Toch zit er wel een groot verschil tussen tussen verplicht 2500 euro betalen of vrijwillig een donatie doen van 25 euro...
Kun je dat staven met een concreet voorbeeld?
Graag ook concretiseren welke berger zich "reddingsboot" noemt. Bovendien: al zou het zo zijn, de meeste verwarring wordt veroorzaakt door reddingsboten die bergen en dus bergingsboten zijn. Als je daar wat voorbeelden van wil...
Ik heb wel een voorbeeld van de kustwacht die vanwege drie opeenvolgende reddingsacties op één middag van de berger Cobra deze berger met "reddingsboot" oproept om er nog een door te geven... Maar die telt niet omdat de kustwacht dat doet.
Omdat het een steeds terugkerend steekspel blijft zolang reddingsbrigades en KNRM vinden dat alles hen toekomt, inclusief de met lege accu pechboot en anderen daar geen boterham in gunnen. Er verschijnt een grote duim met daaruit allerlei verhalen met een groot indianen verhalen gehalte om maar te zorgen dat bergers geen nergingen gaan doen en zo een gedeelte van die heerlijke taart in te pikken die "hulpverlening"heet.
Alles is daar op terug te voeren, en je kunt het er niet over hebben: marifoon gebruik, snel varen, wat voor soort boot kies je, alarmering. kustwacht, brandbestrijding, you name it of er is frictie tussen de "redders"en de "Bergers".
Weer even voor alle duidelijkheid, ik heb geen enkel belang bij de berger, maar ik niet snap niet dat mensen zo graag in hun vrije tijd cq in de baas z'n tijd pechgevallen oplossen, zo hard mogelijk varend om de eerste te zijn om zogenaamd de veiligheid te vergroten.
Henk