Reality serie 'Dichtbij het vuur' RTL7 zondag 20:00 uur

Auteur Topic: Reality serie 'Dichtbij het vuur' RTL7 zondag 20:00 uur  (gelezen 37867 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Live

• Senior gebruiker
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #100 Gepost op: 12 april 2011, 12:33:27
haha die john jones is nog steeds actief bij de brandweer
Hij is ook gewoon brandwacht ....

inderdaad  :)

Blijkbaar heb ik er een beroemde collega bij  8)

Brandweerman John Jones vindt voldoening

Gepubliceerd op 04 maart 11, 11:17 Laatst bijgewerkt op 04 maart 11, 11:21
AMSTERDAM - John Jones heeft door zijn baan bij de vrijwillige brandweer weer voldoening gevonden. 'Je doet iets nuttigs. Meestal kun je ook écht iets doen, al is het alleen maar geruststellen. Dat is voor mij het belangrijkste van het werk van een brandweerman. Ik was dat een tijdje kwijt', zegt de presentator van het nieuwe programma Dichtbij het vuur tegen Sp!ts.

In de nieuwe realityserie staat het leven en werk van de brandweerman centraal. De 47-jarige Jones gaat aan de slag op verschillende brandweerkazernes. Hij haalde speciaal voor het programma zijn brandweerpapieren. 'Ik wilde iets leuks doen, wat nog niet gedaan was. Zo kwam ik bij de brandweer uit. Ik heb de basisopleiding gevolgd en ben vrijwilliger geworden bij de regio Kennemerland.'
Hij krijgt een goed gevoel van zijn werk. 'Er zijn maar een paar beroepen waar je zoveel saamhorigheid vindt, waar je iets doet wat maar weinig mensen kunnen en willen', aldus Jones die in de jaren negentig speelde in de komedie SamSam. Daarna was hij niet meer vaak op tv te zien. Hij ging lesgeven en coachen. 'Dat vond ik erg leuk. Maar het nadeel is dat iedereen dan meteen denkt dat je ermee opgehouden of dood bent. Maar dat is niet zo, haha.'

Bron: http://www.haarlemsdagblad.nl/nieuws/cultuur/entertainment/article6708841.ece/Brandweerman-John-Jones-vindt-voldoening

Overigens is de foto op AT5 gemaakt in Amsterdam, zover ik begrijp lopen de opnames van Dichtbij het Vuur nog steeds door, zie ook: http://www.facebook.com/pages/Dichtbij-het-Vuur/118659884867429
Samen sterk in de hulpverlening!

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #101 Gepost op: 13 april 2011, 00:00:59
Ik gok overigens dat John vrijwilliger is in Badhoevedorp  ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

nikitacavia

• Forum gebruiker
Reactie #102 Gepost op: 16 april 2011, 10:29:39
Morgen (17 april) in alweer aflevering 6 :

In de 6e aflevering van 'Dichtbij het Vuur' komt er een melding binnen van een uitslaande woningbrand in Loosdrecht. Bij het aanrijden is het nog even spannend, want via de meldkamer krijgt de brandweer te horen dat de buurman nog een kind uit de brandende woning probeert te redden.

Dat de brandweer niet alleen branden blust blijkt uit de melding die de brandweer van de kazerne Amsterdam Osdorp krijgt. Daar is de brandweer onderweg naar een calamiteit waarbij er een auto het water in is gereden. De auto ligt op z'n kop in de sloot. Niet alleen de tankautospuit met de bezetting van zes man gaat hierop af, ook wordt het brandweer duikteam ingezet, want de kans is groot dat er nog slachtoffers in de auto zitten.

In Lelystad gaat 's nachts de pieper af van de vrijwilligers. Er staat een bedrijf in brand. Eenmaal aangekomen en na een verkenning blijkt het om een grote vuurzee van vlammen te gaan. De vuurhaard is zo groot dat het voor de brandweer te gevaarlijk is om het pand te betreden. Het is prioriteit om uitbreiding van de brand te voorkomen.

Uitzending: Zondag 17 april 20:00 uur, RTL 7
Herhaling: Maandag 18 april 23:00 uur, RTL 7

Bron :
http://www.kenbri.com/dichtbij_het_vuur.html
Brandweer liefhebber,wou er altijd bij,maar helaas door mijn handicap is het onmogelijk.

owb

• Manschap A
  • Forum gebruiker
Reactie #103 Gepost op: 16 april 2011, 11:49:36
Is er, afgezien van het ongeval met het politiebusje, al een keer een beknelling geweest? Of blust de brandweer alleen maar branden?  ::)

bartbev

• Forum gebruiker
  • bevelvoerder aspiranten-- 2010 beste jun. bev. nl.
    • www.blusgroeploppersum.nl
Reactie #104 Gepost op: 17 april 2011, 19:41:39
flevering 6 'Dichtbij het vuur' 12 april 2011

In de 6e aflevering van 'Dichtbij het Vuur' komt er een melding binnen van een uitslaande woningbrand in Loosdrecht. Bij het aanrijden is het nog even spannend, want via de meldkamer krijgt de brandweer te horen dat de buurman nog een kind uit de brandende woning probeert te redden.

Dat de brandweer niet alleen branden blust blijkt uit de melding die de brandweer van de kazerne Amsterdam Osdorp krijgt. Daar is de brandweer onderweg naar een calamiteit waarbij er een auto het water in is gereden. De auto ligt op z'n kop in de sloot. Niet alleen de tankautospuit met de bezetting van zes man gaat hierop af, ook wordt het brandweer duikteam ingezet, want de kans is groot dat er nog slachtoffers in de auto zitten.

In Lelystad gaat 's nachts de pieper af van de vrijwilligers. Er staat een bedrijf in brand. Eenmaal aangekomen en na een verkenning blijkt het om een grote vuurzee van vlammen te gaan. De vuurhaard is zo groot dat het voor de brandweer te gevaarlijk is om het pand te betreden. Het is prioriteit om uitbreiding van de brand te voorkomen.

klinkt als een leuke aflevering O0
weet iemand ook of ze nog in Groningen gaan draaien ?

Rickvb

• Ambulance / Brandweer / Reddingsbrigade
  • Senior gebruiker
Reactie #105 Gepost op: 17 april 2011, 20:38:16
Opvallend weinig (tot geen) reclame van Rockwool deze uitzending!

nikitacavia

• Forum gebruiker
Reactie #106 Gepost op: 18 april 2011, 08:02:07
flevering 6 'Dichtbij het vuur' 12 april 2011

klinkt als een leuke aflevering O0
weet iemand ook of ze nog in Groningen gaan draaien ?

Kijk eens boven owb zijn post  ;D Geef niet  ;)
Brandweer liefhebber,wou er altijd bij,maar helaas door mijn handicap is het onmogelijk.

enrico1972

• Senior gebruiker
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #107 Gepost op: 18 april 2011, 13:14:02
Opvallend weinig (tot geen) reclame van Rockwool deze uitzending!

Viel mij ook op en ik vond dat helemaal niet erg ik begrijp dat het programma gesponsoort moet worden maar het leidde te veel af naar mijn bescheiden mening.
Als ze zo doorgaan en per kazerne helemaal afhandelen en daarna pas de volgende kazerne en de gedane inzet doen is het helemaal top.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen

owb

• Manschap A
  • Forum gebruiker
Reactie #108 Gepost op: 18 april 2011, 14:16:31
Inderdaad, vrijwel geen Rockwool reclame. En dat mag gezegd worden.

Omdat ik graag iets te zeiken heb kritisch ben, toch even het volgende.
Het programma is leuk om te zien. Je ziet bekende dingetjes, nieuwe dingetjes, interessante dingetjes, en spannende dingetjes. Allemaal dingetjes die leuk zijn om te zien als je aan de brandweer verbonden bent en weet waar het over gaat.

Maar hoe leuk, informatief, en spannend is de serie voor mensen die niet in de brandweerwereld zitten? Ik weet dat dit niet de goede plek is voor zo'n vraag, maar misschien dat er mensen zijn die iemand kennen die het programma 'zo' bekijkt?

Als de serie zo door gaat, is het zeker de moeite waard om te blijven kijken. Complimenten!

nikitacavia

• Forum gebruiker
Reactie #109 Gepost op: 18 april 2011, 14:38:45
Nou hier een burger  ;D

Ik vind het programma super goed,ben enorm blij dat die rockwool reclame eraf is. Het geeft me een goede kijk op de brandweer wereld,wat brandweerlieden mee maken,hoe ze het voelen etc.

Maaaaaaaaaaaar .... ik denk dat ik wel moet zeggen dat je toch geintresseerd moet wezen in het vak brandweer voordat het aanslaat  e050