Aanrijding trein / bus TIS 3.3 (Grip 1) - Halfweg 28-06-2009

Auteur Topic: Aanrijding trein / bus TIS 3.3 (Grip 1) - Halfweg 28-06-2009  (gelezen 11978 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

sander_1989@hotmail.com

  • Gast
Reactie #30 Gepost op: 28 juni 2009, 02:16:55
het volgende staat op www.haarlemsdagblad.nl

halfweg -  
Een gelede bus van Connexxion is zaterdagavond laat in botsing gekomen met een trein op een spoorwegovergang in Halfweg. Hierbij is de chauffeur lichtgewond geraakt en ook hebben enkele passagiers verwondingen opgelopen. Op de overweg is het een grote ravage als gevolg van de aanrijding. Het achterdeel van de bus is volledig verwoest.

Als gevolg van de aanrijding bij Halfweg rijden er geen treinen tussen Haarlem Spaarnwoude en Amsterdam Sloterdijk.

Reizigers tussen Haarlem en Amsterdam Centraal kunnen reizen via Leiden Centraal en Schiphol. Reizigers tussen Amsterdam Centraal en Beverwijk reizen via Zaandam en Uitgeest.

Hoe lang de stremming duurt, is nog niet bekend.


jordy

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 20
Reactie #31 Gepost op: 28 juni 2009, 02:29:26
Rowin heb je al nieuwe info zoniet  denk je dat het nog lang duurt met nieuwe info??
Jordy Trans


Rowin

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 615
Reactie #32 Gepost op: 28 juni 2009, 02:38:42
Rowin heb je al nieuwe info zoniet  denk je dat het nog lang duurt met nieuwe info??
Even snelle info:

trein ams --> haarlem
200 mensen in trein
treinverkeer morgen ochtend 7 uur ontregeld
machinist en buschauffeur gewond afgevoerd
4 passagiers lichtgewond
burgemeester halfweg snel tp, woont er achter


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #33 Gepost op: 28 juni 2009, 02:43:23
@Rowin,

Dank voor je info.

Is men daar al aan het afschalen ??

Ik ga denk ik zo afschalen naar me bed.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


guest6532

  • Gast
Reactie #34 Gepost op: 28 juni 2009, 02:54:46
Update!
Halfweg - Een connexxionbus en een trein zijn in de nacht van zaterdag op zondag rond kwart voor één met elkaar in botsing gekomen op de spoorwegovergang aan de Oude Haarlemmerstraatweg in Halfweg. De bus is aan de achterkant geraakt door de trein, en is in twee stukken gebroken.   UPDATE: 02:50 uur

De brandweer en ambulancedienst zijn direct met veel materiaal uitgerukt om hulp te verlenen bij het ongeval. Ook is het Mobiel Medisch Team per bus naar het ongeval gegaan om de slachtoffers welke uit de trein zijn gehaaldd en naast het spoor zijn neergelegd te verzorgen.
 
Ambulances uit de regio Hollands-Midden en Amsterdam hebben zich ook naar de ongevalslocatie in Halfweg gespoed om de slachtoffers te helpen.
 
De lege bus was onderweg naar het festivalterein om bezoekers op te halen. Bij het oversteken van de spoorwegovergang werd de lege bus aan de achterkant door de trein geschept, en brak doormidden. In de trein welke onderweg was van Haarlem naar Amsterdam zaten 200 passagiers.
 
Bij het ongeval zijn vier personen licht gewond geraakt, en zijn de busschauffeur en de treinmachinist met nog onbekende verwondingen ook overgebracht naar het ziekenhuis.
 
De burgemeester van Halfweg is pols hoogte komen nemen bij het ongeval, en was snel ter plaatse doordat zijn woning zich op een kleine afstand van het ongeval bevind.
 
Het treinverkeer zal nog tot minimaal zondagochtend 07:00 uur ontregeld zijn. De bus en trein zullen later op de nacht worden weggehaald.


Rowin

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 615
Reactie #35 Gepost op: 28 juni 2009, 02:55:51
@Rowin,

Dank voor je info.

Is men daar al aan het afschalen ??

Ik ga denk ik zo afschalen naar me bed.
Ja, er is al enige tijd geleden afgeschaald ;)


Rolanddeg

  • Docent, kerninstructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,300
  • Bee-doo Bee-doo
    • De Groot Brandwachten
Reactie #36 Gepost op: 28 juni 2009, 03:02:19
Volgens mij kunnen we een zucht van verlichting slaan dat de bus leeg was! Dit zou anders een nog veel groter drama zijn geworden...

Complimenten voor de snelle berichtgeving overigens O0


Rein

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 894




mvb

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,349
Reactie #39 Gepost op: 28 juni 2009, 04:23:38
Ik zie dat ik niets meer hoef te posten en dat iedereen mijn verrichten ter plaatse al live heeft gevolgd via twitter en ab

pff wat een avondje was dat