Politie surveillancebussen

Auteur Topic: Politie surveillancebussen  (gelezen 190953 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #450 Gepost op: 23 januari 2014, 23:00:14
Er zijn twee versie's van de Transporter, van buitenaf te onderscheiden door de aanwezigheid van een traffic-advisor.
Als er een traffic-advisor inzit is het de ''noodhulp''-uitvoering (1 bank), anders is het het handhavingsmodel (2 banken).

Persoonlijk rijd ik liever met een Transporter als met een Touran, naast de ruimte om bijv. een verdachte te vervoeren heb je meer overzicht, ben je beter zichtbaar bij bijv. fend-off én heb je (op de nieuwe bussen) betere signalering én een ''losse'' zoeklamp.
Daarnaast vind ik ze ook nog eens beter rijden als de Touran... Voor ''in de wijk'' maakt die 10 km topsnelheid ook weinig meer uit.

De houten kist achterin vind ik overigens geen argument, veel korpsen hebben/hadden in hun voertuigen het aluminium ladenblok (net als in de huidige Touran's) en dat zet ook wel door bij een aanrijding. Als we dan heel eerlijk zijn zit in 99,9% van de schadegevallen dan ook de zijkant of voorkant in elkaar.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


tcf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 882
Reactie #451 Gepost op: 24 januari 2014, 00:45:22
Citaat van: Jerommeke link=msg=1239011 date=1390514414
Er zijn twee versie's van de Transporter, van buitenaf te onderscheiden door de aanwezigheid van een traffic-advisor.
Als er een traffic-advisor inzit is het de ''noodhulp''-uitvoering (1 bank), anders is het het handhavingsmodel (2 banken).

Persoonlijk rijd ik liever met een Transporter als met een Touran, naast de ruimte om bijv. een verdachte te vervoeren heb je meer overzicht, ben je beter zichtbaar bij bijv. fend-off én heb je (op de nieuwe bussen) betere signalering én een ''losse'' zoeklamp.
Daarnaast vind ik ze ook nog eens beter rijden als de Touran... Voor ''in de wijk'' maakt die 10 km topsnelheid ook weinig meer uit.

De houten kist achterin vind ik overigens geen argument, veel korpsen hebben/hadden in hun voertuigen het aluminium ladenblok (net als in de huidige Touran's) en dat zet ook wel door bij een aanrijding. Als we dan heel eerlijk zijn zit in 99,9% van de schadegevallen dan ook de zijkant of voorkant in elkaar.
Uhhh...10 km/u minder? Onze 140 PK Transporters gaan max. 170 onze Tourans 200..


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #452 Gepost op: 24 januari 2014, 10:54:48
Citaat van: tcf link=msg=1239024 date=1390520722
Uhhh...10 km/u minder? Onze 140 PK Transporters gaan max. 170 onze Tourans 200..

170 kmpu?

Onze nieuwe noodhulp Transporters gaan max. 150... Met moeite.


Jims

  • o.a. Centralist GMK
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,981
Reactie #453 Gepost op: 24 januari 2014, 11:02:01
Citaat van: Maxx link=msg=1239083 date=1390557288
170 kmpu?

Onze nieuwe noodhulp Transporters gaan max. 150... Met moeite.
En met wind mee e050
If you can dream it, you can do it.


Iv0

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 106
  • Monsieur Cannibale
Reactie #454 Gepost op: 24 januari 2014, 17:25:22
Voordelen van een bus zijn er meerdere, vervoer van vervelende arrestanten, bij aanrijdingen heb je net wat extra afzetting. De hoge zit geeft je goed zicht rondom en maakt je zichtbaar aanwezig.
Verder kan je grotere dingen vervoeren, en als die voorzien is van trekhaak is het een prima voertuig om een aanhanger aan te hangen.
De touran is wat mij betreft een voertuig zonder duidelijk voordeel. Doe mij maar een bus :)
et Voila


Carv

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 540
Reactie #455 Gepost op: 24 januari 2014, 19:29:39
Citaat van: Jerommeke link=msg=1239011 date=1390514414
Er zijn twee versie's van de Transporter, van buitenaf te onderscheiden door de aanwezigheid van een traffic-advisor.
Als er een traffic-advisor inzit is het de ''noodhulp''-uitvoering (1 bank), anders is het het handhavingsmodel (2 banken).

Persoonlijk rijd ik liever met een Transporter als met een Touran, naast de ruimte om bijv. een verdachte te vervoeren heb je meer overzicht, ben je beter zichtbaar bij bijv. fend-off én heb je (op de nieuwe bussen) betere signalering én een ''losse'' zoeklamp.
Daarnaast vind ik ze ook nog eens beter rijden als de Touran... Voor ''in de wijk'' maakt die 10 km topsnelheid ook weinig meer uit.

De houten kist achterin vind ik overigens geen argument, veel korpsen hebben/hadden in hun voertuigen het aluminium ladenblok (net als in de huidige Touran's) en dat zet ook wel door bij een aanrijding. Als we dan heel eerlijk zijn zit in 99,9% van de schadegevallen dan ook de zijkant of voorkant in elkaar.

De eerder bij ons geleverde Transporter waarin ook de bikes kunnen is van April 2013, volgens mij was de LAPV toen al in volle gang toch? Kennelijk toch meer dan 2 versies.... ?

Voor in de stad en in de wijk vind ik ze inderdaad ook geschikt echter voor in de landelijke gebieden met veel provinciale wegen en stukken snelweg vind ik ze gewoon te traag. Al moet ik wel zeggen dat het echt een hele verbetering is t.o.v. de Vivaro.

@Groenemotormuis, de nieuwe bussen zijn ook gewoon 2 liters met 140 pk net zoals de Touran.


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #456 Gepost op: 24 januari 2014, 19:41:40
De eerder bij ons geleverde Transporter waarin ook de bikes kunnen is van April 2013, volgens mij was de LAPV toen al in volle gang toch? Kennelijk toch meer dan 2 versies.... ?
Maatwerk blijft mogelijk. Vaak is de signalering dan ook anders, of beter gezegd: minder. De basis (VW T5 met 140pk DSG) is als het goed is overal gelijk.


EvEs

  • HAP (ZHP RT)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 598
Reactie #457 Gepost op: 25 januari 2014, 06:30:12
Wij zijn er ontzettend op vooruit gegaan. Van een gare ford transit van uit 2001 naar een 2013 t5. Rijdt heerlijk. Ik pak zeer regelmatig een bus, en als ik de noodhulp heb, prop ik m'n bike er nog wel eens in.

Signalering is namelijk 100 keer beter. Dat hij iets langzamer is, is wel jammer. Maar ik wordt liever goed gezien dan dat ik 10/15 km/u harder kan rijden. Waarom zou je trouwens met de bus 190 willen rijden? bij 165 voelt het al als 200  8)


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #458 Gepost op: 25 januari 2014, 08:18:10
Toch snap ik bij ons in Noord Nederland (en de rest van NL) niet waarom de keuze voor een 140pk LAPV Transporter, terwijl een 180pk Transporter al onderbemeten is. Gezien het werk, noodhulp, snel inhalen, hogere topsnelheid e.d. is 180+pk wel zo veilig en praktisch.

En de FO en VOA hebben echter T5,5 bussen en Vito's V6 van 180pk en 220pk. Dat beleid snap ik niet. m.i. zou de FO genoeg hebben aan een 100pk bus. Zij rijden niet met spoed. En de VOA bijna ook nooit... (veel prio2)


André Welten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,387
Reactie #459 Gepost op: 25 januari 2014, 09:22:48
Die fameuze Ctroën HY-bussen van de vm Verkeersgroepen van de RP hadden de respectabele topsnelheid van +/- 85 km/h...