Ik lees veel verschillende dingen door elkaar. Enerzijds is het de grote vraag; heeft elke netwerkoperator deze berichten daadwerkelijk verzonden? Zo ja, via welke netwerken? Als ik de (technische) verhalen op internet lees dan lijkt dit niet altijd goed te werken op 3G, het is dan ook oorspronkelijk ontworpen voor 2G (GSM) en "zou" overgenomen zijn in het UMTS protocol, de vraag is echter of het ook in de telefoons zelf is opgenomen. CB werd in het begin van GSM onder andere door Vidafone (Libertel) gebruikt om regio's aan te geven. Je zag dan in het display van je telefoon 1 of meerdere netnummers waarbinnen je goedkoper kon bellen. Er bestonden toen zogenaanmde Regiovoordeel abonnementen en zelfs Piek&Dal. Leuk en aardig, maar tegenwoordig niet meer van toepassing en ik vraag me af wat er nog meer voor toepassingen zouden zijn voor deze techniek.
Voorts, als een Telfort of Hi-telefoon het bericht wel heeft ontvangen, dan is het niet door hun verzonden, maar door KPN. Hi en Telfort hebben geen eigen netwerken, dit zijn merknamen van KPN.
Zelf heb ik een Sony Xperia (Vodafone) en heb geen bericht ontvangen