Reality serie 'Dichtbij het vuur' RTL7 zondag 20:00 uur

Auteur Topic: Reality serie 'Dichtbij het vuur' RTL7 zondag 20:00 uur  (gelezen 37948 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Piles

• Geïnteresseerde
  • Senior gebruiker
Reactie #40 Gepost op: 6 maart 2011, 18:58:50
Ja zeker, ik ben ook van de partij!   O0

Als hij niet op rtl gemist staat (wat ik betwijfel) kun je hem waarschijnlijk hier terugvinden: http://www.hebikietsgemist.nl/zender/9/rtl-7.html

En die linkt gewoon door naar RTLgemist ;) Is gewoon een linkjes-verzamelsite.

Breaky

• Forum gebruiker
Reactie #41 Gepost op: 6 maart 2011, 19:01:12
En die linkt gewoon door naar RTLgemist ;) Is gewoon een linkjes-verzamelsite.

Oh excuses, ik kijk namelijk altijd naar die "linkjes-verzamelsite"  0098

Rickvb

• Ambulance / Brandweer / Reddingsbrigade
  • Senior gebruiker
Reactie #42 Gepost op: 6 maart 2011, 19:01:14
Nog een uur!  098uo

SimonSt

• Senior gebruiker
Reactie #43 Gepost op: 6 maart 2011, 19:05:27
Nog een uur!  098uo

Ik deel jullie enthousiasme maar zullen we het aftellen laten voor wat het is en verder na de uitzending de aflevering bespreken e.d.?

owb

• Manschap A
  • Forum gebruiker
Reactie #44 Gepost op: 6 maart 2011, 20:37:10
Volgens mij werd de serie gesponsord door een niet nader te noemen steenwolproductent, en dat was te merken ook!
Het is jammer dat er zo kort tijd is, mede door de reclame natuurlijk, want de promo en de eerste aflevering zijn opzich leuk.

Maar er komen redelijk wat brandweertermen voorbij (AC, TAS, ademlucht) die mijn medebewoners niet begrepen.

En jammer dat er alleen maar brandjes geblust worden. Aangezien dit de eerste aflevering is, zou je verwachten dat ze een korte inleiding geven op het brandweervak (wat meer is dan branden blussen tegenwoordig).

Desalniettemin heb ik er met erg veel plezier naar gekeken. Brandweer op de televisie blijft leuk natuurlijk  :D

Piles

• Geïnteresseerde
  • Senior gebruiker
Reactie #45 Gepost op: 6 maart 2011, 20:38:21
Volgens mij werd de serie gesponsord door een niet nader te noemen steenwolproductent, en dat was te merken ook!
Dat werd vooraf ook al gemeld ;) Maar het viel wel erg op ja. Weet ook niet of zo'n productie zonder sponsoring kan, ik vermoed van niet.

Verder deel ik je mening, ben ook wel benieuwd of er verkeersongelukken e.d. voorbij gaan komen.

SimonSt

• Senior gebruiker
Reactie #46 Gepost op: 6 maart 2011, 20:45:33
Verder deel ik je mening, ben ook wel benieuwd of er verkeersongelukken e.d. voorbij gaan komen.

Lees het allereerste bericht uit dit topic nog eens door  ::)

JordyDelwel

• Senior gebruiker
  • www.DelwelFotografie.nl
Reactie #47 Gepost op: 6 maart 2011, 20:57:15
De eerste aflevering is overigens via deze link:

http://www.rtl.nl/xl/#/u/0f0acf7a-9566-387d-9917-b14ceb5ee551/

Al terug te bekijken.  O0
Fotograaf Harderwijk e.o. http://www.DelwelFotografie.nl

owb

• Manschap A
  • Forum gebruiker
Reactie #48 Gepost op: 6 maart 2011, 20:58:47
Lees het allereerste bericht uit dit topic nog eens door  ::)

Dat het de bedoeling is om alle facetten van het brandweervak te laten zien is leuk. Maar het blijft jammer dat dat niet duidelijk in de eerste aflevering zit.

Rolanddeg

• Docent, kerninstructeur
  • Senior gebruiker
  • Bee-doo Bee-doo
    • De Groot Brandwachten
Reactie #49 Gepost op: 6 maart 2011, 21:02:01
Ik vond het tegenvallen... Ik had gehoopt op een duidelijke uitbeelding van het vak: iets dat hier duidelijk niet het geval was. Ik heb geen verhaal kunnen ontdekken hoe de volledige inzet van begin tot eind werd uitgevoerd: het tot drie keer toe duidelijk belichten hoe een deur word open getrapt is blijkbaar spannender. Er werden in korte tijd zeer veel acties uitgebeeld zonder de (in mijn ogen belangrijkste) vraag te beantwoorden: WAAROM? Waarom werd die jongen op heldhaftige wijze uit een raam getrokken via het dak? Waarom wordt geprobeerd een brand tussen het dakbeschot van binnenuit te bestrijden, wat gebeurt er op zo'n moment aan de buitenkant? Dit zijn 2 vragen die m'n moeder als leek zijnde aan mij stelde... En, als je die jongen die via het raam gered werd toch in beeld mag brengen, hoe heeft hij dit avontuur beleefd?

Om nog maar niet te beginnen over een testopstelling van de hoofdsponsor... Geen idee wat ze nou precies aan het doen waren met ovens etc... Of heb ik een stuk gemist?

Het idee is erg leuk (en altijd leuk om de brandweer op tv te zien), maar naar mijn idee laten ze heel veel mogelijkheden liggen... Ik kan dit programma in ieder geval niet volledig herkennen in de aankondiging van het eerste bericht in dit topic. Maar misschien komt dat nog? We blijven in ieder geval kijken! 998765