Zeer proffesionele EHBO Trance Enegry

Auteur Topic: Zeer proffesionele EHBO Trance Enegry  (gelezen 9293 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

Rescue

• Senior gebruiker
Reactie #20 Gepost op: 10 februari 2004, 13:27:19
Peter dat is onzin, sporten is gezond.
Fanatisme, op welk gebied dan ook, is ongezond.
;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Peter K

• Gast
Reactie #21 Gepost op: 10 februari 2004, 15:35:41
Dan denk ik dat een houseparty een heel stuk veiliger is. Ik heb me er even in verdiept maar daar gebeurt eigenlijk heel weinig. Vlgs een onderzoek van het trimbos instituut is minder dan 0,01% van de bezoekers bedreigd in de vitale functies. Natuurlijk zijn er wel onwelwordingen maar dat is vlgs mij zelfs bij de huishoudbeurs.

Ik vind het wel raar dat er 2 abulanceteams standby staan terwijl deze cijfers bekend zijn. Daarnaast begrijp ik dat educare ook ALS zorg verleend. Wordt allemaal wel een beetje veel denk ik.
vlgs mij kunnen die ambulances beter ergens anders worden ingezet. Dan kan mijn ziekenfondspremie misschien ook weer wat omlaag ;D

Maarja ik ben maar toeschouwer natuurlijk!

groeten Peter K

Christian

• Eerste hulpverlener | instructeur BLS/AED | verpleegkundige
  • Senior gebruiker
Reactie #22 Gepost op: 10 februari 2004, 18:30:38
Wie betaalt die ambulances volgens jou? Voor een wielerevenement heb ik tweemaal een ambulance nodig gehad, gewoon om achter de wielrijders aan te rijden. Dit moest de organisatie betalen en kostte zo'n € 950,-
Die ambulance rijdt terwijl ze normaal geen dienst zouden hebben.

Christian

Paul SEH

• Gast
Reactie #23 Gepost op: 10 februari 2004, 20:12:56
Het ligt er natuurlijk ook aan welke organisatie de ambulance levert. De stichting service medical verleent ook medische bijstand bij evenementen. Ook professionel evenementen zoals de Amstel Gold race. 8)

EHBO-er

• Senior gebruiker
  • Ik denk dat ik denk

Jasper

• Forum gebruiker
Reactie #25 Gepost op: 23 februari 2004, 16:36:52
de website van educare is: www.educaregroningen.nl
er werken verschillende disciplines goed samen, en dat is het belangrijkste.
SB Calamiteiten UMCN / Event Medical Service Uden / Het Nederlandse Rode Kruis afd. Nijmegen

Jacqueline

• Forum gebruiker
  • Coördinator BHV Opleidingen
Reactie #26 Gepost op: 9 april 2004, 00:54:22
Dan denk ik dat een houseparty een heel stuk veiliger is. Ik heb me er even in verdiept maar daar gebeurt eigenlijk heel weinig. Vlgs een onderzoek van het trimbos instituut is minder dan 0,01% van de bezoekers bedreigd in de vitale functies. Natuurlijk zijn er wel onwelwordingen maar dat is vlgs mij zelfs bij de huishoudbeurs.

Ik denk dat je de cijfers verkeerd interpreteert. Ik heb zelf als stagaire in december op de EHBO -post bij Educare gestaan tijdens een party in de RAI in Amsterdam. Er waren zo'n 40.000 bezoekers, waarvan we 165 mensen op de post hebben gezien. 4 Daarvan hadden serieuze problemen en werden bewusteloos op de post gebracht, waarvoor je dus ambulance-personeel nodig hebt.  Je kunt namelijk niet zelf 7 hallen doorkruizen op zoek naar het slachtoffer. Een ambulance kan buitenom rijden en is dus sneller ter plaatse.
Jammer dat je meteen een mening vormt terwijl je niet precies weet hoe dit ik elkaar steekt. Het is alsoluut niet 'overdone' om profesionele hulpverleners bij dit soort party's in te schakelen.

Jacqueline

• Forum gebruiker
Reactie #27 Gepost op: 9 april 2004, 00:57:53
Excuses, mijn reactie op vorig bericht is niet helemaal goed gegaan.

De eerste alinea is het bericht wat ik wilde citeren, het tweede blokje is dus mijn reactie.
Zal in het vervolg beter opletten ;D

Christian

• Eerste hulpverlener | instructeur BLS/AED | verpleegkundige
  • Senior gebruiker
Reactie #28 Gepost op: 9 april 2004, 18:52:03
Je wilde het dus zo hebben? ;D
Graag gedaan! ;)

Christian

Jacqueline

• Forum gebruiker
Reactie #29 Gepost op: 10 april 2004, 00:17:14