Voor de dames: Brandweer-mode

Auteur Topic: Voor de dames: Brandweer-mode  (gelezen 2600 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
Gepost op: 25 juni 2009, 21:39:51
Vraag je je wel eens af wat er met oude brandweerslangen gebeurt? Je hoeft niet langer te piekeren. Het Britse bedrijf Firehose maakt sinds kort modeaccessoires die zijn gemaakt van oude brandweerslangen: tassen, riemen, portemonnees en er is nog meer in aantocht.

De bedenkers van de modelijn kwamen tijdens een bezoekje aan de lokale brandweer op dit idee. Brandweerslangen die niet meer optimaal functioneren worden weggedaan, maar de ontwerpers zagen veel in dit bijzondere materiaal.

Het materiaal waarvan brandweerslangen zijn gemaakt is heel sterk en gaat dus lang mee. De koop van de modeaccessoires is ook een milieubewuste keuze en de helft van de opbrengst gaat bovendien naar de oorsprong van de producten, de brandweer!

Cameron Diaz is al verschillende keren gespot met de originele riemen. Neem ook een kijkje op www.fire-hose.co.uk .

http://www.telegraaf.nl/vrouw/mode_beauty/4254217/__Brandweer-mode__.html




hv-engeltje

  • brandweervrouw, instructeur EHBO - brandweer en aanverwante zaken
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 189
  • Instructeur: van alle markten thuis
Reactie #1 Gepost op: 9 juli 2009, 10:55:41
En ook voor de heren! Overigens is in Duitlsand een firma die hetzelfde maakt:

www.feuerwear.de

Ik heb voor mijn verjaardag een prachtige laptoptas gekregen. Let op, wat je op de site besteld is ook daadwerkelijk de tas die je krijgt, omdat elk stuk uniek is... Ze hebben ook riemen, portomonees en zo... Even lekker wegdromen bij dat moois  ;)
It's me!