Sinds kort hebben wij in oud Hollands Midden ook 4 Transporters rijden volgens de Rotterdam Rijnmond set-up ( zie onderstaande foto). Dit na, wat ik begreep, een foute bestelling. De eerder geleverde Transporters hadden namelijk de mogelijkheid om bikes mee te nemen en waren dus ook totaal anders ingericht.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik de meerwaarde van de nieuwe bussen niet echt zie t.o.v. een Touran
Je zit wat hoger en hebt beter overzicht maar daar is alles ook mee gezegd.
Waarom is er bijvoorbeeld geen trein-zit gemaakt met 2 banken, zodat je 8 man kan vervoeren? Nu staat er 1 bank en een soort van houten opbergkistje wat hier op het forum ook wel de "po" wordt genoemd. Meer mensen dan in een Touran kan je er dus ook niet mee vervoeren.
Bikes kan je er ook niet in kwijt omdat de bank vast zit en achterin een grote houten opbergkist is gemaakt. Volgens mij ook levensgevaarlijk want als er een auto achterin rijdt drukt die die kist zo naar voren.
Verder is bus ook een stuk trager met geloof ik een max van 170 km/h.
Dus behalve de hoge zit en de extra knopjes en dingetjes ( lichtkrant, traffic-advisor en zoeklicht) zie ik niet echt de meerwaarde van de bus, misschien dat ik het verkeerd zie en iemand anders er wel positief tegenover staat?
Dienst: Nationale PolitieEenheid: Oost-Nederland? Bureau: ??Soort voertuig: Surveillancebus / Noodhulp Merk & type: Volkswagen Transporter T5Kenteken: 92-TJP-5Bijzonderheden: X