Brandweer te laat ! - Bergen 29-09-2009

Auteur Topic: Brandweer te laat ! - Bergen 29-09-2009  (gelezen 13416 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #40 Gepost op: 30 september 2009, 21:51:57
Niet te bevatten dit. Gelukkig betrof het een brand, waarbij geen slachtoffers zijn gevallen.
Toch moet dit niet mogelijk zijn. Waren de overige leden van de blusploeg wel aanwezig?
Als dat het geval was, zou ik, tegen de regels in, zelf achter het stuur hebben plaatsgenomen.

De brandweer verricht goed werk, maar als de vrijwillige brandweer zo opereert, gaat het ten koste van de naam van de beroeps

 ;)

http://www.adformatie.nl/images/uploads/geschikt.jpg

Een kenmerk van HV'ers is dat hun eigen veiligheid boven de veiligheid van anderen gaat...

Je kan beter dan doordenken en zo snel mogelijk een ander korps laten waarschuwen...


free3

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 447
Reactie #41 Gepost op: 1 oktober 2009, 06:16:12
Volgens  mij vergis jij je in de prioriteiten.. ::)

P1 is TP met max 8 minuten
P2 is TP met max 15 minuten

 ;)
eh even ter aanvulling
de opkomsttijd is afhankelijk van het opject
in dit geval eerst een prio2 daarna werd het prio1 en dan praat je met een autobrand over 15minuten opkomsttijd
ik dank u

greetz free
hoofdbrandwacht/chauffeur rode kruis alkmaar ehbo met AED-bedienaar


JelZo

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,258
  • Brandweerman / Brandweerduiker
    • JelZo Fotografie
Reactie #42 Gepost op: 1 oktober 2009, 09:36:57
;)



Een kenmerk van HV'ers is dat hun eigen veiligheid boven de veiligheid van anderen gaat...

Je kan beter dan doordenken en zo snel mogelijk een ander korps laten waarschuwen...

Ach, we geven hem gewoon een Vito met een waterpomp, dan heeft hij geen groot rijbewijs nodig. Beknellingen kunnen wel met een betonschaartje, afhijsen aan wat touwen... :-X


Jaap Goos

  • Gast
Reactie #43 Gepost op: 1 oktober 2009, 10:00:36
eh even ter aanvulling
de opkomsttijd is afhankelijk van het opject
in dit geval eerst een prio2 daarna werd het prio1 en dan praat je met een autobrand over 15minuten opkomsttijd
ik dank u

greetz free

Kan iemand mij vertellen waar dit staat geschreven alstublieft......altijd handig om te weten 8)


free3

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 447
Reactie #44 Gepost op: 1 oktober 2009, 12:19:45
Kan iemand mij vertellen waar dit staat geschreven alstublieft......altijd handig om te weten 8)

volgens mij(zeker weten doe ik het niet) is dit een landelijke norm en zal het warschijnlijk wel in de wet op de brandweerzorg staan

greetz free
hoofdbrandwacht/chauffeur rode kruis alkmaar ehbo met AED-bedienaar


voske83

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,368
Reactie #45 Gepost op: 3 oktober 2009, 12:54:20
Volgens mij wordt gedoeld op bijlage 4 van de Leidraad repressieve brandweerzorg