0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.
En juist hierom (ik had eigenlijk niet anders verwacht) begrijp ik *niet* dat ze dit niet vaker doen, totdat duidelijk is dat het systeem goed werkt.
Hoe weet ik dat ik mijn telefoon goed heb ingesteld op NL-Alert? Kan ik dit controleren?Kijk bij de instructies op de instelhulp of je je telefoon goed hebt ingesteld. In 2013 zendt de overheid drie controleberichten uit, zodat je kunt nagaan of jouw toestel goed is ingesteld. Het eerste controlebericht wordt op maandag 4 februari rond 12:00 uur uitgezonden (tegelijkertijd met de sirene). De overige controleberichten volgen in mei en in november.
Hunter, ik las dat jij een Xperia heb. Zelf heb ik die ook en daar heb je in je app menu de app Burgeralarmen zitten. Via deze krijg je hem binnen, maar als jij bij Vodafone zit dan krijg je hem niet omdat die het nog niet ondersteunen (zie een aantal post eerder).Daarnaast had ik begrepen dat deze test, net als de sirene's, een herhaalde test gaat worden. Als ik goed begrepen had word er 3 maal per jaar een test alarm verstuurd zodat de gebruiker weet dat zijn telefoon nog goed ingesteld staat/is.
Ik lees wat anders op de site van NL Alert:
Ja, maar dan heb je de eerdere discussie gemist denk ik. Ik doelde juist op die 2 herhalingen, waarom niet gewoon structureel elke maand samen met de sirenetesten. Als er nu al zoveel problemen zijn dan red je dat niet met een totaal van slechts 3 testberichten... Doe het dan eens in het kwartaal ofzo, maar 3x en dan nooit meer..?
Men kiest hier blijkbaar bewust niet voor omdat je het alarm op je telefoon kunt uitzetten (en dan is het effect van NL-Alert nul) en de sirene niet.