Wat ik jammer vind, is het gebrek aan innovatie/doorontwikkeling.
Veel gehoord argument is; Zo hebben we het altijd gedaan en het werkt toch.
Goed is goed. Terwijl de huidige T5 setup alweer een jaartje of 5 oud is.
Persoonlijk vind ik zo'n kist een onding. Relatief zwaar, diep voor kleinere collega's, alles wordt er los in gedonderd en de klep klapt nogal eens open tijdens het rijden.
Er zijn hartstikke mooie lichtgewicht en modulaire systemen op de markt, die je precies naar wens van de klant kunt inrichten.
De betere merken zijn ook gekeurd en crash getest, i.t.t. zo'n houten kist.
Veel gehoorde klacht in het Brabantse, is het ontbreken van het aparte arrestantencompartiment (celletje).
I.t.t. bijv. de randstad Eenheden, is er een beperkt aantal cellencomplexen. Hierdoor moet er in bepaalde gebieden relatief lang worden gereden met lastige 'klanten'.
Genoeg tijd voor hen om de bus vol te spugen, kotsen, viespeuken, slopen etc. In zo'n apart celletje bleef e.e.a. beperkt en het was makkelijker te reinigen.
Voor wat betreft het vermogen is het zo dat er snel 'spastisch' wordt gereageerd bij een aanvraag voor meer vermogen.
"Waarom moet dat?" "Gaan ze alleen maar meer racen"
Heb daarentegen een aantal voorbeelden, waarbij ik zwaardere motorisering heb ingezet en dit in de praktijk A. beter werkt en B. betrouwbaarder is gebleken.
Je hebt reserves, waardoor je niet altijd het maximale hoeft te vragen van een aandrijflijn.