehouden. De kinderen mochten donderdag naar huis. Ze zijn opgevangen door familie. De twintigjarige automobilist raakte lichtgewond.

bron : AT5

 FTVO doet zijn werk !
Verbaas je niet, Verwonder je slechts !


Bart S

  • Gast
Reactie #35 Gepost op: 25 juni 2009, 20:58:44
1 Inhalen bij een dubbele doorgetrokken streep je weet zelf dat dat niet mag.(weet zeker dat dat daar niet voor niks  een dubbele doorgetrokken streep)

Nou heb ik toch al aardig wat foto's gezien van dit ongeval, maar ik kan nergens een dubbele doorgetrokken streep vinden ???


Theo Daling

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 241
Reactie #36 Gepost op: 25 juni 2009, 23:02:11
Nou heb ik toch al aardig wat foto's gezien van dit ongeval, maar ik kan nergens een dubbele doorgetrokken streep vinden ???

En dit is geen foute inschatting, er was een dubbele (!!!) doorgetrokken streep dus inhalen mag helemaal niet.

hier heb ik weg van sorry voor mijn foute conclusie. :-[


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #37 Gepost op: 25 juni 2009, 23:29:35
Mee eens dat de bestuurder er niet zo maar van af kan komen, echter deze jongen is 20 jaar en wie heeft niet iets doms gedaan op die leeftijd. Deze blunder zal hij de rest van zijn leven met zich meedragen en zeker als hij weer achter het stuur stapt. Tevens denk ik niet dat dit forum bedoeld is om mensen te veroordelen maar om kennis en ervaringen te delen.

Precies... en veroordelingen worden door de rechter gedaan en dus mogen mensen hier best hun meningen geven... en daarover disussieren... daar is dit forum volgens mij voor ;)

Verder denk ik dat iemand van 20 zijn pubertijd al redelijk voorbij is en dus mag je verwachten dat ie zich verantwoordelijk gedraagt... verder mag je er vanuit gaan dat de bestuurder in alle redelijkheid heeft besloten tot het inhalen en daarbij willens en wetens de regels te overtreden.... wat de rechter daar mee doet... tja... ik zou het wel weten..

Of je het nu wel of niet je hele leven met je mee draagt... sommige fouten zijn geen stomme vergissingen maar worden bewust gemaakt... en daarbij voor mij geen stomme vergissing of fout..
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #38 Gepost op: 26 juni 2009, 07:51:29
Nou heb ik toch al aardig wat foto's gezien van dit ongeval, maar ik kan nergens een dubbele doorgetrokken streep vinden ???

Geen dubbele, maar op de foto's van Erwin Bakker is duidelijk een enkele streep te zien.
http://erwin-bakker.nl/driemondongevalbeknelling23062009.htm

De twintigjarige man botste ter hoogte van Driemond in Zuidoost tijdens het inhalen van een ander voertuig vol tegen een auto met daarin een gezin met twee kinderen. Dat was op een stuk waar inhalen verboden was.
bron : AT5


Tijgernest

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,805
Reactie #39 Gepost op: 26 juni 2009, 08:04:46
Het maakt geen bal uit of het een enkele of een dubbele doorgetrokken streep is. Een doorgetrokken streep betekent voor een normaal mens "verboden in te halen". Mensen die zulke strepen niet kunnen onderscheiden, zijn óf blind óf onverantwoordelijk en horen niet achter het stuur van een auto.
Interesse in wereldwijde OGS-incidenten? Volg @tijgernest op twitter