Zeer proffesionele EHBO Trance Enegry

Auteur Topic: Zeer proffesionele EHBO Trance Enegry  (gelezen 9292 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Rescue

• Senior gebruiker
Reactie #10 Gepost op: 6 februari 2004, 19:53:36
educare werkt met speciaal getrainde eerste hulpverleners en speciaal getrainde verpleegkundigen.

Educare heeft 15 Instructeurs opgeleid om eerste hulpverleners op te leiden. Ik ben er zelf ook 1 van.

We kunnen jullie speciaal opleiden daarvoor..

Maar tevens kunnen we jullie vertellen wat je ook aan preventie kunnen doen. Neem gerust contact met Educare daarover..

Er loopt inhoudelijk hierover op dit forum een discussie over.. Misschien moeten we die ook even oprakelen..
 ;D

Verder moet een organisator wel de meest proffesionele hulpverlening  inhuren als noodzakelijk is. En bij Dance events heb je eigenlijk wel gespecialieerde eerste hulpverleners nodig.  Dus alleen een EHBO diploma is vaak onvoldoende...

benII

• Forum gebruiker
  • pluk de dag voor je in een vaas eindigt
Reactie #11 Gepost op: 7 februari 2004, 09:00:46
hoi hoi

ik vind het opzich ook prima hoor, zeker als ze een goede opleiding hebben gehad. Wat ik bedoel te zeggen is dat het voor voor mensen die ehbo inhuren volkomen "ondoorzichtige" situatie is (wordt).

Want het lijkt me geen goed idee dat de eene ehbo rk ed. afd dit of dat wel kan en de andere niet. Misschien moet er dan een standaard komen voor grote hulpverleningen. Waarbij dmv training mensen meer kunnen. Maar zoals peter K het zeg'; was er al ambulance personeel. Dus denk dat je beter kan zorgen voor een goede communicatie tussen de aanwezige avp en de ehbo.

Wij doen redelijk vaak grote evenementen, waar soms een ambulance en een arts aanwezig. (shortrack schaatsen bv.) en dan doen we de hv gewoon samen.

ik wil graag dingen bijleren (net aed gedaan) maar ik denk ook dat we goed moeten onthouden dat we alleen maar eh. geven.

ik hoor graag

max

Rescue

• Senior gebruiker
Reactie #12 Gepost op: 7 februari 2004, 18:36:41
Het zal geen verrassing zijn, dat ik eerste hulp posten verder wil proffesionaliseren..

je basiscursus ehbo is maar een start en bij evenementen verwacht ik dat mensen veel meer bijgeleerd hebben..

Dat predik ik al een tijdje..  Dat evenementen markt zoekt meer proffesionele eerste hulp diensten en sommige organisatie spelen daar meer op in dan anderen.  Zo zie ik dat goedbedoelende rode kruis en ehbo verenigingen die markten aan het verliezen zijn. terwijl andere partijen dit overnemen..

Ik vind dat jammer en voor vele clubs een gemiste kans..
probeer het tij maar eens te keren. dat moeten er heel wat bestuurders wakker worden..
 ;)

Christian

• Eerste hulpverlener | instructeur BLS/AED | verpleegkundige
  • Senior gebruiker
Reactie #13 Gepost op: 7 februari 2004, 18:39:03
Welke opleidingen adviseer jij dan, Peter?

Christian

Rescue

• Senior gebruiker
Reactie #14 Gepost op: 7 februari 2004, 19:42:09
Aanvullend op je Eerste hulp diploma

Extra aandacht voor alle hulpverleners. Bekendheid met calamiteitenplan, communicatie, incidentmanagement, ontruiming.

Een team hulpverleners met aanvullend Kleine Blusmiddelen, verkenning..

Bij water evenementen : Advanced Zuurstof eerste hulp en AED.

Bij sportevenementen met hoog energie. Paardesport springen, motorcross . Extra aandacht voor wervelletsels en breuken en vervoer..

Dance Events. Advanced Zuurstof eerste hulp, AED, Eerste Hulp bij Uitgaansdrugs.

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #15 Gepost op: 8 februari 2004, 19:22:12
Aanvullend op je Eerste hulp diploma

Bij sportevenementen met hoog energie. Paardesport springen, motorcross . Extra aandacht voor wervelletsels en breuken en vervoer..

.
en ik maar denken dat paardrijden een gezonde sport is :-\ ;D ;D ;D

Rescue

• Senior gebruiker
Reactie #16 Gepost op: 9 februari 2004, 18:34:33
Ik heb bij de paardesport al een paar ernstige incidenten meegemaakt..
En bij de motorsport ook trouwens....

In verhouding is een motorcrosser beter beschermd dat een router die een springconcours doet...

Zowie zo sporten is ongezond... ;D moet je kijken hoeveel mensen die het in weekend gaan sporten en hoeveel er op de SEH belanden....

EHBO-er

• Senior gebruiker
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #17 Gepost op: 9 februari 2004, 21:44:09
Peter dat is onzin, sporten is gezond.
Fanatisme, op welk gebied dan ook, is ongezond.

Sport doe je om te winnen, op de eerste plaats van jezelf. Maar de uitslag is niet relevant, maar de vraag of je een goed gevoel aan overgehouden hebt.

Kijk maar eens naar het darten. Oorlog op het bord maar daarna sportieve reacties op elkaars prestaties.

Christian

• Eerste hulpverlener | instructeur BLS/AED | verpleegkundige
  • Senior gebruiker
Reactie #18 Gepost op: 9 februari 2004, 23:08:34
In verhouding is een motorcrosser beter beschermd dat een router die een springconcours doet...

Die motorrijders hebben zo'n heerlijke 'body' om als ze rijden. De onderkant wil nog weleens in de lever prikken...
Maar die laarzen zijn werkelijk ideaal! Met een gebroken voet gewoon doorrijden! De laars werkt als spalk, heel handig (maar wel pijnlijk).

Christian

EHBO-er

• Senior gebruiker
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #19 Gepost op: 9 februari 2004, 23:23:51
Toch blijft hun belangrijkste hulpmiddel het tijdelijk verwijderen van elke vorm van verstand. Tenminste als ik een circuit arts die mij eens vertelde dat ik bij de start moest gaan kijken als ik eens hersens wilde zien  :-\