0 gebruikers (en 25 gasten bekijken dit topic.
Ik heb zelf 3 generaties Nokia thuis (N82, N97 Mini en Lumia 900) en geen van de 3 ontvangt een NL-alert, terwijl er 2 wel handmatig ingesteld zijn.De N82 en N97 mini zijn toch echt geen recente Gsm's.Alle 3 maken ze gebruik van KPN.
Maar waarom dan niet een app maken aangezien vooral smartphones niet altijd compatible lijken met NL-alert. Er zijn nu eigenlijk die besturingssystemen die de boventoon voeren; Android, iOS en Windows. Lijkt mij niet zo moeilijk
VR Utrecht @vrutrecht 13mMaandag 4 nov 12.00 uur zendt de overheid een controlebericht uit. Kijk op nl-alert.nl of jouw mobiel geschikt is.http://bit.ly/1aQFJzg ^AC
Toch zou ik graag voor telefoons die geen nl-alert kunnen ontvangen een alternatieve informatiebron hebben. Alleen al dat je meldingen ook op internet kunt lezen of via mail kunt ontvangen.
Het is een aanvulling op de sirenes. Er valt dus weinig te eisen/vragen/verzoeken/verwachten. Je zegt zelf al dat er alternatieven zijn, dus wat is het probleem? Er bestaat ook nog zoiets als "elkaar alarmeren". Hoe denk je immers dat doven kennis kunnen nemen van alarmering via het WAS, of bejaarden wiens gehoor niet optimaal meer is? Geen enkel systeem zal ooit *elke* burger kunnen bereiken, hopelijk wordt dat ooit een keer duidelijk.....