Nou Danonneke, knap gedaan, een dikke pluim! helaas is het tafereel van de omstanders die toekijken geen uitzondering maar meer regel. Ook het verhaal van de hulpverleners die het gezien zou hebben begrijp ik niet helemaal. Als je het ziet dan help je gewoon. Ik verwacht nog wel een ractie te krijgen, en mogelijk wordt het dan helder.
Enigste wat ik me afvraag. je schrijft dat jullie de slachtofers uit de auto hebben gehaald. Waarom?
Groetjes, Jos
We hebben de kinderen uit de auto gehaald omdat ze bij kennis waren en er benzine uit beide auto's kwam. Het meisje van 7 wilde ook graag uit de auto. Wel heb ik eerst gevraagd of ze geen pijn in haar hoofd, nek of rug had. Dit had ze niet en klaagde alleen over pijn in haar been. Daarom leek het mij wel veilig om haar uit de auto te halen.
Wat je zegt over de hulpverleners. Ik had van iemand op dit forum gelezen dat collega's (media / fotograaf)van hem hadden gezien dat de man n de audi zich vlak voor het ongeluk had misdragen. Het lijkt mij dat als je dat gezien hebt dat je ook iets gemerkt moet hebben van het ongeluk en dat je dan erheen gaat en gaat helpen. De mensen van de media die kwamen allemaal pas nadat de hulpdiensten gearriveerd waren. Dus met andere woorden het lijkt mij sterkt dat hun de audi gezien hebben die bij het ongeluk betrokken was (ook omdat hij zegt dat er twee mensen in de auto zaten en er zat er toch echt maar 1 in).
De hulpverleners hebben goed hun werk gedaan! Ze waren snel op de plek aanwezig, werkt goed samen en er was een goede communicatie.
Er liep ook een vrouw rond die de leiding had. Ze had zichbaar plezier in haar werk. Op dat moment kon ik het niet zo waarderen dat ze daar met een glimlach rondliep terwijl er mensen vechten voor hun leven. Maar nu ik eraan terug denk vind ik het alleen maar goed. Ze heeft plezier in haar werk! En ik vind het heel knap dat je vrolijk kan blijven in zulke situaties.
Maar ja dat is waarschijnlijk ook de reden waarom ik niet bij de ambulance werk.