Korpsbeheerders willen ICT politie volledig vernieuwen

Auteur Topic: Korpsbeheerders willen ICT politie volledig vernieuwen  (gelezen 42483 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

voske83

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,368
Reactie #160 Gepost op: 4 januari 2015, 22:12:24
Citaat van: Groenemotormuis link=msg=1319983 date=1420387642
Als dit hetzelfde systeem is waar bijna de gehele rijksoverheid mee werkt dan mogen er wel een paar mensen op cursus gestuurd worden. Want dat is voor sommige mensen nog wel eens lastig om mee te werken

P-Portal? Op zich is het geen moeilijk systeem, maar sommige collega's zijn niet eens in staat om hun verlof erin in te voeren. Er is inmiddels ook een app, maar die heb ik nog niet geprobeerd.


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #161 Gepost op: 5 januari 2015, 15:34:19
Citaat van: voske83 link=msg=1320029 date=1420405944
P-Portal? Op zich is het geen moeilijk systeem, maar sommige collega's zijn niet eens in staat om hun verlof erin in te voeren. Er is inmiddels ook een app, maar die heb ik nog niet geprobeerd.
Geen enkel systeem is moeilijk, als je maar weet hoe of wat. Als ik kijk dat er bij de overheid er nu eenmaal een aantal digibeten rondlopen dan gaat het toch wel eens lastig worden.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #162 Gepost op: 16 januari 2015, 17:53:18
Politie betaalt salaris vanuit nieuw landelijk systeem

http://www.politie.nl/nieuws/2015/januari/16/00-politie-betaalt-salaris-vanuit-nieuw-landelijk-systeem.html
Laatste update: 16-01-2015 | 13:13

Nederland - De politie zet een volgende stap in de vorming van één korps. Per 1 januari is de politie overgegaan op landelijke bedrijfsvoeringssystemen. Voor het eerst ontvangen 65.000 politiemedewerkers deze maand op eenduidige wijze via één systeem hun salaris.

Het omzetten van zulke systemen is een enorme en complexe operatie, die uiteindelijk een behoorlijke efficiencywinst oplevert. Met deze overgang heeft de politie haar salarisadministratie volledig en op uniforme wijze gedigitaliseerd. Het korps nam speciale maatregelen voor eventuele knelpunten ten gevolge van de overgang, zodat uitbetaling aan de medewerkers gegarandeerd is.
Samen sterk in de hulpverlening!


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #163 Gepost op: 18 januari 2015, 19:04:38
Nou tot nu toe heeft het systeem alleen maar gehaperd en gefrustreerd.

Waar eerst automatisch over mijn geregistreerde dagen mijn kilometervergoeding berekend werd moet ik ze nu ineens handmatig registreren en invoeren. Kost ongeveer een half uur per periode, keer 60.000 politiemedewerkers kost dat dus zo'n 30.000 uur. Ga uit van 15 euro per uur: 450.000 euro per maand!!! Verder ontlasten we het blauw wel enorm.  ::) ::)

Maar ooit zal alles beter worden.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


AureliusM

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 789
  • A'dam
Reactie #164 Gepost op: 18 januari 2015, 19:06:21
Citaat van: DiNozzo link=msg=1324159 date=1421604278
Nou tot nu toe heeft het systeem alleen maar gehaperd en gefrustreerd.

Waar eerst automatisch over mijn geregistreerde dagen mijn kilometervergoeding berekend werd moet ik ze nu ineens handmatig registreren en invoeren. Kost ongeveer een half uur per periode, keer 60.000 politiemedewerkers kost dat dus zo'n 30.000 uur. Ga uit van 15 euro per uur: 450.000 euro per maand!!!

Onhandige veranderingen allemaal.  :(


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #165 Gepost op: 18 januari 2015, 19:15:27
tja.... ik verbaas mij nergens meer over... foutje bij het LFNP... en daar door verkeerde tewerkstellingsplaats.... in het mooie youforce kan ik dus het bureau waar ik werk niet invoeren. Want dat ligt in een ander postcode gebied. Dus straks een hoop reiskosten met terugwerkende kracht...

Ik vind het schandalig zoals het nu gaat
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


AureliusM

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 789
  • A'dam
Reactie #166 Gepost op: 18 januari 2015, 19:41:10
Citaat van: grizz link=msg=1324162 date=1421604927
tja.... ik verbaas mij nergens meer over... foutje bij het LFNP... en daar door verkeerde tewerkstellingsplaats.... in het mooie youforce kan ik dus het bureau waar ik werk niet invoeren. Want dat ligt in een ander postcode gebied. Dus straks een hoop reiskosten met terugwerkende kracht...

Ik vind het schandalig zoals het nu gaat

Het is maar goed dat we geen commercieel bedrijf zijn, wat ze wel pretenderen te zijn, ander waren we allang failliet en had Bouman een dikke gouden handdruk gehad.   :D


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #167 Gepost op: 18 januari 2015, 20:11:20
Weer een systeem erbij... hadden ze niet een tabblad extra met deze youforce-meuk bij bvcm kunnen doen?


xangadib

  • IvP
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 422
Reactie #168 Gepost op: 18 januari 2015, 20:21:37
Nee, want we krijgen ook een landelijk BVCM. Komt ergens eerste helft 2015.  :-X
Digitaal onderzoek


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #169 Gepost op: 18 januari 2015, 21:38:25
Snap ik. Maar daar dan een extra tabblad bij. En niet weer een nieuw apart systeem...