Stage's

Auteur Topic: Stage's  (gelezen 5325 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Christian

  • Eerste hulpverlener | instructeur BLS/AED | verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,440
Reactie #10 Gepost op: 13 februari 2004, 19:00:58
Leert een medewerker van een ambulance nog iets tijdens de HOC ???
Ik bedoel dat weet je toch allemaal en daar krijg je vrijstelling voor theoretisch gedeelte.

Rader

Hoe bedoel je, Rader? Bedoel je iemand van de ambulance die bij de SIGMA gaat? Volgens mij gebeurt dat nergens, omdat ze dan bij het Ambu-team kunnen gaan.

Christian


sigmario

  • Gast
Reactie #11 Gepost op: 13 februari 2004, 21:14:01
Hoi radar,

Je kan 't ook anders zien. Eerst opleiding SIGMA gevolgd en daarna bij een ambulancedienst terecht gekomen. Zo is het in mijn geval gagaan nl. ::)


Rescue Ranger

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,587
  • Lekker ragge op strand, zee en de snelweg
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #12 Gepost op: 13 februari 2004, 22:26:40
Hoi radar,

Je kan 't ook anders zien. Eerst opleiding SIGMA gevolgd en daarna bij een ambulancedienst terecht gekomen. Zo is het in mijn geval gagaan nl. ::)

Dat zijn er inderdaad je er een aantal voor gegaan.

Wat mij zo bevreemd, waarom er zo raar gekeken wordt naar een stage bij de ambulance door HOC en SIGMA-leden. Ik krijg af en toe het idee dat de ambulance-medewerkers aanbeden worden als een soort van god. Hallo, ik doe gewoon mijn werk wat ik leuk vind.

En wat die stages betreft moeten ze eigenlijk elk half jaar plaats vinden om jullie ervaring op peil te houden. Ik ga toch ook elk half jaar naar de bijscholing.
Elke hulpverlening start met communicatie.


Michel

  • Gast
Reactie #13 Gepost op: 14 februari 2004, 11:33:14
(...)
Wat mij zo bevreemd, waarom er zo raar gekeken wordt naar een stage bij de ambulance door HOC en SIGMA-leden. Ik krijg af en toe het idee dat de ambulance-medewerkers aanbeden worden als een soort van god. Hallo, ik doe gewoon mijn werk wat ik leuk vind.
(...)

Voordat ik hier op reageer zou ik graag van je willen weten waaruit blijkt dat sommige HOC'ers jullie 'aanbidden'.

Groeten van Michel


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #14 Gepost op: 16 februari 2004, 09:02:32
Ik krijg af en toe het idee dat de ambulance-medewerkers aanbeden worden als een soort van god.
??? ???
 
Aanbidden dat heb ik alleen aan God voorbehouden.

Neemt niet weg dat je van de ambulancemedewerkers heel veel leert. Althans dat is mijn ervaring tijdens de HOC-opleiding. Zeker als de theoretische basiskennis aangevuld wordt met praktijkervaring.
Bovendien zijn zij de mensen waarmee je straks moet samenwerken en die je aansturen.
Ik verheug me ook op de stages en hoop dan nog meer te zien en te leren van ambulancemedewerkers.

Rader


Rescue Ranger

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,587
  • Lekker ragge op strand, zee en de snelweg
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #15 Gepost op: 16 februari 2004, 23:14:37
Oke, terecht dat "het als God aanbidden" iets is overdreven, maar heel veel kunnen jullie je zelf aanleren en toetsen. Een SIGMA-medewerker is in mijn ogen een onmisbare medewerker in de hulpverleningsketen, net als iemand van de ambulancedienst.

Het is vaak de hectiek die de krenten in de pap zijn, terwijl een goede training vaak meer leermomenten naar voren kan brengen dan een maand op een geel 112-busje.
Elke hulpverlening start met communicatie.


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #16 Gepost op: 17 februari 2004, 08:47:38
Het een sluit het ander niet uit.
Je kunt inderdaad niet vaak genoeg trainen en oefenen.
Toch is ervaring bij echte so's naar mij idee ook onmisbaar.
Maar je hebt gelijk zowel sigma als ambulancemedewerkers hebben ieder een eigen taak. Waarbij de een niet beter is dan de ander.

Rader


ABeens

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 587
  • EHV-er, BHV-er, Lid GE en nog wat benamingen
    • www.sigmadrenthe.nl
Reactie #17 Gepost op: 20 februari 2004, 13:10:38
Hoi mensen

met name over de herhalings stage op zowel de de SEH als op de Ambu daar wordt vrij moeilijk bij ons over gedaan. We hebben het al een paar keer binnen de groep en bij de GHOR neergelegd maar echte vooruitgang is er tot nu toe niet geboekt.


 :-\ Arend