Grote brand Hulsterweg - Kloosterzande 01-07-2009

Auteur Topic: Grote brand Hulsterweg - Kloosterzande 01-07-2009  (gelezen 3351 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
Reactie #10 Gepost op: 3 juli 2009, 18:35:19
Grote brand in wietkwekerij Kloosterzande

donderdag 02 juli 2009 | 08:45 | Laatst bijgewerkt op: donderdag 02 juli 2009 | 12:44

KLOOSTERZANDE - De brandweerkorpsen van Hulst en Terneuzen zijn woensdagavond massaal uitgerukt voor een grote brand in het pand aan de Hulsterweg 18 in de dorpskern van Kloosterzande. Bij het blussen ontdekten de brandweerlieden een wietkwekerij binnen.

De brandmelding kwam kort na 22.00 uur binnen bij de meldcentrale van de brandweer. ............. De brandweerlieden trokken zich na de eerste bluswerkzaamheden uit veiligheidsoverwegingen terug uit het gebouw. Zij vertrouwden de zaak niet, omdat zij een wietplantage hadden ontdekt. Om 24.00 uur keerden zij terug om het vuur te bestrijden.

http://www.pzc.nl/regio/zeeland/5194181/Grote-brand-in-Kloosterzande.ece

Na nog eens lezen vraag ik me iets af, als je al binnen bent en je ontdekt een kwekerij dan zit je dus al waar je wezen moet.

Als het dan vervolgens twee uur duurt voordat er weer binnen iets gedaan kan worden dan ben ik benieuwd naar de omvang van de brand rond 22:00 uur, zowel op de foto's van begin als eind is er geen vlam te bespeuren? Enige rookontwikkeling maar daar blijft het bij.

En ja ik weet wat hennepkwekerijen zijn, maar als je al zover in een pand kunt komen dan lijkt het mij nog wel mee te vallen....