Reality serie 'Dichtbij het vuur' RTL7 zondag 20:00 uur

Auteur Topic: Reality serie 'Dichtbij het vuur' RTL7 zondag 20:00 uur  (gelezen 37935 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

owb

• Manschap A
  • Forum gebruiker
Reactie #50 Gepost op: 6 maart 2011, 21:03:55
Ik vond het tegenvallen... Ik had gehoopt op een duidelijke uitbeelding van het vak: iets dat hier duidelijk niet het geval was. Ik heb geen verhaal kunnen ontdekken hoe de volledige inzet van begin tot eind werd uitgevoerd: het tot drie keer toe duidelijk belichten hoe een deur word open getrapt is blijkbaar spannender. Er werden in korte tijd zeer veel acties uitgebeeld zonder de (in mijn ogen belangrijkste) vraag te beantwoorden: WAAROM? Waarom werd die jongen op heldhaftige wijze uit een raam getrokken via het dak? Waarom wordt geprobeerd een brand tussen het dakbeschot van binnenuit te bestrijden, wat gebeurt er op zo'n moment aan de buitenkant? Dit zijn 2 vragen die m'n moeder als leek zijnde aan mij stelde... En, als je die jongen die via het raam gered werd toch in beeld mag brengen, hoe heeft hij dit avontuur beleefd?

Om nog maar niet te beginnen over een testopstelling van de hoofdsponsor... Geen idee wat ze nou precies aan het doen waren met ovens etc... Of heb ik een stuk gemist?

Het idee is erg leuk (en altijd leuk om de brandweer op tv te zien), maar naar mijn idee laten ze heel veel mogelijkheden liggen... Ik kan dit programma in ieder geval niet volledig herkennen in de aankondiging van het eerste bericht in dit topic. Maar misschien komt dat nog? We blijven in ieder geval kijken! 998765

Amen. Het is vooral jammer dat er maar een krappe 20 minuten zijn. Zeker voor, zoals je zegt, een serie die toch wel groot is aangekondigd.

Frank.

• Hoofdagent
  • Senior gebruiker
Reactie #51 Gepost op: 6 maart 2011, 21:06:30
Hmmm... Ik had de serie à la Blik op de weg verwacht, maar kreeg wat oppervlakkigs als Wegmisbruikers...

Diamondback

• is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #52 Gepost op: 6 maart 2011, 21:09:49
@ Frank.:

Da's nou het verschil tussen publieke omroep (oei, fout... linkse hobby - bezuinigen!) en commerciëel (niet gaan voor kwaliteit, maar voor kijkcijfers en verkopen van advertentieruimte!).

Frank.

• Hoofdagent
  • Senior gebruiker
Reactie #53 Gepost op: 6 maart 2011, 21:16:19
Klopt (oeps, nu zijn we de linkse kerk 0098), ik vond het wel een treffende vergelijking. Inderdaad een gemiste kans.

Natuurlijk dit alles onder voorbehoud, het is immers nog maar de eerste aflevering.

Diamondback

• is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #54 Gepost op: 6 maart 2011, 21:39:31
Net even terug gekeken.

En inderdaad: een gemiste kans voor veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel meer diepgang. Het OH-verhaal van de sponsor had helemaal achterwege mogen blijven. Maar, ja: commerciële TV, 't is niet anders.

owb

• Manschap A
  • Forum gebruiker
Reactie #55 Gepost op: 6 maart 2011, 22:19:56
Net even terug gekeken.

En inderdaad: een gemiste kans voor veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel meer diepgang. Het OH-verhaal van de sponsor had helemaal achterwege mogen blijven. Maar, ja: commerciële TV, 't is niet anders.

Nou moet ik zeggen dat toen ik dat brandje op die afgetimmerde zolder zag, ik wel dacht: "Hé, als je daar steenwol tussen stopt scheelt het een hoop". En toen had ik de Rockwool advertentie nog niet gezien (had eerste minuutjes gemist, en hij zat voor de reclame geloof ik).

Dus misschien hebben ze ergens een punt. Wellicht zit deze zolderscène er daarom ook in.

Ik kijk overigens zeer uit naar de bijdrage van Rockwool bij een verkeersongeval met beknelling. Matje steenwol over je slachtoffer? Voertuig ermee stabiliseren? Vloeistoflekkages stoppen? We gaan het meemaken  ;D

Rotterdammertje

• Forum gebruiker
Reactie #56 Gepost op: 7 maart 2011, 10:08:18
Ja, of we krijgen de ongevallen met beknelling niet te zien en alleen zolder brandjes. Al heeft John in een interview in de Telegraaf gezegd dat ze ook een reanimatie hebben gedaan bij een verkeersongeval. Dus die komt ook nog langs.

Jos v L

• Senior gebruiker
  • Dbbo & Vrw Brandweer
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
Reactie #57 Gepost op: 7 maart 2011, 11:15:24
Leuke serie

Lekker veel actie. Dat is denk ik wat de doorsnee burger wil zien. Te veel op de procedures ingaan is wellicht ook niet interessant voor de burger. Hoe je het ook doet, voor en tegenstanders hou je toch. Ik vind het in ieder geval een positieve bijdrage. Hoe uniek is het niet dat we in NL met een helmcam mee mogen kijken in de panden etc. tijdens de brandbestrijding?
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.

Breaky

• Forum gebruiker
Reactie #58 Gepost op: 7 maart 2011, 11:20:21
Buiten alle reclame en sponsors om heb ik deze serie is even goed bekeken. Het is lastig te volgen voor veel mensen die niets met de hulpverlening te maken hebben. Maargoed ik moet wel zeggen dat het (hoe dan ook) goed is dat de brandweer een keer in de schijnwerpers wordt gezet. Vooral voor jongeren is dit leerzaam, als ik dan bijvoorbeeld kijk tijdens de jaarwisseling dat een willekeurig brandweerkorps bekogeld word met vuurwerk.. vind ik het zeer belangrijk dat ze nu eens geconfronteerd worden met het feit dat ze zelf of één van hun vrienden ook gered kan worden tijdens een brand.

Kortom, een serie die lastig te begrijpen is voor veel mensen, maar toch goed dat het uitgezonden wordt en dat de burger toch iets meekrijgt van de brandweer.

nikitacavia

• Forum gebruiker
Reactie #59 Gepost op: 7 maart 2011, 12:41:36
Leuk en begrijpbaar (en ik ben een burger die gefascineerd is in het brandweervak  0098)
Minder leuk,RTL en zijn irri reclames  :-X

Kortom ik blijf volgen en opnemen (alleen jammer dat ik die rot reclames niet er van af kan krijgen met mijn dvd recorder  ::))
Brandweer liefhebber,wou er altijd bij,maar helaas door mijn handicap is het onmogelijk.