Rautek bij Reddingsbrigade

Auteur Topic: Rautek bij Reddingsbrigade  (gelezen 8400 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #10 Gepost op: 11 november 2009, 05:57:31
Excuses als ik verwarring sticht. Waar jij naar verwijst is wat uitgebreid, hier staat alles uitstekend in het Nederlands.

Henk


Highlander

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 172
Reactie #11 Gepost op: 11 november 2009, 11:09:26
Henk, je link werkt helaas niet.


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #12 Gepost op: 11 november 2009, 12:38:44
Henk, je link werkt helaas niet.

Nee, je hebt gelijk maar nu moet ie het inmiddels doen, wil je het nog eens proberen?

Henk


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #13 Gepost op: 11 november 2009, 13:25:47
Inmiddels is bij de reanimatie het pad van "hoe precies de stand van de handen moet zijn en welke dingen allemaal helemaal fout zijn" verlaten en is het motto "als je maar hier blaast en daar duwt doe je het voor 90% goed" geïntroduceerd. Peter noemt dat terecht het scheiden van hoofd- en bijzaken.

Ik trakteer al lang niet meer op taart als ik over een SO stap, geen beginnen aan. En die duimen aan de binnenkant, je moet van goede huize komen mijns inziens wil je daar iemand meer schade mee toedienen dan als je niets doet uit angst iets fout te doen.

En die rautec is uitstekend te combineren met de Heimlich manoeuvre als je toch bezig bent...

Henk

Integenstelling tot vele andere zaken, heeft de knijpbeweging die je met duim en en de rest van de hand doet, aantoonbaar Ellepijp en Spaakbeen  in de onderarm opgeleverd. En zit hem in de combinatie van de knijpbeweging en ook in het gewicht van het slachtoffer.  Dus het is handig om dat wel zeker de georganiseerde hulpverlener correct aan te leren...

zolang iemand inog n het water ligt, is dit misschien van ondergeschikt belang, om dat de zwaartekracht in het water minder een rol speelt..


9910001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
Reactie #14 Gepost op: 11 november 2009, 16:25:16
Veel werk is het niet om het anders aan te leren dus waarom niet, ik kan me voorstellen dat de kans op een breuk groter is met de duimen erom heen, met name als je zelf niet overend kan blijven tijdens het verslepen. Ik kan geen voordelen zien om de duimen aan de andere kant te houden,

9910001
9910001