Ernstig ongeval Provincialeweg - Driemond 23-06-2009

Auteur Topic: Ernstig ongeval Provincialeweg - Driemond 23-06-2009  (gelezen 13368 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #40 Gepost op: 26 juni 2009, 10:12:37
Sterker nog, het maakt niet eens uit OF er een doorgetrokken streep is...
bij twijfel niet inhalen heb ik altijd geleerd...
Samen sterk in de hulpverlening!


Rotterdammertje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 347
Reactie #41 Gepost op: 26 juni 2009, 10:17:49
Geen dubbele, maar op de foto's van Erwin Bakker is duidelijk een enkele streep te zien.
http://erwin-bakker.nl/driemondongevalbeknelling23062009.htm



Ik zie het ook, maar het is heel discutabel. Sterker nog op het punt van het ongeluk is het een onderbroken streep, maar dat komt door een uitrit. Maar op de eerste foto zie je een ambu staat en volgens mij zie ik daar een dubbele streep onder en in het filmpje op 1.44 zie je een politieauto dwars over de weg staat en volgens mij zie ik daar ook een dubbele streep onder. Kan zijn dat de dubbele streep alleen in de bocht is en de rest enkel, maar wat tijgernest al zei, dubbel of enkel verboden in te halen.


danonneke

  • Gast
Reactie #42 Gepost op: 1 juli 2009, 15:56:18
Ik wil ook even reageren op alles wat gezegd is.
Ik was bij het ongeluk aanwezig. Ik heb samen met mijn vriend de eerste hulpverlening geboden.
Ik wil graag even een paar dingen ophelderen.
In de audi zat een man van 20, geen twee mensen zoals ik eerder gelezen heb.
Het gezin bestond uit vier mensen. De kinderen zaten niet bekneld in de auto en gelukkig hebben we hun er snel uit kunnen halen.
Ook is er gezegd dat de automobilist van de audi zich voor het ongeluk niet gedroeg op de weg (waargenomen door collega's van diegene). Dan ben je toch in de buurt van het ongeluk? En had je toch hulpverlening kunnen bieden? Pers, foto's en film kwam allemaal pas nadat de hulpverleners waren gearriveerd en de meeste zelfs toen alle slachtoffers al uit de auto's waren gehaald.

Toen het ongeluk net gebeurd was, was er ook nog sprake van dat de automobilist verblind werd door de zon, dus dat hij helemaal niet aan het inhalen was. Ook waren er bij het ongeluk geen ooggetuigen aanwezig. Niemand die daar aanwezig was had gezien wat er precies gebeurd was.
Ik weet niet of de man inmiddels verhoord is en wat daar uitgekomen is maar volgens mijn info is het nog steeds niet duidelijk of hij wel echt aan het inhalen was.
Ook heb ik geen remsporen gezien. Het lijkt mij dat als je een auto aan ziet komen die aan het inhalen is dat je dan op je rem trapt.
De manier waarop ik alles gezien en gehoord heb (op dat moment van de hulpverleners) lijkt het mij waarschijnlijker dat de man verblind is door de zon. Maar onderzoek zal dat uitwijzen.

Wat ik heel jammer vond is dat er weinig mensen hulpverlening boden. Er waren zelfs mensen die met de auto doorreden langs de voertuigen!!! Echt belachelijk. Gelukkig waren er nog wel 3 of 4 mensen die bij de auto's hulpverlening hebben geboden. Er was een man die het verkeer tegenhield aan de kant van Amsterdam.
Een pluim voor degene die geholpen hebben. En ik vind het belachelijk van de mensen die alleen maar toegekeken hebben toen ze hulpverlening konden bieden.


Jos v L

  • Dbbo ministerie van defensie & vrijwilliger Brwzl
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,663
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
Reactie #43 Gepost op: 1 juli 2009, 16:29:31
Ik wil ook even reageren op alles wat gezegd is.


Nou Danonneke, knap gedaan, een dikke pluim!  O0 helaas is het tafereel van de omstanders die toekijken geen uitzondering maar meer regel. Ook het verhaal van de hulpverleners die het gezien zou hebben begrijp ik niet helemaal. Als je het ziet dan help je gewoon. Ik verwacht nog wel een ractie te krijgen, en mogelijk wordt het dan helder.

Enigste wat ik me afvraag. je schrijft dat jullie de slachtofers uit de auto hebben gehaald. Waarom?

Groetjes, Jos
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.


danonneke

  • Gast
Reactie #44 Gepost op: 1 juli 2009, 16:54:50
Nou Danonneke, knap gedaan, een dikke pluim!  O0 helaas is het tafereel van de omstanders die toekijken geen uitzondering maar meer regel. Ook het verhaal van de hulpverleners die het gezien zou hebben begrijp ik niet helemaal. Als je het ziet dan help je gewoon. Ik verwacht nog wel een ractie te krijgen, en mogelijk wordt het dan helder.

Enigste wat ik me afvraag. je schrijft dat jullie de slachtofers uit de auto hebben gehaald. Waarom?

Groetjes, Jos


We hebben de kinderen uit de auto gehaald omdat ze bij kennis waren en er benzine uit beide auto's kwam. Het meisje van 7 wilde ook graag uit de auto. Wel heb ik eerst gevraagd of ze geen pijn in haar hoofd, nek of rug had. Dit had ze niet en klaagde alleen over pijn in haar been. Daarom leek het mij wel veilig om haar uit de auto te halen.

Wat je zegt over de hulpverleners. Ik had van iemand op dit forum gelezen dat collega's (media / fotograaf)van hem hadden gezien dat de man n de audi zich vlak voor het ongeluk had misdragen. Het lijkt mij dat als je dat gezien hebt dat je ook iets gemerkt moet hebben van het ongeluk en dat je dan erheen gaat en gaat helpen. De mensen van de media die kwamen allemaal pas nadat de hulpdiensten gearriveerd waren. Dus met andere woorden het lijkt mij sterkt dat hun de audi gezien hebben die bij het ongeluk betrokken was (ook omdat hij zegt dat er twee mensen in de auto zaten en er zat er toch echt maar 1 in).

De hulpverleners hebben goed hun werk gedaan! Ze waren snel op de plek aanwezig, werkt goed samen en er was een goede communicatie.
Er liep ook een vrouw rond die de leiding had. Ze had zichbaar plezier in haar werk. Op dat moment kon ik het niet zo waarderen dat ze daar met een glimlach rondliep terwijl er mensen vechten voor hun leven. Maar nu ik eraan terug denk vind ik het alleen maar goed. Ze heeft plezier in haar werk! En ik vind het heel knap dat je vrolijk kan blijven in zulke situaties.
Maar ja dat is waarschijnlijk ook de reden waarom ik niet bij de ambulance werk. :)


Jos v L

  • Dbbo ministerie van defensie & vrijwilliger Brwzl
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,663
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
Reactie #45 Gepost op: 1 juli 2009, 22:17:57
We hebben de kinderen uit de auto gehaald omdat ze bij kennis waren en er benzine uit beide auto's kwam. Het meisje van 7 wilde ook graag uit de auto. Wel heb ik eerst gevraagd of ze geen pijn in haar hoofd, nek of rug had. Dit had ze niet en klaagde alleen over pijn in haar been. Daarom leek het mij wel veilig om haar uit de auto te halen.

Wat je zegt over de hulpverleners. Ik had van iemand op dit forum gelezen dat collega's (media / fotograaf)van hem hadden gezien dat de man n de audi zich vlak voor het ongeluk had misdragen. Het lijkt mij dat als je dat gezien hebt dat je ook iets gemerkt moet hebben van het ongeluk en dat je dan erheen gaat en gaat helpen. De mensen van de media die kwamen allemaal pas nadat de hulpdiensten gearriveerd waren. Dus met andere woorden het lijkt mij sterkt dat hun de audi gezien hebben die bij het ongeluk betrokken was (ook omdat hij zegt dat er twee mensen in de auto zaten en er zat er toch echt maar 1 in).

De hulpverleners hebben goed hun werk gedaan! Ze waren snel op de plek aanwezig, werkt goed samen en er was een goede communicatie.
Er liep ook een vrouw rond die de leiding had. Ze had zichbaar plezier in haar werk. Op dat moment kon ik het niet zo waarderen dat ze daar met een glimlach rondliep terwijl er mensen vechten voor hun leven. Maar nu ik eraan terug denk vind ik het alleen maar goed. Ze heeft plezier in haar werk! En ik vind het heel knap dat je vrolijk kan blijven in zulke situaties.
Maar ja dat is waarschijnlijk ook de reden waarom ik niet bij de ambulance werk. :)

Hallo Danonneke
helder verhaal over het uit de voertuigen halen van de So's. Mocht je het in de toekomst nog eens meemaken zou ik je advieseren het slachtoffer niet uit de auto te halen op basis wat het slachtoffer aangeeft, maar puur op basis van de omstandigheden. Gevaar voor jezelf omstanders en slachtoffers, wat in dit geval ook ter sprake was. Maja, natuurlijk makkelijk praten vanuit mijn luie stoel vanaf de andere kant van het land. Je hebt het toch maar mooi gedaan! toppie!

Wat anderen zien en horen van iemand anders blijft vaak giswerk. En over die leidinggevende. Ik snap heel goed dat je op zo een moment bepaalde zaken niet kunt waarderen, maar je geeft het andwoord achteraf zelf  al ;)
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.


danonneke

  • Gast
Reactie #46 Gepost op: 2 juli 2009, 11:29:37
Hallo Danonneke
helder verhaal over het uit de voertuigen halen van de So's. Mocht je het in de toekomst nog eens meemaken zou ik je advieseren het slachtoffer niet uit de auto te halen op basis wat het slachtoffer aangeeft, maar puur op basis van de omstandigheden. Gevaar voor jezelf omstanders en slachtoffers, wat in dit geval ook ter sprake was. Maja, natuurlijk makkelijk praten vanuit mijn luie stoel vanaf de andere kant van het land. Je hebt het toch maar mooi gedaan! toppie!

Wat anderen zien en horen van iemand anders blijft vaak giswerk. En over die leidinggevende. Ik snap heel goed dat je op zo een moment bepaalde zaken niet kunt waarderen, maar je geeft het andwoord achteraf zelf  al ;)



Later zat ik zelf ook te denken dat we de kinderen beter hadden kunnen laten zitten, zeker dat kleintje. Maar ja op zo'n moment handel je toch en moet je keuzes maken.


Vuurbaas

  • Bevelvoerder/ HV+Kraan/Inzetleider OGS
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 145
Reactie #47 Gepost op: 2 juli 2009, 14:04:12
We hebben de kinderen uit de auto gehaald omdat ze bij kennis waren en er benzine uit beide auto's kwam. Het meisje van 7 wilde ook graag uit de auto. Wel heb ik eerst gevraagd of ze geen pijn in haar hoofd, nek of rug had. Dit had ze niet en klaagde alleen over pijn in haar been. Daarom leek het mij wel veilig om haar uit de auto te halen.

Wat je zegt over de hulpverleners. Ik had van iemand op dit forum gelezen dat collega's (media / fotograaf)van hem hadden gezien dat de man n de audi zich vlak voor het ongeluk had misdragen. Het lijkt mij dat als je dat gezien hebt dat je ook iets gemerkt moet hebben van het ongeluk en dat je dan erheen gaat en gaat helpen. De mensen van de media die kwamen allemaal pas nadat de hulpdiensten gearriveerd waren. Dus met andere woorden het lijkt mij sterkt dat hun de audi gezien hebben die bij het ongeluk betrokken was (ook omdat hij zegt dat er twee mensen in de auto zaten en er zat er toch echt maar 1 in).

De hulpverleners hebben goed hun werk gedaan! Ze waren snel op de plek aanwezig, werkt goed samen en er was een goede communicatie.
Er liep ook een vrouw rond die de leiding had. Ze had zichbaar plezier in haar werk. Op dat moment kon ik het niet zo waarderen dat ze daar met een glimlach rondliep terwijl er mensen vechten voor hun leven. Maar nu ik eraan terug denk vind ik het alleen maar goed. Ze heeft plezier in haar werk! En ik vind het heel knap dat je vrolijk kan blijven in zulke situaties.
Maar ja dat is waarschijnlijk ook de reden waarom ik niet bij de ambulance werk. :)

Nou, ik denk dat je goed je best hebt gedaan, erg knap dat je meteen hulp geboden hebt.

Mijn info was toch subjectiever dan ik had verwacht en wellicht niet feitelijk juist, als ik jou verhaal zo lees.
Wel heb ik het nog eens nagevraagd en mij is bevestigd ( wederom collge's brw ) dat de bestuurder van de Audi een lastig typetje was voor de hulpverleners.
Verbaas je niet, Verwonder je slechts !


danonneke

  • Gast
Reactie #48 Gepost op: 2 juli 2009, 14:46:20
Nou, ik denk dat je goed je best hebt gedaan, erg knap dat je meteen hulp geboden hebt.

Mijn info was toch subjectiever dan ik had verwacht en wellicht niet feitelijk juist, als ik jou verhaal zo lees.
Wel heb ik het nog eens nagevraagd en mij is bevestigd ( wederom collge's brw ) dat de bestuurder van de Audi een lastig typetje was voor de hulpverleners.

Of hij lastig was voor de hulpverleners op het moment dat hun hulp boden aan hem weet ik niet. Ik heb me vooral bezig gehouden met de kinderen.