Aanrijding trein / bus TIS 3.3 (Grip 1) - Halfweg 28-06-2009

Auteur Topic: Aanrijding trein / bus TIS 3.3 (Grip 1) - Halfweg 28-06-2009  (gelezen 11813 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

SimonSt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,431
Reactie #60 Gepost op: 29 juni 2009, 22:40:22
Volgens mij heeft verder nog niemand hier iets geplaatst over het feit dat het (zover mijn kennis reikt) wel bijzonder is dat alle 200 inzittenden van de trein zijn nagekeken op eventueel letsel. Ik neem aan dat die aktie ook de reden was voor de grote opschaling in de medische kolom...

Ligt er hier een relatie met de evaluatie van de poldercrash waar (achteraf) bleek dat een uitgebreidere medische beoordeling van alle inzittenden wenselijk was geweest?  Of leg ik hier te makkelijk een relatie?

Dit is inderdaad wat ik vanmorgen van de betreffende Leider CoPI heb gehoord.
Gemiddeld rijden de treinen hier met een hoge snelheid en het was op dat moment nog niet bekend of dit anders was.
En net als met de vliegtuigcrash is de trein in korte tijd tot stilstand gekomen...


Ko van Leeuwen

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
  • IJmuiden
    • Foto Ko van Leeuwen
Reactie #61 Gepost op: 30 juni 2009, 02:49:45
Ik ben bekend met de lokatie (heb er vlakbij gewoond en een paar jaar bij dat brandweerkorps gewerkt...) en weet dat je bij die overweg een, voor lange voertuigen, erg lastige bocht moet nemen.

Ik vermoed dat je de scherpe bocht bedoeld. Deze is er kortgeleden uitgehaald. Nu is het een haakse bocht.


Volgens mij heeft verder nog niemand hier iets geplaatst over het feit dat het (zover mijn kennis reikt) wel bijzonder is dat alle 200 inzittenden van de trein zijn nagekeken op eventueel letsel. Ik neem aan dat die aktie ook de reden was voor de grote opschaling in de medische kolom...

Ligt er hier een relatie met de evaluatie van de poldercrash waar (achteraf) bleek dat een uitgebreidere medische beoordeling van alle inzittenden wenselijk was geweest?  Of leg ik hier te makkelijk een relatie?

Die relatie leg ik ook maar het blijft bij een vermoeden. Overigens lijk dit mij geen verkeerde aanpak.


Bart S

  • Gast
Reactie #62 Gepost op: 30 juni 2009, 12:04:13
Rene, er zit inderdaad een relatie met de uitkomsten van het onderzoek naar de Poldercrash en de aanpak van dit incident. Scherp!