Korpsbeheerders willen ICT politie volledig vernieuwen

Auteur Topic: Korpsbeheerders willen ICT politie volledig vernieuwen  (gelezen 42486 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #130 Gepost op: 11 december 2012, 18:03:11
ICT NATIONALE POLITIE MOET BINNEN 2 JAAR OP ORDE ZIJN

Freek Blankena 10 dec 2012

Het definitieve Inrichtingsplan en het Realisatieplan Nationale Politie zijn door minister Opstelten aan de Kamer gestuurd. De ICT van de politie - één van de 'inspanningenclusters' in het plan - moet voor 2015 op orde zijn.

lees verder: http://www.binnenlandsbestuur.nl/digitaal/nieuws/ict-nationale-politie-moet-binnen-2-jaar-op-orde.8510201.lynkx
Samen sterk in de hulpverlening!


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #131 Gepost op: 11 december 2012, 19:12:21
En als ze dan ook even in overleg gaan met het OM. Het OM zorgt er ook voor dat de hoeveelheid schriftelijk werk zo groot is. Absurde hoeveelheid pv- en dossier-eisen en een grote drang naar een grote hoeveelheid nutteloze formulieren. Werkverschaffing. Veel dingen zouden geautomatiseerd moeten. En de HOvJ moet een mandaat krijgen voor veel meer dingen.
Dat zorgt voor minder papierwerk en meer uren op straat.


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #132 Gepost op: 11 december 2012, 19:21:02
En als ze dan ook even in overleg gaan met het OM. Het OM zorgt er ook voor dat de hoeveelheid schriftelijk werk zo groot is. Absurde hoeveelheid pv- en dossier-eisen en een grote drang naar een grote hoeveelheid nutteloze formulieren. Werkverschaffing. Veel dingen zouden geautomatiseerd moeten. En de HOvJ moet een mandaat krijgen voor veel meer dingen.
Dat zorgt voor minder papierwerk en meer uren op straat.

Amen, zoals dossier faxen, in vijfvoud kopieeren etc etc etc etc Zaken zouden in dit digitale tijdperk zoveel makkelijker kunnen...
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


PietjePuk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,672
Reactie #133 Gepost op: 11 december 2012, 19:22:51
Voor een deel zou dat nu al kunnen. Pest is dat het OM veel dingen FYSIEK wil ontvangen. Dan kun je leuke technische dingen bedenken maar als de ontvanger het fysiek wilt om wat voor reden dan ook heeft het alsnog weinig zin...


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #134 Gepost op: 11 december 2012, 19:27:56
Of bij zaken waar je nog mee bezig bent wat bij voorbaat al een sepot wordt. Dat is al even bekend bij het OM en je weet dus dat het gaat gebeuren. Ik zeg dan: meteen stoppen met investeren op deze zaak en het OM brieven de deur uit laten doen naar aangevers e.d.
Dan kunnen we direct onze energie op andere zaken besteden...
Dit is ook precies de reden waarom het OM van mij een werkplek mag hebben op het politiebureau.


Robst

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 8
  • KMar
Reactie #135 Gepost op: 11 december 2012, 19:49:28
Als ze gelijk zorgen dat alle opsporingsinstanities via het zelfde systeem gaan werken.. Zo kan er veel gemakkelijker worden samengewerkt. Als KMar collega een simpel 8'je overnemen van de politie, wat een drama...
Groet, Robst  -Al mijn toevoegingen op dit forum zijn op persoonlijke naam-


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #136 Gepost op: 11 december 2012, 19:50:31
Nou... Kmar samenvoegen met de politie. En beste van elkaars club overnemen... sorry we dwalen af... 98uiye


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #137 Gepost op: 11 december 2012, 23:33:06
Voor een deel zou dat nu al kunnen. Pest is dat het OM veel dingen FYSIEK wil ontvangen. Dan kun je leuke technische dingen bedenken maar als de ontvanger het fysiek wilt om wat voor reden dan ook heeft het alsnog weinig zin...

Kwestie van printer aansluiten op de pc. Fysiek is onzin in deze tijden, ook het krabbeltje digitaal gemaakt worden. Totaal nutteloos om papieren dossiers door te sturen naar t OM


PietjePuk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,672
Reactie #138 Gepost op: 12 december 2012, 06:34:23
Kwestie van printer aansluiten op de pc. Fysiek is onzin in deze tijden, ook het krabbeltje digitaal gemaakt worden. Totaal nutteloos om papieren dossiers door te sturen naar t OM
Collega van me heeft een jaar of 2 / 3 geleden een project gedaan voor digitale handtekeningen onder PVs en dat volgens mij ook rechtstreeks in BVH te knallen. Is vervolgens afgeschoten omdat het OM het alsnog fysiek eiste en een deel van businesscase dus van de tafel ging.

Neemt niet weg dat ik het een kansloze manier van werken vind in de 21ste eeuw!


Nick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,458
Reactie #139 Gepost op: 12 december 2012, 08:59:18
Collega van me heeft een jaar of 2 / 3 geleden een project gedaan voor digitale handtekeningen onder PVs en dat volgens mij ook rechtstreeks in BVH te knallen. Is vervolgens afgeschoten omdat het OM het alsnog fysiek eiste en een deel van businesscase dus van de tafel ging.

Neemt niet weg dat ik het een kansloze manier van werken vind in de 21ste eeuw!

Vastgeroeste organisatie dus. Ik snap niet dat het OM hier niet aan mee wil werken, het levert in mijn ogen alleen maar voordelen op. Snel en altijd de beschikking over de laatste en ondertekende documenten. Geen gedoe meer met zoekgeraakte stukken etc.

Google voor de 'lol' eens op "OM zoekgeraakt dossier":
Citaat
Ongeveer 38.400 resultaten (0,32 seconden)

Edit: overigens kan ik me ook voorstellen dat er wettelijke eisen zijn die een digitale verzending/afhandeling nu nog in de weg staan. Weet iemand daar meer over?
Senior GGP / Oost-Brabant