Wat een leugenachtige medewerker is dat dan - en wat een nagepraat van "horen zeggen". Iedereen binnen de brandweerorganisatie zorgt in principe voor z'n eigen lunch. Behalve als er een dienstactiviteit is zoals een themadag of een speciale vergadering waar de lunchtijd binnen valt - dan wordt de lunch vaak door de organisatie verzorgd, met o.a. vaak luxe broodjes (hmmmm!), melk en sap. Dat staat volstrekt los van rang en stand. Dat de dienstleiding vaker zulke activiteiten heeft dan het uitrukpersoneel is normaal (ooit gehoord van representatie richting bezoekers van elders?) - maar beslist niet standaard! Ik zou het prettig vinden als de discussie een beetje zakelijk bleef en niet wordt gevoerd op basis van kul en valse stemmingmakerij.
J: dat ben ik zeker met je eens,aangezien de geboorte van deze toestanden ook ontstaan is door het "zakelijk " moeten denken als organisatie.
Toch is het "broodjesverhaal " wel voor de hand liggend als opmerking op het moment dat de korpsleiding met relatief zware maatregelen komt,en ook heel tactisch, nog gauw voor de zomervakantie.
Bovendien ben ik ervan overtuigd dat er geen collega's zich ziek melden vanwege dit gedoe.
Kortom, inene is er een ( aankomend ) begrotingstekort en als brandweer moet je dat gaan ventileren om aan je opdrachtgevers je beperkingen kenbaar te maken.
Achterliggend denk ik dat de begroting al jaren niet heeft geklopt,maar dat het nu door de vorming van BAA plotseling ernstig duidelijk wordt dat de vorming van zo'n korps iets meer geld kost.
Is het nu eerlijk om ons van de uitrukdienst op te zadelen met maatregelen als het niet meer betalen van overuren ?
Ik vind van niet,maar ja, als je niets hebt ( of een tekort ) heb je ook niets om weg te geven.
Het bekend maken van de tekorten is politiek correct en ws.is binnen afzienbare tijd het tekort wel weer "opgelost ".
Hieruit zal wel blijken hoe effectief en zakelijk onze koprsleiding nu eigenlijk is.
De stadsdelen en gemeentes zullen niet zonder slag of stoot met geld gaan strooien.
Ook is dit een goed moment om aan de landelijke politiek te laten zien dat de vorming van een brandweer aan de hand van alle nieuwe regels handenvol geld kost.
Komt dit geld nu ten goede aan de uitrukdienst ?, NEE, mijn conclusie : teveel projectleiders die hun project niet afmaken of geen follow-up kennen, teveel managers van dit of dat, niet voor niets is het begrip clustermanager een zichzelf opheffend ambt ( godzijdank )
De brandweer moet mijns inziens veel platter worden ingericht. Oh ja, en RVE vorming kan veel sneller als iedereen eens meewerkt in plaats van in de kramp te schieten, en dan bedoel ik met name weer op onze projectleiders en beslisbevoegden.
Ook de 7e man kan naar mijn mening geen punt van discussie zijn.
groet, ik ga op vakantie !