Aanrijding trein / bus TIS 3.3 (Grip 1) - Halfweg 28-06-2009

Auteur Topic: Aanrijding trein / bus TIS 3.3 (Grip 1) - Halfweg 28-06-2009  (gelezen 11980 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

sander_1989@hotmail.com

  • Gast
Reactie #50 Gepost op: 28 juni 2009, 18:12:00
via deze foto is wel telegijk te zien dat de trein is ontsport http://lh3.ggpht.com/_uwHPGF8IIPI/SkdNKnnBc9I/AAAAAAAABto/sewHfafTAiU/35.jpg


SRich

  • Proces Operator
  • Verbannen gebruiker
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 733
Reactie #51 Gepost op: 28 juni 2009, 19:01:18
via deze foto is wel telegijk te zien dat de trein is ontsport http://lh3.ggpht.com/_uwHPGF8IIPI/SkdNKnnBc9I/AAAAAAAABto/sewHfafTAiU/35.jpg

link is dood
Mooie foto's allemaal, mijn complimenten.... O0
Doe normaal dan doe je al gek genoeg :P


Dick_

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 559
Reactie #52 Gepost op: 28 juni 2009, 22:05:29
Hier een filmpje van RTVNH
http://www.rtvnh.nl/asxgen.asp?nmid=38721&item=cmsroot%2Fstream%2FNHNieuws2009%2FNHNieuws%2D28%2Djuni%2Ewmv&start=43&tt=Trein%20botst%20op%20bus%20bij%20Halfweg

en nog wat getuigen:
http://www.rtvnh.nl/asxgen.asp?nmid=38723&item=cmsroot%2Fstream%2FAudio2009%2F20090628-Treinongeluk.wma&start=0&tt=Getuigen%20van%20het%20ongeluk

en het nieuws bericht:

Gewonden bij botsing trein en bus in Halfweg

HALFWEG Bij een aanrijding tussen een passagierstrein en een bus op de Haarlemmerstraatweg in Halfweg zijn zaterdagnacht zeven mensen lichtgewond geraakt.

Het gaat om vijf passagiers van de trein, de machinist en de chauffeur van de verlengde bus van Arriva.De bus werd aan de achterzijde geraakt en brak in twee delen.

Awakenings
In de trein bevonden zich op het moment van het ongeval circa tweehonderd mensen. Alle passagiers zijn nagekeken door het ambulancepersoneel. Waar nodig werd alternatief vervoer geregeld. Afgezien van de buschauffeur was de bus op het moment van het ongeval leeg. Het voertuig was onderweg om bezoekers van het muziek- en dansfestival Awakenings op te halen. Over de oorzaak van het ongeluk kon de politie nog niets zeggen. De chauffeur van de bus en de machinist moeten nog gehoord worden.

Treinverkeer gestremd
Het treinverkeer tussen Haarlem en Amsterdam-Sloterdijk ligt naar verwachting tot zondagavond laat stil.

de bron van dit alles is: www.rtvnh.nl


BvE

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 676
  • 112, daar red je levens mee!
Reactie #53 Gepost op: 28 juni 2009, 22:15:22
Oorzaak                 Tussen Haarlem en Amsterdam Sloterdijk rijden geen treinen door herstelwerkzaamheden.
Verwachting         Houdt u rekening met een extra reistijd van 30 - 45 min. De verstoring is naar verwachting 29 juni rond 5:00 uur verholpen.

Ik hoop het maar, anders zullen vele mensen problemen hebben met het werk O0


Dick_

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 559
Reactie #54 Gepost op: 28 juni 2009, 23:00:45
de 1e trein zou om 5:45uur vertrekken, van zowel uit haarlem als uit sloterdijk, dus ze hebben een kleine uitloop.....

en het is een redelijk druk traject, maandag zeker lijkt me....


BvE

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 676
  • 112, daar red je levens mee!
Reactie #55 Gepost op: 28 juni 2009, 23:10:18
jazeker, ik rijd hem normaalgesproken ook iedere dag alleen nu heb ik vakantie  :)

altijd proppen in de trein vooral in de spits


Willem Jan

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 8
Reactie #56 Gepost op: 29 juni 2009, 00:07:43
Ik zie op de foto's ook EHBO-ers en verpleegkundigen van EMS staan die dienst draaien op Awakenings.

Hoe zijn zij bij dit ongeluk betrokken geraakt? Hoe zijn ze geïnformeerd? Wat hebben ze gedaan?


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #57 Gepost op: 29 juni 2009, 01:44:40
Ik zie op de foto's ook EHBO-ers en verpleegkundigen van EMS staan die dienst draaien op Awakenings.

Hoe zijn zij bij dit ongeluk betrokken geraakt? Hoe zijn ze geïnformeerd? Wat hebben ze gedaan?

Ook de ME die dienst deed bij Awakenings is aanwezig geweest bij het ongeval, samen met EHBO'ers zijn zij naar de ongevalslokatie geroepen.



Verder wil ik een ieder hartelijk danken voor het dubbel posten van alarmen en het spammen met alleen links van een nieuwssite. Berichten zijn (evenals enkele offtopic) verdwenen naar de prullebak,  ::)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


mvb

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,349
Reactie #58 Gepost op: 29 juni 2009, 14:36:53


Heb eindelijk het snoertje van de cam gekregen dus de beelden zijn nu ook gemonteerd :)


Rene112

  • Gast
Reactie #59 Gepost op: 29 juni 2009, 22:20:44
Complimenten voor de diverse goede foto's en videobeelden in dit topic!

Ik ben bekend met de lokatie (heb er vlakbij gewoond en een paar jaar bij dat brandweerkorps gewerkt...) en weet dat je bij die overweg een, voor lange voertuigen, erg lastige bocht moet nemen.

Volgens mij heeft verder nog niemand hier iets geplaatst over het feit dat het (zover mijn kennis reikt) wel bijzonder is dat alle 200 inzittenden van de trein zijn nagekeken op eventueel letsel. Ik neem aan dat die aktie ook de reden was voor de grote opschaling in de medische kolom...

Ligt er hier een relatie met de evaluatie van de poldercrash waar (achteraf) bleek dat een uitgebreidere medische beoordeling van alle inzittenden wenselijk was geweest?  Of leg ik hier te makkelijk een relatie?

groeten,
René de Caluwé