"Rookmelders, vluchtweg lampjes, zin of onzin? En welk merk werkt en welk merk niet? Kijk binnenkort naar Dichtbij het Vuur."
Mijn oordeel,wat boeit mij rookmelders enigszins in zo'n programma Maarja misschien is het toch handig voor andere mensen .....
Nou ben ik geen brandexpert ( je kan ook niet alles weten ) maar wat ik weet zijn rookmelders wel degelijk belangrijk.
De bedoeling van een rookmelder is dat het in een vroeg stadium bij goed functioneren een beginnende brand ontdekt waardoor
je 112 kan bellen en de kans hebt om het zelf te blussen dan wel nog genoeg tijd over hebt om een veilig heenkomen te vinden
zodat je het overleeft.
Vluchtlampjes officieel Vluchtpictogram kom je hoofdzakelijk tegen in bedrijfspanden / theaters / winkelcentra / ziekenhuizen en dergelijke.
De vluchtlampjes zijn bedoeld om vanwege de meestal grote omvang van een pand je een veilige vluchtweg te bieden om
zodoende de kans op slachtoffers te voorkomen.
Helaas heb ik in de beveiliging te vaak meegemaakt dat het lampje van een vluchtpictogram defect was en dat vervanging nog
wel eens lang op zich liet wachten en dan hoopte je maar dat er geen incident gebeurde.
Voorbeeld Vluchtpictogram:
BRON:
http://www.bvwsecurity.nl/noodverlichting.htm